تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798933306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام کارمندان از پرداخت مالیات معاف می شوند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تاثیر مهم بودجه 94 در زندگی ایرانی ها؛
کدام کارمندان از پرداخت مالیات معاف می شوند؟
آنچه باید درباره بودجه 94 و تاثیر آن در اقتصاد زندگی و خانواده خود بدانیم: تعرفه خودرو وارداتی، قیمت سوخت، نرخ آب و برق، میزان مالیات بر ارزش افزوده، معافیت های مالیاتی در حقوق کارمندان و ممنوع الخروج های مالیاتی!




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال 94 نرخ برخی از خدمات شهری را تغییر دادند. در نتیجه بررسی قانون بودجه سال آینده تا دیروز مهمترین خبری که از مجلس بیرون آمده، افزایش قیمت بنزین است. دولت و مجلس توافق کرده اند براساس قانون جدید افزایش پنج درصدی قیمت فرآورده های نفتی، قیمت بنزین سهمیه ای را به 735 تومان و بنزین آزاد را به 1150 تومان افزایش دهند.

از اخبار جالب توجه می شود به تعیین سقف مالیاتی مجاز برای خروج از کشور و تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده هشت درصدی برای سال آینده اشاره کرد.

افزایش عوارض واردات خودرو

با تصویب نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 94، عوارض خودروهای سواری پنج درصد افزایش یافت. بر این اساس عوارض واردات خودروهای سواری به میزان 5 درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدا یعنی فوب خلیج فارس افزایش می یابد. درآمد حاصله به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود.

هر لیتر بنزین سهمیه ای 735 تومان می شود

افزایش پنج درصدی قیمت بنزین، کاهش سهمیه بنزین 700 تومانی برخی از خودروها و در نهایت تخصیص سهمیه های 60 لیتری بنزین از مهمترین تغییر و تحولات چند روز آینده بنزینی در سطح کشور است. با اجرای مصوبه هفته جاری مجلس توسط دولت از ابتدای سال 1394 به ترتیب هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای معمولی و سوپر با افزایش پنج درصدی 735 و 840 تومان و بهای هر لیتر بنزین معمولی و سوپر آزاد به ترتیب با قیمت هزار و 150 و هزار و 155 تومان در جایگاه های سوخت عرضه خواهد شد.

سقف بدهی مالیاتی برای خروج از کشور

مجلس با اصلاح ماده 202 قانون مالیات های مستقیم، مبلغ ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی از کشور را تعیین کرد. بر این اساس وزارت اقتصاد می تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی آنها برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی از 20 درصد سرمایه ثبت شده یا مبلغ 500 میلیون تومان، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی از 10 درصد سرمایه ثبت شده و یا 200 میلیون تومان و سایر اشخاص حقیقی از 10 میلیون تومان بیشتر است از کشور جلوگیری کند.

افزایش عوارض برق ویلاها و خانه باغ ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش بهای برق مصرفی تا 30 ریال در سال آینده موافقت کردند. وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده، مبلغ 30 ریال به عنوان عوارض در قبض برق مشترکان باغ ها و خانه باغ های اطراف روستاها و شهرها به استثنای مشترکین خانگی روستایی و چاه های کشاورزی دریافت کند. درآمد حاصل به حساب خزانه داری کل کشور واریز خواهد شد.

آب شهری 15 تومان گران شد

مجلس، وزارت نیرو را مکلف کرد علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ 15 تومان از مشترکان آب دریافت کند.

وزارت نیرو از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور مکلف شد علاوه برذ دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ 150 ریال از مشترکحین آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند.

مالیات بر ارزش افزوده هشت درصد باقی ماند

براساس مصوبه دیروز نمایندگان مجلس، اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال آینده تمدید شد. بر این اساس در سال 94 مانند امسال مالیات بر ارزش افزوده در همان سطح هشت درصد باقی خواهد ماند.

بر این اساس همچنان سهم شهرداری ها از این نرخ سه درصد و سهم دولت پنج درصد است. از ابتدای سال جاری 5.3 درصد از این هشت درصد توسط مالیات و 2.7 درصد توسط عوارض تامین شده است که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کدام کارمندان از پرداخت مالیات معاف می شوند؟

نمایندگان مجلس در جلسه دیروز مقرر کردند که کارمندان دولت با درآمد تا سقف ماهانه یک میلیون و 150 هزار تومان در سال 94 از مالیات معاف می شوند. یعنی اگر در سال 13 میلیون و 800 هزار تومان حقوق می گیرید، لازم نیست مالیات بدهید. خیالتان راحت. البته کسانی که تا هفت برابر این مبلغ در سال حقوق می گیرند، 10 درصد و افرادی که از 96 میلیون و 600 هزار تومان هم در سال بیشتر می گیرند، 20 درصد باید مالیات بدهند./روزنامه هفت صبح/110
 



۳۰/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 425]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن