تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803517882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ۲۰ درصدی ترافیک در تهران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افزایش ۲۰ درصدی ترافیک در تهران
ترافیک آخرین‌ماه سال از امروز با تشدید تردد در معابر و توقف‌های طولانی‌مدت وسایل نقلیه در تهران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲ - 20 February 2015


ترافیک آخرین‌ماه سال از امروز با تشدید تردد در معابر و توقف‌های طولانی‌مدت وسایل نقلیه در تهران آغاز می‌شود.

همشهری نوشت:

مديريت شهري و پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت در اين زمينه مي‌كوشند با تمهيدات مختلف از حجم انباشت خودروها بكاهند و معابر را براي تردد سريع‌تر آماده كنند. نظم‌دهي به حركت در معابر در اين روزها در شرايطي لازم به‌نظر مي‌رسد كه اجراي طرح خط سفيد از سوي مديريت شهري و همراهي پليس با مديريت شهري براي ترافيك شهر تجويز شده و هر دوي اين نهادها به سهم خود مي‌كوشند از بار ترافيك شهر بكاهند.

    تمهيدات ترافيكي براي روزهاي شلوغ آخر سال

همزمان با فرا‌رسيدن ماه‌هاي پاياني سال و افزايش ترددهاي درون‌شهري، مراكز كنترل ترافيك در وضعيت آماده‌باش قرار مي‌گيرند تا بتوانند مديريت و نظارت دقيق‌تر و بهتري بر وضعيت ترافيك آخر سال داشته باشند. همچنين مراكز پرتردد و مراكز خريد به‌طور ويژه تحت نظارت و مديريت قرار مي‌گيرد و براي محدوده بازار تهران نيز طرح‌هاي ترافيكي خاصي درنظر گرفته مي‌شود تا گره‌هاي ترافيكي در اين محدوده ايجاد نشود.

مديريت شهري با تعريف طرح‌هاي استقبال از بهار و افزايش كمي و كيفي امكانات تلاش مي‌كند ترافيك پايان سال را كنترل كند. سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در اين‌باره از كاهش سرفاصله قطارها و راه‌اندازي ۲ايستگاه شريعتي و فاطمي در جنوب و شمال خط ۳ مترو خبر داد. همچنين به‌گفته وي، قرار است ۱۰۰دستگاه اتوبوس دوكابين نيز در اسفند‌ماه به ناوگان اتوبوسراني اضافه شود. به گفته وي، ناوگان عمومي شهر اعم از ناوگان تاكسيراني، اتوبوسراني و خطوط مترو با تمام توان و با حداكثر ظرفيت خود از ابتداي اسفند‌ماه در سطح پايتخت فعاليت خواهند داشت.

بدين‌ترتيب ساعت كار ناوگان عمومي شهر ازجمله مترو و اتوبوس از امروز به‌طور ميانگين ۲ ساعت افزايش و سرفاصله حركت قطارها در تمامي خطوط مترو كاهش خواهد داشت. از سويي براساس وعده معاون شهردار قرار است ۶خط اتوبوس شبانه‌روزي نيز راه‌اندازي شود تا شهروندان را در مسيرهاي پرتردد پايتخت و نقاطي كه بيشترين تقاضاي سفر را دارند، جابه‌جا كنند.

درعين‌حال در پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه آخر سال نيز تداركات لازم در ناوگان عمومي شهر ديده شده و ناوگان اتوبوسراني شهر در اين روزها به‌صورت ويژه فعاليت خواهند كرد. البته با توجه به حجم ترددهاي شهروندان در اين ايام با استقرار گشت‌هاي ويژه در تمامي خطوط تاكسيراني شهر از تردد تاكسي‌هاي دربستي و خالي در سطح شهر جلوگيري خواهد شد.
كنترل نرخ كرايه‌ها‌، نظافت و شست‌وشوي ناوگان عمومي شهر، جلو‌گيري از حمل بار با تاكسي و رفع نواقص خطوط تاكسي در پايانه‌هاي تاكسيراني شهر ازجمله اقدامات ديگر در طرح استقبال از بهار است.

    خط سفيد، زمينه‌ساز اصلاح رفتار ترافيكي

سرهنگ تيمور حسيني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اين زمينه از آمادگي پليس براي مقابله با ترافيك پايان سال خبر داد. وي با پيش‌بيني افزايش 20درصدي ترافيك پايتخت در اسفندماه گفت: با توجه به خريدهاي نوروزي و افزايش سفرهاي درون‌شهري و ترافيك در معابر پايتخت، تاكسي‌ها نقش مؤثري در جابه‌جايي مسافران خواهند داشت و بايد ضمن آنكه فعال بوده و نسبت به جابه‌جايي مسافران در ساعات پيك ترافيك اقدام كنند، قوانين راهنمايي و رانندگي را نيز رعايت كنند.

وي افزود: طرح خط سفيد كه از چندي پيش در سطح پايتخت آغاز شده، بهانه خوبي بود كه بخواهيم يك اقدام مفيد و اثربخش براي اصلاح رفتار ترافيكي انجام دهيم. بنابراين لازم است كه نسبت به بهبود و ارتقاي فرهنگ ترافيكي رانندگان تاكسي اقدام شود.

    افزايش ترافيك تا ساعت 24

از نكات قابل تأمل درباره ترافيك اسفند ماه، افزايش ساعت پيك ترافيك تا ساعت24 است كه در سال‌هاي اخير همواره تكرار شده است. در اين رابطه با توجه به افزايش تردد خودروهاي پايتخت و شروع خريدهاي نوروزي شهروندان، ترافيك در پايتخت تا آن حد افزايش مي‌يابد كه ساعت پيك ترافيك را نيز تغيير مي‌دهد به‌نحوي كه برخي شب‌ها ترافيك در بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي اصلي تا ساعت24 ادامه دارد و مأموران نيز براي روان‌سازي عبور و مرور در خيابان‌ها حاضر هستند.

از سويي طرح‌هاي ويژه ترافيكي پليس راهور تهران از ابتداي اسفند آغاز شده و مأموران با تخلفات ساكن به‌ويژه پارك دوبله، سدمعبر و توقف در محل ممنوعه برخورد مي‌كنند. ضمن اينكه تمامي مراكز تجاري و بازارها تحت پوشش كنترل‌هاي ترافيكي قرار مي‌گيرند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن