تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799117305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین همایش بین المللی تاریخ محلی مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هفت اسفند برگزار می شود: نخستین همایش بین المللی تاریخ محلی مازندران خبرگزاری پانا: نخستین همایش بین المللی تاریخ محلی مازندران و پنجمین همایش تاریخ محلی ایران، 7 اسفندماه در ساری برگزار می شود.
۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند ساعت 09:15

خبرگزاری پانا+همایش+تاریخ محلی+مازندران

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از پایگاه خبری مازندنومه،  علی رستم نژاد عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بین‌المللی تاریخ محلی مازندران، انجمن تاریخ محلی را یکی از چند انجمن فعال تاریخ‌پژوهی در ایران برشمرد و گفت: انجمن‌های دیگری مانند تاریخ شفاهی و تاریخ‌پژوهان هم در کشور فعالیت می‌کنند، اما تعدد این انجمن‌ها به معنی موازی‌کاری در حوزه پژوهش‌های تاریخی نیست.
وی افزود: تاریخ محلی گرایشی نوین در دانش تاریخ محسوب می‌شود و انجمن تاریخ محلی ایران هم تا کنون 4 نشست را در خراسان و اصفهان برگزار کرد و پنجمین نشست هم به صورت بین المللی، 7 اسفندماه در ساری برگزار می شود.
علی رستم‌نژاد افزود: یکی از اهداف انجمن تاریخ محلی ایران که در اساسنامه این انجمن هم گنجانده شده است، تأسیس شعبه‌های مختلف در سراسر کشور است تا در هر استان افراد فعال در حوزه تاریخ و فرهنگ فعالیت خود را در زمینه تاریخ محلی گسترش دهند.
وی با بیان این‌که نگاه به تاریخ محلی اهمیت بخشیدن به تاریخ نزدیک مردم است، اظهار کرد: تاریخ محلی تاریخی است که در اطراف ما رو به فراموشی می‌رود. فعالیت‌های مربوط به تاریخ محلی هم استفاده از تجربه تاریخی اطرافیان و اقشار مختلف مردم است. تاریخ محلی را می‌توانیم در تمام نقاط هر منطقه جست‌وجو کنیم.
رستم نژاد خاطرنشان کرد: ما در حوزه فرهنگ و تاریخ، دینی به نسل‌های آینده داریم که با اهمیت بخشیدن به تاریخ محلی ثبت رویدادها و خاطرات و جزییات جامعه در بخش‌های مختلف می‌توانیم آن را ادا کنیم. نکته مهم دیگر در تاریخ محلی مبحث آینده‌پژوهی است که مورد توجه تاریخ محلی قرار دارد.
این پژوهشگر تاریخ محلی گفت: در تاریخ محلی برای رسیدن به واقعیت‌های تاریخ روش‌های متفاوتی را در پیش می‌گیریم که یکی از آن‌ها تاریخ شفاهی است. در این حوزه لزوماً به آن بخشی از تاریخ پرداخته می‌شود که تاریخ‌سازان آن حضور دارند. به عبارتی تاریخ‌نگاری محلی در این جایگاه تاریخ فرودستان را مد نظر دارد و فرودستان و اقشار مختلف جامعه فرصتی پیدا می‌کنند تا در تاریخ حضور پیدا کنند. به این شکل تاریخ به ویترینی برای همه طبقات تبدیل می‌شود. با این تفاوت که خودشان تاریخ را ثبت می‌کنند. اگر در دوره‌ای تاریخ جامعه کارگری به زبانی فلسفی توسط مارکس ثبت شد، در این نگرش تاریخ این قشر با زبان خودشان به ثبت خواهد رسید.
عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بین‌المللی تاریخ محلی مازندران با اشاره به تأثیر این گونه فعالیت‌ها در افزایش همگرایی، اظهار کرد: برای گسترش این دست فعالیت‌ها به مشارکت همگان نیاز داریم. این قبیل فعالیت‌ها باعث توجه بیشتر اقشار مختلف به مشارکت در مسائل فرهنگی می‌شود و به قوام دموکراسی کمک خواهد کرد. اعتقاد ما این است که وظیفه تاریخ‌نگاران مانند پزشکان است. تاریخ‌نگاران پزشکانی هستند که به حفظ بهداشت تاریخی جامعه کمک می‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن