تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820340547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عطیلی پنج‌شنبه‌ها به شنبه منتقل شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عطیلی پنج‌شنبه‌ها به شنبه منتقل شود
کد خبر: ۴۷۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ - 21 February 2015


عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه باید عدالت اجتماعی در تعطیلات رسمی رعایت شود، گفت: با الگو پذیری از کشورهای اسلامی باید به جای پنج‌شنبه‌ها، شنبه‌ها در کشور تعطیل شود و تعداد تعطیلات رسمی کاهش پیدا کند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص طرح ساماندهی تعطیلات کشور، گفت: 50 درصد افراد مشغول به کار در وزاتخانه‌ها وسازمان‌هایی چون آموزش و پرورش، آب، برق، گاز و برخی کارخانه‌های بزرگ پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند که از این منظر بیشترین تعطیلات دنیا در ایران وجود دارد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران وکرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما از منظر 50 درصد دیگر از شاغلان که پنجشنبه‌ها تعطیل نیستند ایران کمترین تعطیلات در دنیا را دارد؛ بنابراین این که گفته می‌شود ایران کمترین یا  بیشترین تعطیلات را دارد به طورقطع درست است.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی حکم می‌کند که همه افراد در کشوراز تعداد تعطیلات یکسانی برخوردار باشند، تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که تعطیلات ملی، مذهبی و حکومتی دارد که البته باید در نظر داشت که برخی تعطیلات مانند 12 فروردین، 29 اسفند و پانزده خرداد در حال حاضر سنخیت خود را از دست داده و بهتر است درباره آنها تجدید نظر شود.

ابوترابی با بیان اینکه تعطیلات در ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه اما درکشورهای دیگرشنبه و یکشنبه است، افزود: اگردر کنار تعطیلات پنجشنبه و جمعه روزهای دیگری هم به تعطیلات اضافه شود، به طور کلی ارتباط ما با دنیا قطع خواهد شد؛ بنابراین باید طبق کشورهای اسلامی در ایران روزهای جمعه و شنبه تعطیل شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید بر ضرورت اجرای عدالت اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه، ادامه داد: برنامه‌ریزی ها باید به گونه‌ای باشد که روز تعطیلی پنجشنبه به شنبه انتقال پیدا کند و تعطیلی این روز یا برای کل کشور اجرایی شود یا اصلا اجرایی نشود تا عدالت در تعطیلی‌ها رعایت شود.

ابوترابی تصریح کرد: البته  طرح کاهش تعطیلات رسمی در کمیسیون اجتماعی در نوبت بررسی است؛ اما برخی افراد و علما در خصوص برخی تعطیلات مذهبی در کشور مانند شهادت امام رضا (ع)  و حضرت فاطمه زهرا (س) دارای نقطه نظراتی بودند که براساس نظر علما این دو مورد از دستور کار بررسی خارج شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس، گفت: اگر شنبه‌ها در کشور تعطیل شود باید از تعداد روزهای تعطیل دیگر در کشور کاسته شود، چون در کشورمان پدیده ای به عنوان بین التعطیلین وجود دارد که به میزان سه برابر دنیا است؛ همچنین پدیده دیگری به نام ایام نوروز وجود دارد که به طورطبیعی این تعطیلات برای برخی اداره ها و دانشگاه ها بیست روز است و حتی درسال گذشته به میزان بیست و چهار روز رسید، بنابراین باید این ایام به گونه ای اداره شود که خسارت کمتری را از لحاظ اقتصادی به کشور وارد کند











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن