پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1851016432
فیلم های جشنواره سی و سوم فجر عقیم بودند
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شاهرخ دولکو در برنامه هفت فیلم های جشنواره سی و سوم فجر عقیم بودند خبرگزاری پانا: شاهرخ دولکو گفت: مسئله ای که در جشنواره امسال من را آزار می داد متوسط شدن فیلم هایی بود که نه خوب بودند و نه حتی بد بلکه فیلم هایی بودند که عقیم و اخته شده بودند.
۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند ساعت 10:32
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، برنامه هفت نیز آخرین نفس ها ی خود در سال 93 می کشد و در اولین برنامه اسفندماهی خود میزبان مهمان مختلفی بود که هر یک به زوایای مختلفی از اهداف این برنامه پرداختند. در اولین قسمت از این برنامه کارن همایونفر آهنگساز سینمای ایران مهمان ویژه هفت بود که با بیان اینکه 100 فیلم سینمایی و 30 فیلم تلویزیونی را با کارگردانان مختلفی که هر یک افتخار سینمای ایران هستند کارکرده ام گفت: همان طور که پیشکسوتان ما مسیر را برای ما بازکرده اند در حال حاضر نیز ورود جوانان به این عرصه اتفاق می افتد به گونه ای که خیلی سعی کرده ام که آهنگسازانی که آینده در خشانی دارند را به صورت رسمی وارد صنف کنم که امیدوارم نتایج خوبی از آن حاصل شود. به هرصورت جلوی پیشرفت و احساس جوانگرایی را نمی توان گرفت اما باید به تعریف درستی از آن رسید.
این هنرمند در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: هنر چندان میانبر ندارد و مقوله ای بالای 40 تا 50 سال است. بدین معنا که الزاما هر کسی که از جایی فارغ التحصیل می شود الزاما ارتیست نیست. شاید تکنسین باشند که این نیز دال بر عدم توانایی نیست اما هنرمند محسوب نمی شوند. برای اینکه حامل معنای هنرمند باشند به یک بلوغ نیاز است و این بلوغ نیز به سن و تجربه احتیاج دارد.
وی با اشاره به اینکه از نگاهی که در نسل دات کام وجود دارد لذت می برم ادامه داد: نسل دات کام نسل جوان حال حاضر است که بدون اینکه عاشقانه های این رشته را درک کند و بدون دانستن ادبیات و معماری و بدون یادگیری برقراری ارتباط با شعر، رنگ و نور و تمامی این عناصر، به لحاظ هنری بالغ نیست.
این آهنگساز در بیان تاثیرگذاری ساز و دستگاه ایرانی برای یک اثر بیان کرد: نگاه من به این صورت نیست بلکه برای هر فیلمی مختص همان فیلم کار می کنیم. اما تربیت خود من براساس موسیقی کلاسیک است و گرایش من به سمت ارکستر سمفونیک است و خیلی به منبع صوتی ام فکر نمی کنم بلکه بیشتر به این می اندیشم که این فیلم از من چه می خواهد. چرا که هر فیلمی موسیقی خوب دارد اما آهنگساز آن را زودتر از دیگران کشف می کند. به هرصورت موسیقی ایرانی توان پاسخ گویی به احتیاجات سینمای روز را دارد به شرطی که از آن درست استفاده شود.
اما در پرده آخرهفت به دومین قسمت نقد و بررسی جشنواره فیلم فجر باحضور منوچهر محمدی، محمد حسین لطیفی، شاهرخ دولکو و جواد طوسی پرداخته شد.
در این میزگرد جواد طوسی به عنوان یکی از داوران جشنواره امسال در بیان تصویری از جشنواره گفت: به سبب اینکه یکی از داوران سودای سیمرغ بوده ام بدون ورود به مصادیق اگر بخواهیم تولیدات منتخب جشنواره سی وسوم را آیینه تمام نمای سینمای معاصر قلمداد کنیم تصویر چندان خوشایندی را نمی بینم چرا که با حجم انبوه آثاری رو به رو هستیم که تفاوت بارزی با یکدیگر ندارند و به ندرت فیلم هایی دیده می شد که متفاوت باشند و آیا مصداق بارز جوان گرایی بی ضابطگی بدون رسیدن به توازن است؟ آیا قرار است فیلمساز برای دل خود وجمعی که با وی همفکری دارند فیلم بسازد و یا سینما بدون مخاطب محلی از اعراب ندارد. به هر صورت جشنواره فیلم فجربا همه این آزمون و خطاها این دوره ها را پشت سر گذاشته است و این جشنواره یکی از استثنایی ترین جشنواره ها است که فیلم هایی را داوری می کند که به نمایش عمومی گذاشته نشده است و به قدری در یک ترافیک گسترده آنها را نمایش می دهیم که رس آنها کشیده می شود و همچنان نیز مسئله اصلی فیلمنامه است که در فیلم ها با واژگانی چون خرده روایت بازی می کنیم. این یک مانور متظاهرانه است که در وهله اول خود فرد را ارضا می کند.
منوچهر محمدی به عنوان یکی از تهیه کنندگان سینما در پاسخ به اینکه آیا جشنواره به اهداف خود رسیده است گفت: جواد طوسی به دلیل احاطه و نوع جایگاهش بحث را از جای خوبی شروع کرده است و امیدوارم همه مقید باشیم که جشنواره سی و و سوم ملاک ارزیابی نباشد.
وی ادامه داد: جشنواره سی و سوم به هر صورت ادامه اولین جشنواره ای است که شروع شد و سال های متمادی به راه خود ادامه داد و در این سال ها نشان و اوج و فرود های خود را داشته است. در یک نگاه اختصاصی به جشنواره فیلم فجر و بررسی جشنواره سی و سوم، جشنواره دوره های قبل را روشن می کند و شاید برگشت به آغاز ماجرا تکلیف را روشن کند.
این تهیه کننده افزود: طبیعی است که با وقوع انقلاب می بایست یک خط جدی و دیواری مرتفع در میان سینمای بعد و قبل از انقلاب ترسیم می کردیم . در حوزه مسائل فرهنگی به دلیل جنس انقلاب نیازمند این بودیم که سینما مورد بازنگری جدی قرار گیرد و اساسا بحث ایجاد دوباره سینما و انقطاع از سینمای قبل مطرح شد.
وی با تقسیم بندی جشنواره فیلم فجر به سه دوره کلی بیان کرد: دوره اول دوره تاسیس است که دو تا سه هدف مشخص داشت که به آنها رسید. اول از همه مشروعیت و مقبولیت بود و دیگری حضور و کاربخش و نیروهای مختلف در کنار هم بود که اساسا نوع مواجه با لحن و نگاه متفاوت مطرح بود که جشنواره فیلم فجر را نمایندگی می کرد بنابراین جشنواره در آن سال های آغازین درست حرکت می کرد و توانست تاثیر خود را داشته باشد. اما دوره دوم با جا افتادن مشروعیتی که در دوره قبل اتفاق افتاده بود و با جد و جهدی که با آن توام شده بود فضایی است که به شیوه ای جدید رسیده است و نوع مخاطب را کشف کرده است وبه نوعی جنبه استقرار سینما و بالابردن ارزش ها و استانداردهای کیفی مورد نظر بوده است. در این دوره جشنواره موفقیت هایی را در حوزه فنی داشته است و در میان صدابرداران و فیلمبرداران رقابت شکل گرفت اما از این دوره به بعد مسئولین جشنواره می بایستی یک بازتعریف جدید برای جشنواره پیدا می کردند. در واقع در دوره سوم یک نوع سردرگمی در سیاست های جشنواره و تولید می بینیم.
هویت ملی در فیلم ها وجود ندارد
محمد حسین لطیفی، تهیه کننده و کارگردان سینما در ادامه در بیان دیدگاه خود عنوان کرد: باید دید که در کجای این موضوع دچار مشکل هستیم بنابراین اتفاقی که می افتد بخشی از آن به اقتصاد سینما بر می گرددو متاسفانه تولید فیلم ها گران در می آید و از این رو تهیه کنندگان سعی می کنند تک لوکیشنی کار کنند تا به هزینه کمتر منجر شود و البته که همین موضوع موجب می شود اکثریت فیلم ها شبیه هم شوند. اما ظرف پنج تا شش سال گذشته چه می شود که اگر نام احمد را به جک تغییر دهیم در فیلم هیچ فرقی نمی بینیم و هویت ملی سینمای ایران نیست. به هر صورت ما به عنوان فیلمساز آمدیم که به سینمای استراتژی ایران هویت دهیم و ماباید سینمای ملی خود را داشته باشیم.
لطیفی گفت: چه کسی می تواند بگوید که ضد قصه کار می کند در حالی که باید هفت تا هشت فیلم قصه گو داشته باشد این ضعف ما است که فیلمی کار می کنیم که هیچ ربطی به مخاطب ندارد. در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که در کاخ جشنواره نیز هم خود ما به عنوان اهالی سینما و هم مردم ناراضی بیرون می آیند به هر صورت اگر حواسمان نباشد به تدریج از مردم فاصله می گیریم.
وی در پاسخ به سوال جواد طوسی که شما به عنوان یکی از اعضای شورای پروانه نمایش آیا می توانید وقتی اثری ارائه می شود آن را از یک چهار چوب دفاعی برخوردارکنید گفت: سه نفر از اعضای شورای نمایش در شورای پروانه ساخت نیز حضور دارند در آنجا باید تلاش شود که اگر نظر شایسته ای وجود دارد مقداری آن را بهتر کرد. در هر حال تمام تلاش ما این است که هیچ فیلمی توقیف نشود اما آن سه نفر مشترک باید مراقب باشند و البته فیلم هایی را پروانه ساخت دهند که شبیه به هم نباشد.
شاهرخ دولکو نیز از دیگر افراد حاضر در استودیو هفت و میزگرد شب گذشته هفت بود که در ادامه صحبت های بیان شده اظهار کرد: پرسش اصلی اینجا مطرح می شود که وقتی می گوییم ارزیابی جشنواره سوالمان به چه بر می گردد. ما در مورد جشنواره به عنوان یک محفل صحبت می کنیم یا آیینه تمام نمایی در اختیار داریم و صحبت از آن است و یا نگاهمان تنها به فیلم هایی است که در جشنواره حضور دارند. یک غلط مصطلح وجود دارد وقتی می گوییم که جشنواره را ارزیابی کنیم. من جشنواره را یک مهمانی می بینم. در این جشنواره شکل های مختلفی می تواند به وجود آید و یک پذیرایی نیز صورت گیرد. باید در مورد فیلم ها و جریان های سینمایی ایران صحبت کنیم و بدان بپردازیم.
دولکو گفت: مسئله ای که در جشنواره امسال من را آزار می داد متوسط شدن فیلم هایی بود که نه خوب بودند و نه حتی بد بلکه فیلم هایی بودند که عقیم و اخته شده بودند بنابراین اگر بخواهیم بررسی کنیم باید به عقب بر گردیم. از حدود سال پیش مخالفت های شدیدی به نمایش برخی فیلم ها پدید آمد که به واقع دعوای قدرتی بود و در جریان جشنواره کار بالا گرفت تا زمانی که به اکران رسیدیم و در این زمان نیز دولت و قانون موفق نشدند جلوی کسانی را که به نوعی با آنها مخالفت می کردند را بگیرند. اگر در این مملکت قانونی داریم که همه پذیرفته اند و فیلمی ساخته می شود که پروانه ساخت و نمایش دارد پس چگونه می شود که یک طیف با مشکلی که دارد می تواند جلوی اکران یک فیلم را بگیرد و به چه صورت است که دست اندرکاران جشنواره حساب کار دستشان می آید و مدیر جشنواره بیان می کند که سعی می کنیم جشنواره ای بدون حاشیه داشته باشیم و در نهایت نیز چنین می شود که جشنواره ای خنثی با فیلم هایی کاملا متوسط را می بینیم که هیچ رغبتی به دیدن آنها را در خود پیدا نمی کنیم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
اعلام نامزدهای دو بخش از جشنواره فیلم فجر سی وسوم
اعلام نامزدهای دو بخش از جشنواره فیلم فجر سی وسومنامزدهای بخش نگاه نو و هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر اعلام شد اسامی نامزدهای دریافت جوایز بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر بدین شرح است نامزدهای بهترین فیلمنامه ۱ – مریم مقدم و بهتاش صناعیها برای فیلمسی و سومین جشنواره فیلم فجر به چه کسانی می رسد؟
سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر به چه کسانی می رسد نامزدهای بخش سودای سیمرغ سی وسومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد نامزدهای بخش سودای سیمرغ مسابقه سینمای ایران سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش های مختلف بدین شرح معرفی شدند نامزدهای جایزه بهترین فیلم ۱- فرحواشی روز نهم سی و سومین جشنواره فیلم فجر
حواشی روز نهم سی و سومین جشنواره فیلم فجرنهمین روز جشنواره در برج میلاد با حضور مسعود جعفری جوزانی پس از 16 سال به عنوان فیلمساز آغاز شدکاخ جشنواره در روز نهم با ایران برگر مسعود جعفری جوزانی آغاز شد و این کارگردان پس از 16 سال با تجربه ای کمدی به جشنواره آمد شهرام ناظری که تیتراهمراه با اختتامیه فیلم فجر 9/33 «رخ دیوانه» فیلم برگزیده تماشاگران سی و سومین جشنواره فیلم فجر
همراه با اختتامیه فیلم فجر 9 33رخ دیوانه فیلم برگزیده تماشاگران سی و سومین جشنواره فیلم فجربا 349 نوبت رای گیری و شمارش 71356 برگ رای فیلم سینمایی رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز 17 3 به سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و سومین جشنواره فیلمجشنواره سیوسوم فیلم فجر در بوته نقد «هفت»
جشنواره سیوسوم فیلم فجر در بوته نقد هفت تاریخ انتشار جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 13 18 | شماره خبر 1840040807034368433 تعداد بازدید 3 پ پ بخش دوم بررسی سیوسومین جشنواره فیلم فجر با حضور سینماگران و منتقدان سینما در برنامه این هفته هفت روی آنتن میرود در این برنامه علاوه برهنگامه قاضیانی و زوج بازیگر در کاخ سی وسومین جشنواره فیلم فجر
هنگامه قاضیانی و زوج بازیگر در کاخ سی وسومین جشنواره فیلم فجراز این تصاویر دیدن کنید تصاویر حاشیه ای سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را مشاهده کنید عکاس مسعود مجیدیتهیه و تدوین گروه فرهنگ و هنر سیمرغwww seemorgh com cultureاختصاصی سیمرغمطالب پیشنهادی تصاویر حضور پرشونوشتاری بر جشنواره سیوسوم فیلم فجر هیاهو برای هیچ
نوشتاری بر جشنواره سیوسوم فیلم فجرهیاهو برای هیچیک روز دیگر هم از جشنواره که نه دورههمی فیلم فجر گذشت چند روزی به پایان دورههمیمان مانده شاید هنوز هم فرصت برای دیدن یک فیلم خوب مانده باشد بالاخره انسان به امید زنده است و امید را نباید از او ستاند خبرگزاری فارس گروه سینماکران شش اثر در نهمین روز جشنواره سی و سوم فیلم فجر
اکران شش اثر در نهمین روز جشنواره سی و سوم فیلم فجر خبرگزاری پانا شش اثر سینمایی در بخشهای رقابتی سودای سیمرغ نگاه نو هنر و تجربه و مستند در نهمین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای برج میلاد به نمایش در میآید ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن ساعت 13 24 به گزارش سلحظات درخشان فیلمهای جشنواره فجر سی و سوم از نگاه بهرام توکلی
لحظات درخشان فیلمهای جشنواره فجر سی و سوم از نگاه بهرام توکلی شناسهٔ خبر 2494230 پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۵ هنر > سینمای ایران بهرام توکلی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما طی یادداشتی از نگاه خود به لحظات درخشان برخی فیلمهای سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر پرداخت بهانعکاس سیوسومین جشنواره فیلم فجر از «رادیو تهران»
انعکاس سیوسومین جشنواره فیلم فجر از رادیو تهران شبکه رادیویی تهران همزمان با سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر با عنوان برنامه سینما 33 اخبار و رویدادهای این جشنواره را از ساعت 19 پوشش میدهد به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو تهمرور جشنواره سیوسوم فیلم فجر در «هفت» امشب
مرور جشنواره سیوسوم فیلم فجر در هفت امشب تاریخ انتشار جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 20 56 | شماره خبر 1831812641616149142 تعداد بازدید 0 پ پ برنامه این هفته هفت به تحلیل و بررسی سی وسومین جشنواره فیلم فجر اختصاص دارد در این برنامه چند تن از سینماگران و علیرضا رضاداد دبیر جشننیکی مظفری و پدرش مجید مظفری در حاشیه جشنواره سی و سوم فیلم فجر + تصاویر
نیکی مظفری و پدرش مجید مظفری در حاشیه جشنواره سی و سوم فیلم فجر تصاویر نیکی مظفری و پدرش مجید مظفری نیکی مظفری نیکی مظفری و پدرش مجید مظفری نیکی مظفری نیکی مظفری نیکی مظفری اخبار مرتبط عکس های جدید و زمستانی نیکی مظفری بازیگر سینماعکس های جدید نیکی مظفری دختر مجید مظف- سوت پایان سی و سومین جشنواره فیلم فجر در البرز به صدا درآمد
سوت پایان سی و سومین جشنواره فیلم فجر در البرز به صدا درآمد کرج- ایرنا- سی و سومین جشنواره فیلم فجر جمعه شب با اکران فیلم ایران برگر در سینما هجرت کرج به کار خود پایان داد به گزارش ایرنا سی و سومین جشنواره فیلم فجر از 15 بهمن ماه با اکران 10 فیلم به مدت 10 در سینما هجرت کرج بسیوسومین جشنواره فیلم فجر از نگاهی دیگر نمود سیاستهای یکساله سینما با فیلمهای متوسط/برگزیدههایی که لو رفت
سیوسومین جشنواره فیلم فجر از نگاهی دیگرنمود سیاستهای یکساله سینما با فیلمهای متوسط برگزیدههایی که لو رفت در جشنواره سی و سوم فیلم فجر شاهد عدم رعایت ابتداییترین اصول برگزاری جشنواره بودیم همچنین ارایه دیپلمهای افتخار و تقدیرها و سیاستهایی که عمر یکساله دارند خبرگزاری فا- سی و سومین جشنواره فیلم فجر فردا در ایستگاه آخر
سی و سومین جشنواره فیلم فجر فردا در ایستگاه آخر تهران - ایرنا - سی و سومین جشنواره فیلم فجر پس از 11 روز فعالیت بعدازظهر فردا چهارشنبه به کار خود در برج میلاد تهران پایان می دهد رویدادی که به باور بسیاری از اهالی سینما و کارشناسان می تواند به ارتقای بیش از پیش هنر هفتم بیانجام- خانواده شهدای مزار شریف در سی و سومین جشنواره فیلم فجر تقدیر شدند
خانواده شهدای مزار شریف در سی و سومین جشنواره فیلم فجر تقدیر شدند تهران - ایرنا - سی و سومین جشنواره فیلم فجر در مراسم اختتامیه خود از خانواده شهدای واقعه مزار شریف با اهدا لوح سپاس تقدیر کرد به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار سینمایی ایرنا دراین مراسم که هم اکنون چهارشنبه شب درحاشیه نگاری فارس از اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر از سورپرایزی به نام مهران مدیری تا سلفی گروهی رضا عطا
حاشیه نگاری فارس از اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجراز سورپرایزی به نام مهران مدیری تا سلفی گروهی رضا عطاران خلاقیت جدید فجر دیپلم افتخار جایزه ویژه هیات داوران در اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر مهران مدیری اجرای مراسم از اواسط مراسم از شهیدی فر بر عهده گرفت و رضا عطار-