تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798504149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت گرایش هاشمی به نظریه شورای رهبری/ احمدی نژاد به دنبال تجمع خیابانی بود/ نظر آیت‌الله در باره بهشت رفتن دانشمندان/ مد جدید و عجیب در عربستان/ ماجرای درخواست قاری مشهور قرآن از «فرح»! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: علت گرایش هاشمی به نظریه شورای رهبری/ احمدی نژاد به دنبال تجمع خیابانی بود/ نظر آیت‌الله در باره بهشت رفتن دانشمندان/ مد جدید و عجیب در عربستان/ ماجرای درخواست قاری مشهور قرآن از «فرح»!
رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌‌گاه اخباری ‌که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ ‌خبرهایی همچون‌ نظر وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد پارازیت و فیلترینگ،مد جدید و عجیب در عربستان،9 میلیون بی سواد محروم از خدمات اجتماعی،اسناد جدیدی از وقایع سال ۸۸ منتشر خواهد شد،ابتکار فوق العاده مجلس در بودجه امسال و...‌ تیتر اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ - 19 February 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که ‌گاه مورد توجه قرار می‌گیرد و ‌گاه همه به راحتی از کنار آن می‌گذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.  رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، خبرهایی هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دلالان بنزین پاتیلی مشغول کارند! اسناد نشان می‌دهد که برخی از شرکت‌های ایرانی با شناخت و ارتباطی که با ساختار وزارت نفت دارند، توانسته‌اند با ایفای نقش دلالی، بنزین بی‌کیفیت محتوی ترکیبات ممنوعه مانند ام.ام.تی و فروسین را با نرخ‌های نجومی به کشور وارد کنند. بنا به ادعای گفتارنیوز، این شرکت‌ها با خرید و انتقال نفتای سبک پالایشگاه آبادان - روزانه چهار هزار تن- به امارات متحده عربی (فجیره) و افزودن مؤلفه‌هایی، آن را تبدیل به بنزین می‌کنند. این دلال‌ها برای آنکه آروماتیک بنزین مورد نظر را کاهش دهند از فلزات ممنوعه‌ که برای سلامت انسان و محیط زیست خطرناک است استفاده می‌کنند. ایران در جمع پنج قدرت برتر پهپادی دو ماهنامه آمریکایی «نشال اینترست» در گزارشی با موضوع رقابت کشورهای جهان در عرصه تولید هواپیماهای بدون سرنشین، ایران را در کنار آمریکا، چین، روسیه و رژیم‌صهیونیستی یکی از 5 قدرت برتر در این زمینه دانسته، اما نوشته است که ایران برای باقی ماندن در این جایگاه، نیاز به ظرفیت صنعتی بیشتری دارد. نظر آیت‌الله در باره بهشت رفتن دانشمندان و مخترعان بزرگ آیت‎الله عبدالله جوادی آملی در بخشی از سخنرانی اخیر خود در مسجد اعظم قم گفته‌اند: این مخترعان و مکتشفان مانند مخترع برق و بسیاری‌شان موحد بودند و کفر و الحاد آنان یا اتمام حجت بر آنان اثبات نشد، که حق بر اینان مسلم شده است و اینان الحاد را بر توحید مقدم داشتند، خیلی از آنان مستضعف فکری بودند، لذا درباره افراد و اشخاص نمی‌شود نظر داد. تنها به طور کلی می‌توان گفت که افراد مشرک و ملحد به طور عامدانه وارد بهشت نمی‌شوند، در دنیا از اختراع خود استفاده می‌کند و ممکن است از این اختراع در برزخ و در قیامت استفاده کند اما قطعا وارد بهشت نخواهد شد.
تعریف طنز انواع هوای آلوده! رضا احسان‌پور در طنزی در باره آلودگی هوا نوشته: تعریف: هرگاه چیزی غیر از کلاغ، گنجشک، هواپیما، سیم برق و ابر در هوا باشد به آن هوا، هوای آلوده می‌گویند. انواع هوای آلوده: هوای آلوده هم مانند هر چیز دیگری که به چند دسته تقسیم می‌شود، به چند دسته تقسیم می‌شود؛ انواع هوای آلوده عبارتند از: ۱- هوای الکی آلوده: به هوایی که تا وقتی رییس سازمان محیط زیست، آلودگی آن را تایید نکرده است دیگر متخصصان آب و هوا، بدخواهان، مغرضان و دست‌های پشت پرده دم از آلودگی‌اش می‌زنند، هوای الکی آلوده می‌گویند. شاعر در این خصوص می‌گوید: هوادار توام جانا و می‌دانم که می‌دانی لذا تا هر زمان خواهی، بگو وضع هوا خوب است ۲- هوای آلوده: هوایی که مردم کشورهای غربی تنفس می‌کنند.
عارف هم زیر چتر لاریجانی قرار می‌گیرد مويد حسيني صدر به آنا گفته است که: بنده معتقدم آقاي لاريجاني فرد واقع بين و انديشمندي است که نه تنها خيلي ها زير چتر مورد نظر ايشان قرار خواهند گرفت بلکه شخص آقاي عارف هم زير اين چتر خواهند رفت.
تسليت به احمدي نژاد خط قرمز جديد اصلاح طلبان و اصولگرايان؟! درگذشت مادر احمدی نژاد و نحوه مواجهه با آن، تصویر عمیقی از عاطفی بودن منازعات سیاسی در ایران امروز در بر داشت. پارس نیوز با ذکر مقدمه فوق نوشته: احمدی‌نژاد در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، طبیعی است که هاشمی به عنوان رئیس مجمع برای درگذشت یکی از وابستگان درجه اول یکی از اعضا پیام تسلیت بدهد یا در یکی از مراسم‌ها شرکت کند. طبیعی بود که علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس، صادق لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضائیه، همچون رهبر انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهور، درگذشت والده محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق را تسلیت می‌گفتند و یا در مجلس ختم شرکت می‌کردند. این یعنی شکاف عاطفی بین هاشمی و لاریجانی‌ها با احمدی نژاد آنچنان عمیق است که مانع از بروز یک تسلیت گفتن ساده به رئیس جمهور سابق که یک امر عادی و مرسوم در عالم سیاست است، می‌شود.
خبرگان مقابل رهبری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در اظهاراتی عجیب با ابراز نگرانی درخصوص انتخابات خبرگان رهبری آینده گفت: من نگرانم، اما این نگرانی در خصوص زمان زعامت رهبری فعلی نیست چرا که هیچ خبرگانی در مقابل رهبر معظم انقلاب هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما مسئله ما پس از آقاست. خدا انشا الله ایشان را حفظ کند و رهبری ایشان را به حکومت امام زمان (عج) متصل کند. اما اینکه بعد از ایشان چه می خواهد بشود مهم است.
قلعه نویی: اجنبی پرستان ، ماهی یک بار هم حمام نمی روند! سرمربی استقلال گفت:ه من با تیم ملی به کره جنوبی باختم اما قلم‌ و میکروفن به دستان اجنبی‌پرست به من گفتند خیانتکار اما مربی که به عراق می‌بازد قهرمان ملی می‌شود. اگر من در باره لیگ قطر و بازیکنان بخواهم حرف بزنم قلم و میکروفن به دستان اجنبی‌پرست به من حمله می‌کنند. من برای تیم ملی گفتم که این تیم به شانس نیاز دارد اما بعد از بنجامین ویلیامز باخت را گردن من انداختند. پس حرف نزنم بهتر است.وی در پاسخ به این سؤال که حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های خلیج فارس چه عواقبی برای فوتبال ما دارد گفت:‌این مسائل را از قلم‌ به دستان و میکروفن به دستان اجنبی‌پرست بپرسید. آنها مسلمانان عمروعاصی هستند که ماهی یک بار هم حمام نمی‌روند و اگر حرفی بزنم آنها به من حمله می‌کنند.
ناگفته های محمد هاشمی از موانع پخش موسیقی با اوج‌گیری بحث‌های اخیر در باره موسیقی، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نقل از محمد هاشمی رییس اسبق سازمان صدا و سیما نوشته: پخش موسیقی در صدا و سیما در آن زمان با موجی از اعتراض بر خی علماء و مراجع مواجه شده بود، من خدمت امام رسیدم و موضوع را مطرح کردم. از محضرشان خواستم شاخص و مصداقی را برای پخش موسیقی بیان کنند تا ما بدان عمل کنیم. ایشان فرمودند: ما حکم را می گوئیم، شما باید خودتان مصداق را پیدا کنید. من عرض کردم که با وجود این انتقادات لااقل مرجعی را برای تعیین مصادیق به ما معرفی کنید. ایشان فرمودند: به (مرحوم) آیت الله منتظری رجوع کنید. ما خدمت آیت الله منتظری رفتیم و موضوع را طرح کردیم. ایشان هم حاضر به تعیین مصداق نشدند
. در وصیت‌نامه 31 سال پیش هاشمی چه امده بود؟ پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی با مرور ماجرای سفر وی در اخرین روز بهمن سال 1362 به مناطق جنگی متن زیر را به عنوان وصیت‌نامه وی منتشر کرده است: متن‌ وصیت‌ نامه‌ که‌ هنگام‌ حرکت‌ به‌ جبهه‌ برای‌ فرماندهی‌ عملیات‌ خیبر نوشته‌ شده‌ است‌: بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌ الحمدالله‌ رب‌ العالمین‌، اشهدان‌ لا اله‌ الا الله‌، وحده‌ لاشریک‌ له‌ و اشهدان‌ محمداعبده‌ و رسوله‌و اشهدان‌ علیاواولاده‌ المعصومین‌ حجج‌ الله‌. اکنون‌ که‌ برای‌ اداره‌ عملیات‌ «خیبر» عازم‌ جبهه‌ هستم‌، مطالب‌ زیر را به‌ عنوان‌ وصیت‌،یادداشت‌ می‌کنم‌: 1- وصیت‌ نامه‌ای‌ که‌ در زندان‌ اوین‌ ـ قبل‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ نوشته‌ام‌ و پس‌ از آزادی‌ آن‌ راتمدید کرده‌ام‌ ـ به‌ اعتبار خود باقی‌ است‌. 2- فقط اضافه‌ می‌کنم‌ که‌ یک‌ سوم‌ در آمد سهام‌ شرکت‌ البرز را صرف‌ امور خیریه‌ و رد مظالم‌نمایند. اگر در آینده‌ سود آور شود. 3- وجوهی‌ که‌ در گاو صندوق‌ دفترم‌ موجود است‌، در اختیار بیت‌المال‌ بگذارند. وصیت‌ نامه‌ مهم‌ سیاسی‌ امام‌ که‌ از طرف‌ مجلس‌ خبرگان‌ در اختیار من‌ است‌، در گاو صندوق‌بزرگ‌ در دفترم‌ ودیعه‌ است‌. 4- موجودی‌ حساب‌ بانک‌ مسجد قبا را در امور خیریه‌ صرف‌ کنند. 5- من‌ مایلم‌ نوشته‌هایم‌ را که‌ به‌ چاپ‌ نرسیده‌، مخصوصا فیشهای‌ «کلید قرآن‌» توسط افرادصالحی‌ آماده‌ چاپ‌ و نشر گردد. اگر دوستانم‌ این‌ آرزوی‌ من‌ را برآورند، ممنونم‌ و ان‌شاءالله‌ دراجر آن‌ شریک‌ خواهند بود. لابد دوستانم‌ در تربیت‌ فرزندانم‌ ـ که‌ مسئولیت‌ تربیت‌ آنها را به‌ خاطرکارهای‌ عمومی‌، نتوانسته‌ام‌ به‌ خوبی‌ انجام‌ دهم‌ ـ توجه‌ مبذول‌ خواهند نمود. 6- از امام‌ عظیم‌الشأن‌ که‌ به‌ نمایندگی‌ ایشان‌ برای‌ اداره‌ جنگ‌ به‌ جبهه‌ می‌روم‌، انتظار دارم‌ ازدعا فراموشم‌ نفرمایند. 7- از نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌ که‌ ممکن‌ است‌ در برخوردها، گاهی‌ با آنها تند و بی‌ ادبانه‌حرف‌ زده‌ باشم‌، عذر می‌خواهم‌؛ امیدوارم‌ ببخشند. 8- اگر به‌ فیض‌ شهادت‌ نائل‌ گشتم‌، در پیشگاه‌ الهی‌ برای‌ کسانی‌ که‌ حقی‌ برگردنم‌ دارند،شفاعت‌ خواهم‌ کرد و لذا از آنها می‌خواهم‌ که‌ بزرگوارانه‌ از حقشان‌ بگذرند و یا با مراجعه‌ به‌ وراث‌من‌، مطالبه‌ نمایند و در این‌ صورت‌ بازماندگانم‌ از ادای‌ حقوقی‌ که‌ شرعا به‌ اثبات‌ برسد و یا ظن‌ به‌صحت‌ آن‌ پیدا کنند، دریغ‌ نخواهند کرد. ان‌شاءالله‌ در قرارگاه‌ با فرصت‌ بیشتر این‌ وصیت‌ نامه‌ راتکمیل‌ می‌کنم‌.
حذف مجدد تصاویر شاهنامه از خیابان های مشهد

نقاشی دیواری های مرکز فناوری اطلاعات سپاه در تقاطع بلوار خیام فردوسی مشهد  با اطلاع کامل شهرداری محو شد.مدیر امور هنری شهرداری مشهددراین باره گفته است : رسم و  نقاشی دیواری های داستان های شاهنامه در این خیابان مربوط به سه سال پیش است که طرح آن براساس تفاهم نامه منعقد شده با سپاه اجرا شده بود و اکنون با توافق جدید،  بخشی از آن به تصاویر شهدای مخابرات مزین خواهد شد.او افزود: اکنون سپاه درخواست کرده است نقاشي شهداي مخابرات سپاه، جايگزين نقاشي هاي داستان هاي شاهنامه شود و براساس تفاهم نامه منعقد شده جديد، مقرر شد بخشي از نقاشي ديواري هاي فعلي پاک سازي و تصاوير شهدا جايگزين آن ها شود.عرفان تصريح کرد: با همکاري سپاه، ديوارهاي اين بنا در بولوار فردوسي همچنان منقش به روايت داستان هاي شاهنامه باقي خواهد ماند و تنها ديوارهاي قسمت بولوار خيام به تصاوير شهداي مخابرات سپاه مزين
خواهد شد.

روزی که پرونده عارف بسته می شود

حسین مرعشی  در مورد جدایی عارف از خاتمی گفت: اگر قرار باشد روزی کسانی آقای عارف را به این سمت هدایت کنند که آقای عارف بگوید من یکی و آقای خاتمی هم یکی، از اطراف آقای عارف خواهند رفت. آقای عارف آدم هوشمندی است و هرگز این حرف را در عرصه سیاسی ایران نخواهد زد. آن روزی که آقای عارف بگوید من یکی و آقای خاتمی هم یکی از نظر سیاسی کارش تمام است و اگر روزی خدای نکرده، آقای عارف بخواهد تسلیم یک چنین سیاستی بشود از نظر من آن روز به‌لحاظ سیاسی پرونده‌ آقای عارف بسته می‌شود.مرعشی در مورد واکنش عارف به عدم‌رهبری خاتمی در جریان اصلاحات نیز اظهار داشت: آقای خاتمی اصلاحات را بنیانگذاری کرده است. اگر آقای عارف چنین حرفی زده‌اند هم کتمان واقعیت کرده‌اند و هم به خودشان و به ما کم‌لطفی کرده‌اند.

هزینه زیاد دولت سابق برای دخالت در انتخابات مجلس

نماینده رشت در مجلس ضمن تأکید بر ابعاد گسترده‌ دریافت پول توسط نمایندگان از محمدرضا رحیمی، گفت: «به جد بر این باورم که اگر در این زمینه کنکاش بیشتری شود، هزینه‌کرد دولت سابق در انتخابات و مداخله آن برای کسب کرسی‌های مجلس بسیار بیشتر از اینها بوده است.» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود:« همان‌ها که امروز قائل به طرح موضوع شکایت از نمایندگان متخلف در پرونده محمدرضا رحیمی در کمیسیون اصل ۹۰ نیستند، در برهه‌ای سخنرانی یک نماینده را که خلاف جهت‌گیری‌های سیاسی آنها بود، قابل طرح در کمیسیون اصل ۹۰ می‌دانستند، اما حالا براساس منافع خود این موضوع را قابل طرح نمی‌دانند.»

انتقاد وزیر از سانسور صدا و سیما

وزیر ارتباطات با انتقاد از عملکرد صداوسیما در نشان ندادن حضور گسترده مردم در سفر رئیس جمهور به اصفهان، گفت: متاسفانه صدا وسیمایی که درگذشته میدان خالی اصفهان را در سخنرانی رئیس جمهور سابق نشان نمیداد امروز آن همه جمعیتی را که دراصفهان جمع شده بودند و حضورشان غیرقابل تصور بود را به تصویر نکشید. واعظی خاطرنشان کرد: البته عکس العمل مردم تابع این گونه جوسازی‌ها نیست و این خود مردم هستند که انتخاب می کنند و هم اکنون احساس می نمایند این دولت متعلق به خودشان است. ما شاهدیم که در بخش‌هایی که دولت موفق‌تر است، فشارها درآن بخش‌ها به دولت بیشتر می‌شود و درعر صه‌ای که دولت به سمت توفیق پیش می‌رود آن جریان خاص تخریب هایش را بیشتر میکند.

رد پای رانت خواران در واردات خودروهای لوکس

عباس قلی زاده، مسئول سابق سازمان بازرگانی در خصوص واردات خودروهای لوکس به کشور در شرایط تحریم اظهار داشت: طبق گفته ها و صحبت هایی که وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت انجام داده است، به نظر می رسد جلوی این واردات گرفته شده است؛ اما آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که چون قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و سفارشات قبلی این خودروها چون از قبل انجام گرفته است، واردات این خودروها به کشور همچنان وجود دارد.مسئول سابق سازمان بازرگانی اذعان داشت: کسانی که از قبل از این قانون ثبت سفارش کرده اند، می توانند خودروهای سفارشی خود را وارد کنند؛ در این میان این مسئله پیش می آید که افرادی که چند روز قبل از این قانون برای این خودروها ثبت سفارش کرده‌اند، احتمالا از قبل از طریق واسطه‌های خود در این امور در جریان اجرایی شدن این قانون قرار گرفته‌اند.وی در ادامه گفت: این وارد کنندگان که از رانت استفاده می کنند قطعاً ارتباطاتی با درون سیستم واردات خودروهای لوکس داشته اند که توانسته اند تا این میزان بعد از منع واردات خودروهای لوکس، خودرو وارد کنند.

فشار به قاضی دادگاه مهدی هاشمی و خانواده‌اش

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، پیرامون عملکرد قوه قضائیه در پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: مجلس هر گونه کمکی که قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و پرونده مهدی هاشمی نیاز داشته باشد انجام می دهد. در این خصوص کمیسیون قضایی مجلس می تواند در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی با قوه قضائیه همکاری کند. متاسفانه خبرهایی می رسد مبنی بر اینکه خارج از دستگاه قضایی فشار بر دستگاه قضایی، قاضی و حتی خانواده قاضی بسیار زیاد است و دستگاه قضایی نباید تحت تاثیر این فشارها قرار گیرد.

ابتکار: به آشپزی افتخار می‌کنم

معصومه ابتکار در پاسخ به سوال یک خبرنگار محلی درباره سخنان نماینده اهواز در مجلس، گفت: «من اصلاً فکر نمی‌کنم آشپزی توهین باشد. اولاً آقایان بهترین آشپزها هستند. ثانیاً بهترین خدمت، اطعام است. آشپزی کار باعزتی است و من هم افتخار می‌کنم که آشپزی می‌کنم.» سوال خبرنگار و پاسخ ابتکار، معطوف به صحبت‌های اخیر نماینده‌ای بود که خطاب به ابتکار گفت: «من به خانم ابتکار پیشنهاد می‌کنم که اگر توان کار کردن ندارد از ریاست سازمان محیط زیست استعفا دهد و در منزل برای خانواده خود غذا بپزد.»

ماجرای درخواست قاری مشهور قرآن از «فرح» !

سید حسین موسوی بلده، از قاریان مشهور و بین‌المللی کشورمان ماجرای عجیبی از زندگی یک قاری مشهور ایرانی ساکن کانادا را بیان کرده است. موسوی بلده در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:سلام استاد الاساتید محمد تقی مروت .ساکن کانادا .. عمر تلاوت قرآن در کشور ایران بیشتر از 50 یا 60 سال نیست .. استاد مروت تنها استاد قرآن ایران است که سالیانی از عمر خودشونو در کشور مصر و در خدمت بزرگان و اساتید بزرگی مثل استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل گذرونده و اولین ایرانی هستند که در کشور مالزی نفر اول مسابقات بین المللی قران شده اند البته در سالهای قبل از پیروزی انقلاب.

اکثر اساتید و قاریان قرآن جمهوری اسلامی مدیون این استاد بزرگ و از شاگردان مستقیم و غیر مستقیم استاد هستند..استادی که خود ساخته در پی تجوید و صوت و لحن کلاسیک می‌روند و نهایتا از مصر سر در میارن ! بعد از اول شدن در مسابقات مالزی فرح همسر شاه ایران ایشون رو به کاخ دعوت میکند و از حال و روز استاد میپرسد و وقتی متوجه میشه که استاد این نخبه ایرانی مستاجر و بالا خونه یک عکاسی در دو اتاق استیجاری زندگی میکنن پیشنهاد میکنن که چه کاری از دست ما ساخته است،استاد میفرمایند هیچ فقط اعتلای قران کریم ! همین !

استاد مصر بودن و کارمند رادیو وتلویزیون ملی ایران و بورسیه ..و بی خبر از انقلاب ایران،برای داوری مسابقات قران به مناسبت 100 مین سالگرد رضاشاه در سال 57 به ایران تشریف میارن و بعد از اتمام مسابقات به مصر بر میگردن و هم استاد و هم قاریان ایرانی که درمسابقات قران شرکت کرده بودن مورد غضب چند نفر از انقلابیون قرار میگیرن! و بعد از پیروزی انقلاب که استاد به ایران بر میگردن متاسفانه با برخوردهای بسیار زشت بعضی از انقلابیون مورد بی مهری واقع میشن و با قهر و ناراحتی مجددا به مصر باز میگردن! وبدلیل بهم خوردن روابط ایران و مصر با پا در میانی استاد بزرگ جهان اسلام یعنی عبدالباسط از مصر به کانادا میروند و جمهوری اسلامی ایران از نعمت این استاد بی بدیل قران کریم محروم میشه ! !!؟؟؟

و دو سه سال پیش با زحمت دوستان وشاگردانشون به کمک مقامات نظام جمهوری اسلامی پاسپورت و شناسنامه ایشون صادر میشه و در پاویون فرودگاه امام خمینی در حالیکه استاد دچار ناراحتی قلبی بودن با صندلی چرخدار مورد استقبال قرانیان و شاگردانشون در یک فضای بسیار عاطفی و احساسی استاد رو بعد 30 وخورده ای سال برای اولین بار در اغوش گرم خودشون میگیرن ! که جدا عاجز از وصف اون صحنه های قشنگ و زیبا هستم .. همه ما شاگرد مستقیم و یا غیر مستقیم این استاد بزرگ هستیم و شنیدم استاد قرار هست که باز هم یه سری به ایران بزنن ! همه منتظر قدوم پر برکت این نخبه و استاد قران به میهن اسلامی هستیم !
علت گرایش هاشمی به نظریه شورای رهبری! محسن غرویان استاد و حوزه و دانشگاه درباره صحبت‌های اخیر هاشمی رفسنجانی و بحث شورای رهبری به آفتاب می‌گوید: اقای هاشمی رفسنجانی در طول زندگی خود نشان داده‌اند که شدیدا قائل به شور و مشورت هستند. بنابراین معتقدند که مسائل کشور را باید با مشورت و رایزنی با صاحب نظران و نخبه گان سیاسی پیش برد. هاشمی در مقاطع مختلف بر مسئله شورا و مشورت تاکید دارند و در مصاحبه اخیر خود با روزنامه جمهوری اسلامی هم تاکید کرده‌اند که در مراحل مختلف از جمله در مسئله شورای رهبری در مجلس خبرگان بحث بوده و خود مقام معظم رهبری با شورای رهبری موافق بوده‌اند. موحدی کرمانی: باید کنسرت های خطرناک ریشه کن شود آیت الله موحدی کرمانی در اختتتامیه همایش جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: مردم از حکومت پاکی و حفظ نظام می‌خواهند و اجازه نمی‌دهند که کنسرت‌های خطرناک در این کشور برگزار شود. باید حکومت مقتدرانه فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر را انجام دهد، می‌گویند که این شیوه مقابله با بی‌حجابی جواب نمی‌دهد؛ خوب شیوه‌ای را به کاربگیرید که به کار رود. جمعی در کشور به عنوان اصولگرا وجود دارند که پایبند اصول هستند و این اصول همان اصولی است که اگر ضایع شد نشان دهنده افول دولت اسلامی است.بدون تعارف باید گفت که این جمع متدین دلسور وفادار به قرآن و رهبری و ولایت باید بجنبند و اگر نجنبیم سیلی می خوریم و خدای نکرده به دست ما سیلی به اسلام زده می شود و این خیلی مهم است. اصولگرایان اگر یک جایی باید کوتاه بیایند، بیایند چون باید سعی کرد تا به یک نظر رسید ولو آنکه از مبانی کوتاه بیائید چون با همان مبانی هم اگر تحلیل شود وحدت مهمتر است. گروههای اصولگرا اگر در مورد سه یا چهار نفر در فهرستهای انتخاباتی اختلاف نظر دارند برای خدا و حفظ وحدت کوتاه بیایند. وظیفه تیم مذاکره‌کننده است که به آنچه رهبری می‌گوید بگوید چشم و طبق نظر ایشان کار را ادامه دهد، در غیر این صورت آنها به کشور خیانت کرده‌اند که امیدواریم این گونه نباشد. نظر وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد پارازیت و فیلترینگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش حزب اعتدال و توسعه شاخه جوانان با تاکید بر اینکه در جامعه افراد با سلیقه‌های مختلف حضور دارند؛ گفت: یک تفکر در كشور ما هست كه می‌گوید هر فکری که از بیرون بیاید؛ مسموم است و حق ندارد ظهور کند بنابراین باید با آن برخورد كرد،فیلتر كرد و پارازیت انداخت، افزود: یك تفكر هم این است حاكمیت امروز با اطلاعات است و هر كشوری كه بیشترین اطلاعات را داشته باشد تفوق بیشتری دارد و این تفكر مدافع آن است كه ملت باید به اطلاعات از طریق شبكه ها و مطبوعات و رسانه ها و ماهواره ها دسترسی داشته باشد،حالا اگر یک شبکه ماهواره‌ای باشد باید با آن مقابله کرد و نباید اجازه داد کسی به آن دسترسی داشته باشد. اگر در فضای مجازی یکسری مجموعه اطلاعاتی است و طوری نیست که همه سالم باشد؛ باید ‌آنها را فیلتر کرد ازجمله شبکه‌های اجتماعی. زیرا در آن ارتباطاتی برقرار می‌شود بنابراین بهترین راه مقابله با آن است و باید جلوی آن گرفته شود تا کسی اطلاعی از آن پیدا نکند. در هر صورت این دو فکر در جامعه وجود دارد. فتوای امام در مورد شطرنج و موسیقی بت تحجر را شکست سیدحسن خمینی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، گفت: امام راحل در سال‌های آخر عمرشان همواره با صدور فتواهایی در رابطه با شطرنج و موسیقی، بت تحجری که در آن دوران وجود داشت را شکستند. ایشان همچنین در آن دوران در کنار طرح بحث اسلام آمریکایی بحث مقابله با نظام‌های طبقاتی را مطرح کردند و اعلام کردند که نظام سرمایه‌داری را نمی‌پذیرند.رئیس دولت هنگ کنگ: مثل گوسفند ملایم و مهربان باشید رئیس دولت هنگ کنگ از مردم این شهر چین خواسته است تا در سال گوسفند، شبیه گوسفند شوند.لئونگ چون یینگ در پیام خود به مناسبت سال نوی چینی از مردم هنگ کنگ خواست تا شبیه گوسفند باشند که ملایم و مهربان است. هنگ کنگ سال پیش شاهد ناآرامی‌های بی‌سابقه‌ای بود. هزاران فعال طرفدار دموکراسی دست به تظاهرات و تجمع زدند و خواهان برگزاری انتخابات آزاد در هنگ‌گنگ هستند. در این کشور 700 میلیارد دلار خورده شده محمدباقر نوبخت در همایش سراسری جوانان عضو و هواداران حزب اعتدال و توسعه که صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد در ابتدای سخنان خود به فاصله‌ای که با هم‌حزبی‌های خود در حزب اعتدال و توسعه پیدا کرده اشاره کرد وگفت: به هر ترتیب 700 میلیارد دلار در این کشور خورده شده، من نمی‌گویم اختلاس شده ولی می‌شود این را گفت که محصول این پول نباید رشد اقتصادی منفی باشد و ما باید از پول‌مان به نحو شایسته استفاده کنیم. ابتکار فوق العاده مجلس در بودجه امسال! بودجه ۶٠‌میلیارد‌تومانی سازمان محیط‌زیست برای مقابله با پدیده ریزگردها که در لایحه دولت وجود داشت و در کمیسیون تلفیق مجلس حذف شده بود، روز گذشته با رای نمایندگان از بودجه حذف شد. حذف کلی این ردیف از بودجه در شرایطی رخ داد که در جداول پیوست بودجه سال٩۴ کمیسیون تلفیق مجلس افزایش قابل توجهی در بودجه پیشنهادی دولت برای نهادها و موسسه‌ها و یک ردیف جدید باعنوان «کمک به سایر نهادهای فرهنگی، دینی، ملی و استانی» هم به جدول کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی اضافه شده است؛ ردیفی که بودجه پیشنهادی نمایندگان برای آن بیش از ١٣٩میلیاردتومان است. احمدی نژاد دنبال این بود که اگر مشایی را رد صلاحيت كنند ملت به خيابان‌ها بيايند روزنامه اعتماد به نقل از حسین مرعشی نوشت: محمود احمدي‌نژاد بدون اينكه شانس را داشته باشد در يك جايگاهي نشست كه همه را زير سوال برد. خدا به كشور رحم كرد، كشور يك اصالت‌هايي داشت كه او نتوانست كار اصلي‌اش را انجام دهد. از نظر من كار اصلي كه احمدي‌نژاد دنبالش بود نفر اول شدن ايران بود. اصلا احمدي‌نژاد دنبال رييس‌جمهوري با يك دوره و دو دوره و رفتن نشستن در خانه نبود. اگر احمدي‌نژاد موفق شده بود و با سرمايه‌گذاري‌هايي كه كرده بود جواب گرفته بود قطعا به اين زودي كنار نمي‌رفت، سرمايه‌گذاري او پول بود، احمدي‌نژاد معجزه پول را مي‌فهميد. اصلا اينكه دنبال يارانه‌ها رفت، ربطي به كار اقتصاد نداشت، همه مي‌دانستند اين كار از نظر اقتصادي غلط است.پيش‌بيني مشايي در سال اول اين شده بود كه پايان دوره آقاي احمدي‌نژاد وضع كشور طوري خواهد شد كه مردم به خيابان‌ها مي‌آيند و مي‌گويند آقاي احمدي‌نژاد يك دوره ديگر بماند. وقتي اين اتفاق نيفتاد گفت ما مدل مدودف با پوتين را اجرا مي‌كنيم؛ اينكه احمدي‌نژاد مي‌گفت مي‌خواهم به جاي ٤٥ هزار تومان، ٢٠٠ هزار تومان به هر نفر بدهم، در حالي كه مي‌دانست پولش نيست ولي دلش مي‌خواست يك كاري كند كه روزي كه قرار است شوراي نگهبان مشايي را رد صلاحيت كند ملت به خيابان‌ها بيايند و اعتراض كنند ولي اصلا باورش نمي‌شد كسي نيايد. آن ١١ روز كه در خانه نشست، دنبال اين بود كه تكليفش را با نظام مشخص كند. اسناد جدیدی از وقایع سال ۸۸ منتشر خواهد شد رضا تقوی٬ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از انتشار اسناد جدیدی از وقایع سال ۱۳۸۸ خبر داده است.آقای تقوی گفته در این اسناد نام افرادی که پشت صحنه این وقایع بوده‌اند منتشر خواهد شد تا مردم آن‌ها را بشناسند. وی توضیح بیشتری درباره این اسناد نداده است. وی ادامه داده است که «خط قرمز ما» فتنه است و «فتنه‌گران» نمی‌توانند میراث‌دار نظامی باشند که بر پایه خون شهدا تشکیل شده است.وی افزوده کسی که در «فتنه» ردپایی داشته باشد حق ندارد مسئولیت بگیرد.
واکنش به قطع 72ساعته برق ایلام

علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که هفته گذشته برق برخی از مناطق جنوب استان ایلام به مدت 72 ساعت قطع شده بود، چهارشنبه شب نیز برق برخی از مناطق شهرها و روستاهای این استان قطع شد. قطعی برق در شب گذشته خدمات رسانی در بخش های مختلف از جمله مراکز درمانی، بانک ها و نانوایی ها را با مشکل و نارسایی مواجه کرده است.
 

وی از سفر وزیر نیرو به این استان خبر داد و افزود: متاسفانه این طور به نظر می رسد که وزارت نیرو برنامه ای عاجل برای جلوگیری از قطعی برق در این مناطق ندارد به ویژه اینکه هنوز در فصل زمستان قرار داریم و هنوز پیک مصرف تابستان نرسیده است. این در حالی است که هفته گذشته پیگیری های زیادی برای جلوگیری از قطعی برق انجام شد اما ظاهرا هنوز مشکل برطرف نشده است.







نیروهای ویژه مصر ۱۵۰ تن از افراد داعش را در لیبی کشتند

شبکه اسکای عربی روز پنج‌شنبه ۱۹ فوریه / ۳۰ بهمن گزارش داد که این عملیات با هماهنگی با نیروهای دولتی لیبی در جنوب شهر درنا، پایگاه اسلامگرایان تندرو در این کشور انجام گرفته است. در این عملیات یک گروه ویژه از ارتش مصر شرکت داشتند و ۱۵۰ نفر از نیروهای داعش کشته شدند. از نیروهای مصری نیز دو نظامی جان خود را از دست دادند. یک منبع آگاه در ارتش مصر در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ریا نووستی بدون اشاره به جزئیات این عملیات آن را موفقیت‌آمیز عنوان کرد.



۶۷ درصد دانش‌آموزان معتاد، نخستین تجربه خود را از مدرسه آغاز کرده‌اند

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، در ۱۰ ماهه اول امسال، ۴۶۸ تن موادمخدر در ایران کشف شده است. در همین مدت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده‌اند که ۶۶ هزار نفر از آن‌ها مصرف‌کننده مواد بوده‌اند. در کنار ارائه این آمار، علیرضا جزینی گفته است که ۶۷ درصد دانش‌آموزان معتاد، نخستین تجربه خود را از مدرسه آغاز کرده‌اند.






 9 میلیون بی سواد محروم از خدمات اجتماعی!

علی باقرزاد، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی می‌گوید بی‌سوادان در ایران اگر تا دو سال دیگر باسواد نشوند، از برخی خدمات‌ اجتماعی محروم خواهند شد! به گزارش روزنامه اعتماد، باقرزاده می‌‌گوید «عدم صدور و تمدید گواهینامه و پروانه کسب و سایر مجوزهایی که دولت داده است» از جمله محدودیت‌هایی است که علیه بی‌سوادان برقرار خواهد شد.  همچنین کسانی که تحت پوشش حمایت‌های مالی نهادهایی مانند کمیته‌ امداد هستند در صورتی این حمایت‌ها را دریافت خواهند کرد که باسواد باشند.

بر پایه آخرین سرشمای در سال ۱۳۹۰ مشخص شده که در گروه سنی بالای شش سال، ٩ میلیون و ٧١٩ هزار بی‌سواد در ایران وجود دارد. در سال ۱۳۵۸ که نهضت سوادآموزی تشکیل شد حدود ۱۴ میلیون از جمعیت ۳۶ میلیونی ایران بی‌سواد بودند. به‌گفته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، سه میلیون و ۴۵۶ هزار نفر از این تعداد در گروه سنی بالای ١٠ سال و زیر ۵٠ سال قرار دارند که در طول سال‌های ٩٠ تا ٩٣ این رقم به یک میلیون و ٨٠٠ هزار بی‌سواد در این گروه کاهش یافته است. بر اساس آمارهای یونسکو، ایران در میان ۱۶۴ کشور جهان در رتبه هشتاد و ششم سوادآموزی قرار دارد.


انتشار تصاویر تصادف هواپیما با تانکر بنزین در مهرآباد و تکذیب تصادف!

عصر روز چهارشنبه 29 بهمن ماه 1393 یک فروند هواپیمای RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان هنگام پارک در فرودگاه مهرآباد با یک دستگاه کامیون حمل سوخت برخورد کرد.   به گزارش صبحانه، بر اساس اطلاعات منتشره در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، این هواپیما به شماره رجیستر EP-MOI با حدود 15.5 سال سن، دچار خسارت هایی شده و حتی نوک بال سمت چپ این هواپیما کنده شده است. 

خوشبختانه به نظر می رسد علت سرعت کم دو وسیله نقلیه و تصادف جزیی رخ داده، کامیون حمل سوخت با مشکلی مواجه نشده است چراکه محموله چنین خودروهایی آنهم در فرودگاه مهمی چون مهرآباد، نباید با کوچکترین حادثه ای مواجه شود.   به گزارش صبحانه، نکته جالب درباره این هواپیما این است که بر اثر طوفان تاریخی روز 12 خرداد در تهران، یکی از پله هایی که وظیفه انتقال مسافران را بر عهده دارد واژگون شده و به بدنه این هواپیما اصابت کرده بود و به خاطر این حادثه، هواپیمای مذکور مدتی زمینگیر بود و با گذشت چند ماه، مجددا این هواپیما با تصادف دیگری، برای مدتی زمین گیر خواهد شد.

BAe 146 یک نوع هواپیمای مسافربری متوسط ساخت شرکت بریتیش آئرواسپیس (هم‌اکنون بخشی از بی‌ای‌ئی سیستمز) در کشور انگلیس است. نخستین پرواز آن در سپتامبر ۱۹۸۱ انجام شد و دو سال بعد کاربرد تجاری یافت. در سال ۱۹۹۲، نمونه بهبود یافته این هواپیما با عنوان Avro RJ به بازار آمد. در نهایت ساخت این هواپیما از سال ۲۰۰۱ پس از تولید ۳۸۷ فروند متوقف شد.

رحیمی رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه مهر آباد  در مصاحبه تلفنی با واحد مرکزی گفت: حادثه‌ای در فرودگاه مهر آباد روی نداده است و خبرهای منتشر شده در این زمینه را تکذیب می‌کنم. هر حادثه ای که در فرودگاه مهرآباد روی دهد باید به برج مراقبت پرواز گزارش شود اما حادثه ای روی نداده است.
































فیلم: مد جدید و عجیب در عربستان: «سواری گرفتن» از ماشین بدون راننده!

خودروهای بدون راننده به تازگی درعربستان سعودی مد روز شده است. این پدیده شوخی نیست و اینک بسیار فرا گیر به نظر می رسد. در ویدئوهایی که سعودیها در شبکه های مجازی منتشر میکنند، مردانی دیده میشوند که در خودروها ئی بدون راننده نشسته اند و یا مسافران و "راننده"را می بینیم که روی سقف خودرو در حال خوردن چای و ... هستند و یا راننده به گونه ای وانمود میکند که گویی درحال سواری گرفتن از اسب و یا شتر است. یک چیز در مورد این ویدئوها غیرقابل انکار است: ایده های جالب سازندگان آن.

اما این عربستانی ها واقعا به چه شکل این کار را انجام میدهند؟ محمد السعیدی ناظر ما در عربستان میگوید این افراد با قرار دادن وسیله ای روی پدال گاز خودرو را در وضعیت "رانندگی با سرعت کم" قرار می‌دهند و یا در خودروهای دو دیفرانسیل، خودرو را در وضعیت "کروز" قرار می‌دهند.


 این مد جدید آنقدر در میان جوانان عربستانی بالا گرفته است که رسانه های مختلف این کشور بارها به این سوژه پرداخته‌اند.


 



دانلود










لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید دانلود








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن