تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798288983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار کاهش دکل های حفاری نفت آمریکا بر تولید آینده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نمایده سابق اوپک در گفت و گو با پانا پیش بینی کرد؛ آثار کاهش دکل های حفاری نفت آمریکا بر تولید آینده خبرگزاری پانا: نماینده سابق ایران در هیئت اوپک اظهار کرد: کاهش دکل های حفاری آمریکا بر تولید آینده نفت اثر دارد و اکنون با بار روانی و همزمانی با اتفاق های اخیر می تواند موجب افزایش قیمت نفت شود.
۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند ساعت 08:46

خبرگزاری پانا+

محمدعلی خطیبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، در پی تداوم کاهش شمار دکل های حفاری آمریکا گفت: تعداد دکل ها به طور طبیعی بر تولید آینده تأثیر دارد و با کاهش این تعداد بر شیل اویل ها در تولید فعلی اثر چندانی نخواهد داشت.
  وی ادامه داد: تا کنون خبری مبنی بر کاهش منابع شیل اویل ها منتشر نشده و آثار تعداد دکل ها و تداوم کاهش آنها بر وضعیت تولید در آینده اثر می گذارد.
  نماینده سابق ایران در هیئت اوپک تصریح کرد: کاهش فعالیت دکل های حفاری موجب کاهش توسعه میداین نفتی آمریکا خواهد بود.
  خطیبی تولید فعلی شیل اویل های آمریکا را نتیجه توسعه و گسترش میادین نفتی را نتیجه توسعه میادین نفتی در گذشته دانست و افزود: پیش بینی این است که تولید شیل اویل ها یک روند کاهشی با شیب ملایم را در برنامه های توسعه ای پیش آورد.
  وی ادامه داد: بر اساس گزارش های منتشر شده به نظر می رسد تولید شیل اویل ها به یک مسیر اعتدال رسد و در برابر توسعه و برنامه های طی شده با کاهش 30 درصدی در توسعه مواجه شوند.
  این کارشناس ارشد حوزه نفت کشورمان در مورد علت کاهش تعداد دکل های حفاری و رابطه آن با هزینه های تولید بالا در شیل اویل ها اظهار کرد: از تابستان سال گذشته که قیمت ها به ازای هر بشکه حدود 115 دلار بود تا 50 دلار افت کرد.
  خطیبی افرود: افت قیمت و کاهش تعداد دکل های حفاری همزمان با حوادثی در لیبی که موجب نزول تولید تا حد 100 هزار بشکه در شرایطی که به سوی تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز بود، موجب شد تا تحولاتی در حوزه قیمت و عرضه و تقاضای جهانی پیش آید.
  وی بر تأثیر آثار روانی کاهش دکل های حفاری بر بازار نفت اشاره کرد و گفت: در مجموع اتفاق های رخ داده تا 10 دلار در طول هفته قیمت ها افزایش یافت و قطعا اگر لیبی به تولید قبلی بازگردد و تا یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت را روانه بازار جهانی نفت کند اتفاق های جدیدی رخ می دهد.
  به گزارش پانا، شرکت خدمات میدانهای نفتی بیکر هیوز در 24 ساعت گذشته از تداوم کاهش شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته‌ای که گذشته خبر داد این در حالی است که هفته گذشته نیز چنین گزارشی را مخابره کرده بود.
  به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، بیکر هیوز روز جمعه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری فعال در آمریکا هفته گذشته، برای یازدهمین هفته متوالی، با ٤٨ عدد کاهش به یک هزار ٣١٠ دکل رسید که ٣٧ دکل از آن نفتی بود.
  بر اساس این گزارش، مجموع دکلهای حفاری در آمریکا از ماه اکتبر تاکنون ٣٢ درصد کاهش یافته است که افت بی‌سابقه‌ای به شمار می‌رود.
  گزارش بیکر هیوز درباره شمار دکلهای حفاری آمریکا راهنمایی برای ناظران صنعت نفت این کشور به شمار می‌رود، راهنمایی که به تازگی مرسوم شده و بحث‌برانگیز است.
  این دکلها برای اکتشاف ذخایر جدید و همچنین حفاری چاههای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرض علمی بر این است که با افت شمار دکلهای حفاری نفتی، تعداد چاههای حفاری شده و اکتشاف ذخایر جدید نفتی کاهش می‌یابد و در نتیجه تولید نفت پایین می‌آید. این رویداد خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی است که امیدوارند قیمتهای نفت خام پس از کاهش شدید، روند افزایش در پیش بگیرد.
  بنا بر این گزارش، با این حال تولید آمریکا هنوز کاهش نیافته است و به پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با وجود کاهش شمار دکلهای حفاری به پاییترین سطح در چهار سال اخیر، تولید نفت این کشور در سال جاری به ٩,٣ میلیون بشکه در روز می‌رسد که بالاترین میزان از سال ١٩٧٢ تاکنون به شمار می‌آید.
  در پی عرضه بیش از حد نفت در جهان به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و همچنین کاهش رشد تقاضای این محصول، قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون حدود ٥٠ درصد کاهش یافته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن