تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798411335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كلاهبرداري طلايي از زنان سالخورده با جعبه سوراخ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كلاهبرداري طلايي از زنان سالخورده با جعبه سوراخ
چهار برادر فريبكار كه با همدستي داماد خانواده در پوشش افراد خير زنان سالخورده را فريب داده و طلاهايشان را سرقت مي‌كردند، بازداشت شدند.


به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل زن سالمندي سراسيمه به اداره پليس رفت و از دو مرد به اتهام سرقت طلاهايش شكايت كرد. شاكي در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل در حوالي بازار منتظر تاكسي بودم كه پرايدي به عنوان مسافركش كنارم توقف كرد. بعد از گفتن مقصد سوار خودرو شدم و به راه افتاديم. هنوز مسافت زيادي را طي نكرده بوديم كه راننده مرد ميانسالي را كه كارتن كوچكي دستش بود به عنوان مسافر سوار كرد. مرد مسافر لحظاتي بعد از اينكه سوار خودرو شد با راننده شروع به حرف زدن كرد و خودش را مرد خيري معرفي كرد. او گفت كه مرد پولداري است و به خانواده‌هاي كم‌درآمد و بي‌سرپرست كمك مي‌كند و از من و راننده خواست اگر خانواده‌هاي نيازمندي را مي‌شناسيم به او معرفي كنيم تا كمكشان كند. پس از اين، مرد خير جعبه‌اي را كه داخل آن چند لباس و مقداري خوراكي بود به من داد و گفت به دست افراد فقير كه مي‌شناسم، برسانم. دقايقي بعد او درباره عيار انگشتر و گردنبند طلايم سؤالي كرد و خواست به او بدهم تا به من بگويد عيار آن چقدر است. او با حرف‌هايش اطمينان مرا به دست آورد و من هم طلاهايم را به او دادم. بعد از اينكه كمي آن را بررسي كرد دوباره داخل همان جعبه گذاشت و به من داد. وي ادامه داد: وقتي به مقصد رسيدم از خودرو پياده شدم و خودرو پرايد هم به سرعت از محل دور شد كه در جعبه را باز كردم تا طلاهايم را بردارم كه متوجه شدم ته جعبه سوراخ است و طلاهاي گرانقيمتم داخل خودرو پرايد افتاده است. همانجا فهميدم كه راننده و مرد مسافر مرا فريب دادند و به اين بهانه طلاهايم را سرقت كردند.
 
   آغاز تحقيقات با دستور بازپرس
 بعد از طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي هاشميان بازپرس دادسراي ناحيه 34 در اختيار تيم زبده‌اي از كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
 در حالي كه كارآگاهان تحقيقات تخصصي خود را براي رديابي سارقان آغاز كرده بودند با چندين شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه حكايت از آن داشت متهمان سارقان حرفه‌اي هستند كه با همين شيوه طلاهاي تعداد زيادي زن‌هاي سالمند را سرقت كرده‌اند.
يكي ديگر از شاكيان كه زني 65 ساله بود، گفت: روز حادثه براي خريد به بازار تهران رفته بودم. پس از خريد در راه برگشت به خانه‌ام بودم كه سوار خودرو پرايدي كه دو سرنشين داشت شدم. مردي كه ادعا مي‌كرد مسافر است با راننده درباره كمك به افراد نيازمند حرف مي‌زد و به من گفت كه پولدار است و به خانواده‌هاي فقير كمك مي‌كند.
 
  مرد فريبكار مدعي بود مديرعامل مؤسسه خيريه‌اي است
او خودش را مديرعامل مؤسسه خيريه معرفي كرد و كارتي هم كه مربوط به مؤسسه خيريه بود به من داد و خواست افراد فقير را از طريق تلفن همين كارت به او معرفي كنم. خيلي خوشحال بودم از اينكه با مرد خيري آشنا شده بودم و از اين طريق مي‌توانستم به خانواده‌هاي فقيري كه مي‌شناختم كمك كنم. او با حرف‌هايش اعتماد مرا جلب كرد و گفت كه بسته‌اي را به من مي‌دهد تا به افراد فقير بدهم. پس از كمي حرف زدن از زيبايي گردنبند و دستبند طلايم حرف زد كه به او گفتم جواهراتم سرويس گرانقيمتي است. مرد مسافر از من خواست طلاهايم را ببيند و عيار آن را به من بگويد. او همچنين گفت كه قصد دارد براي همسرش شبيه اين سرويس طلا را بخرد. من كه به حرف‌هاي او اعتماد كرده بودم طلاهايم را در اختيارش قرار دادم و او هم بعد از كمي نگاه كردن طلاهايم را داخل كارتني گذاشت و گفت كه لوازم داخل كارتن را به افراد فقير بدهم. وي ادامه داد: خيلي خوشحال بودم تا اينكه در مقصد پياده شدم. وقتي خواستم طلاهايم را از داخل كارتن بردارم متوجه شدم كه ته كارتن سوراخ است و طلاهايم داخل خودرو آنها افتاده است.
   جعبه سوراخ حقه مردان فريبكار
نخستين تحقيقات مأموران پليس نشان داد سارقان در پوشش افراد خير و كمك به خانواده‌هاي فقير زنان سالمند را طعمه قرار داده و بعد از قرار دادن اجناس كم ارزش داخل جعبه‌اي سوراخ از آنها مي‌خواهند تا اجناس را به افراد نيازمند برسانند و بعد جواهرات زنان را به بهانه يادداشت شماره عيار آن مي‌گيرند و نقشه خود را عملي مي‌كنند. همچنين بررسي‌هاي پليس نشان داد كارت‌هاي چاپ شده مؤسسات خيريه تقلبي بوده و اصلاً چنين خيريه‌هايي ثبت نشده است. در گام بعدي كارآگاهان دريافتند كه يكي از شاكيان شماره پلاك خودروي سارقان را يادداشت كرده است.  مأموران پليس پس از بررسي شماره پلاك خودرو متوجه شدند پلاك يادداشت شده جعلي بوده اما در تحقيقات تخصصي و بررسي سوابق مجرمان سابقه‌دار به دو برادر به نام‌هاي فريبرز و شهروز مظنون شدند و آنها را تحت تعقيب نامحسوس قرار دادند.

   دستگيري متهمان در ايستگاه آخر
سرانجام كارآگاهان 20‌دي ماه دو متهم را هنگامي كه زن سالمندي را براي اجراي نقشه‌شان سوار خودروي پرايد كرده بودند، بازداشت كردند. دو متهم ابتدا با تناقض‌گويي قصد فريب پليس را داشتند اما وقتي با مدارك و دلايل روبه‌رو شدند به جرم خود با همدستي دو برادر ديگرشان و دامادشان اعتراف كردند. سپس مأموران پليس دو برادر ديگر و داماد متهمان را كه اعضاي اين باند بودند دستگير كردند.  متهمان همگي به 17 فقره سرقت طلا از زنان سالمند اعتراف كردند. سردسته باند درباره شيوه سرقت گفت: مدتي قبل در زندان بودم كه با دو متهم كه به همين شيوه از زنان سرقت مي‌كردند، آشنا شدم. وقتي از زندان آزاد شدم به همراه سه برادر ديگرم و شوهرخواهرم اين باند را تشكيل داديم.
ما تعدادي كارت تقلبي مؤسسه خيريه را چاپ كرديم و براي اينكه شناسايي نشويم در تيم‌هاي دو نفري طعمه‌هاي خود را سوار خودرو كرده و بعد با نشان دادن كارت مؤسسه خيريه، خودمان را به عنوان افراد خير معرفي مي‌كرديم و بعد از جلب اعتماد طلاهاي آنها را به بهانه يادداشت عيار آن سرقت مي‌كرديم. متهمان به دستور قاضي هاشميان براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفتند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن