تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798941243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضل انتخاب رئیس کل بانک مرکزی رفع شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
معضل انتخاب رئیس کل بانک مرکزی رفع شد




عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معضل نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی رفع شده است، گفت: از مقام معظم رهبری در خصوص سازوکارهای نظارتی بانک مرکزی هم استعلام گرفتیم که پاسخ آمد نیازی به بررسی این حوزه نیست.





خبرگزاری تسنیم: محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با سرانجام بررسی نحوه اداره بانک مرکزی در مجمع تشخیص و اینکه آیا مصوبه مجمع به تأیید مقام معظم رهبری رسید یا خیر، اظهار داشت: بعد از آنکه دیدگاه‌های مختلف درباره عزل و نصب رئیس کل بانک مرکزی طرح شد سرانجام با توافق اعضا مصوب شد که رئیس کل بانک مرکزی بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و با رأی دوسوم اعضای هیئت وزیران و با حکم رئیس جمهور انتخاب شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مصوبه مذکور نهایی شده و با همین ترتیب کار انجام می‌شود، در پاسخ به این پرسش که آیا این مصوبه به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است یا خیر، گفت: از آنجایی که این مصوبه به‌عنوان معضل به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده بود و همچنین به‌خاطر اینکه در این موارد مجمع نقش مشورت را دارد، این مشورت را خدمت مقام معظم رهبری ارائه داد.

وی ادامه داد: البته مجمع راجع به ویژگی‌های رئیس کل بانک مرکزی و سازوکارهای نظارتی بانک مرکزی هم پرس‌وجو کرد که آیا بررسی این مسائل هم مورد نیاز است یا خیر، که اعلام شد نیازی به آن نیست چون اصل موضوع انتخاب رئیس کل بانک مرکزی بود.

ایروانی ضمن اشاره به اینکه ویژگی‌های رئیس کل بانک مرکزی در فرایند انتخاب وی قید شده است، گفت: اما در حوزه سازوکارهای نظارتی از مقام معظم رهبری استعلام شد که آیا بررسی این مسائل نیاز است یا خیر، ولی چون این موضوع به‌عنوان معضل مورد توجه و دغدغه نبود به آن پرداخته نشد.

وی مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام را حاصل بررسی‌های کارشناسی در سطح جهانی دانست و افزود: در غالب کشورها رئیس کل بانک مرکزی را رئیس قوه مجریه انتخاب می‌کند. اما اینکه رئیس کل با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب شود این حسن را ایجاد می‌کند که یک نفر از دولت در قبال سیاست‌های بانک مرکزی در مقابل نهادهای نظارتی پاسخگو می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: مصوبه مجمع تشخیص موجب نقض اختیارات قوه مجریه و رئیس جمهور هم نشد چراکه پیشنهاد رئیس کل از سوی وزیر اقتصاد می‌تواند هماهنگی قوه مجریه و مقننه را افزایش دهد.

ایروانی گفت: قبلاً مُد شده بود در هر قانون برنامه یک شیوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی مصوب شود درحالی که سیاست‌های مقام مستقل پولی و مالی باید در قانون مادر باشد، از همین رو دیگر قانون جدید برای اداره بانک مرکزی و عزل و نصب رئیس کل در قوانین برنامه نخواهیم داشت.
وی گفت: نباید طوری باشد که رئیس کل بانک مرکزی فکر کند هر لحظه قرار است استیضاح شود چراکه در اغلب کشورها رئیس کل جزو ثابت‌ترین سمتهاست و اصل بر این است که رئیس کل تغییر پیدا نمی‌کند و فرایند تغییر آن سخت است و به‌سادگی نیست.






تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن