تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819283809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستیابی به توسعه همه‌جانبه جز با انتخاب شیوه اعتدال میسّر نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بـه همایش حزب اعتدال و توسعه:
دستیابی به توسعه همه‌جانبه جز با انتخاب شیوه اعتدال میسّر نخواهد بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستیابی به توسعه همه‌جانبه، جز با انتخاب شیوه اعتدال در همه شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی عبادی میسّر نخواهد بود.
به گزارش حوزه احزاب و تشکلها باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی خطاب بـه همـایش جوانان عضو و هوادار حزب اعتدال و توسعه صادر کرد که متن آن در ذیل آمده است.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اعتدال و توسعه دو واژه ساده‌اند، اما به خاطر بار معنایی آنها در جامعه و اهمیتشان برای امروز و آینده کشور، وارد ادبیات سیاسی شده‌اند و ارتباط آنها با جامعه ایرانی که انقلاب اسلامی را به عنوان اولین نظام مبتنی بر ساختار مکتب اهل بیت(ع) به ارمغان آورده، به‌گونه‌ای است که دستیابی به توسعه همه‌جانبه، جز با انتخاب شیوه اعتدال در همه شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی عبادی میسّر نخواهد بود.
 
اتفاقات سالهای اخیر در چند کشور اسلامی مؤید این نکته است که توسعه سیاسی و به‌تبع آن توسعه فرهنگی و اقتصادی، حتی اگر برخاسته از عمق کینه جامعه نسبت به استبداد و استعمار باشد، با افراط و تفریط راه به جایی نمی برد و مردم، مخصوصاً مسلمانان به خاطر ذات اعتدالی خویش و تأکیدات آیات قرآن و روایات بزرگان، میانه‌روی را طریق رسیدن به سعادت دنیا و آخرت می‌دانند و در صفات پرهیزگاران تأکید می‌نمایند که «مَنطِقُهُمُ الصَّوابُ و مَلبَسُهُمُ الاِقتصاد»
 
انتخاب عنوان «اعتدال و توسعه» برای نامگذاری یک حزب و فعالیت‌های آن در جامعه ایرانی نشان می‌دهد که مؤسسین به این نکته توجه داشته‌اند و مطمئناً جوانان عضو و هوادار نیز باید فعالیت‌های خویش را بر محور اعتدال تنظیم نمایند تا هم وفاداری به مرام‌نامه حزب را رعایت کرده باشند و هم بر اندیشه‌های حاکمیتی اسلام تأکید و در راه ترویج آن تلاش نمایند.
 
با تشکر از حسن‌سلیقه مسئولین حزب در برگزاری همایش جوانان که نوعی کادرسازی می‌باشد، به آینده‌سازان کشور نیز یادآوری می‌نمایم که بحث گفتگوهای مباحثه‌ای، تضارب آرا و انتخاب بهترین سخنان، راهنمایی قرآن کریم است که « فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ».
 
انتهای پیام/



اخبار مرتبط

آیت‌الله هاشمی: مناسب‌تر از "آیت‌الله خامنه‌ای" برای رهبری نداریم/ پدر و مادر سیاست پیدا شد!/ حصر "مجازات" نیست؛ "ایجاد محدودیت" است
دامن زدن به منازعات جناحی با مصالح اسلامی و ایرانی ناسازگار است
روزی‌طلب: مصر از تجربه انقلاب اسلامی استفاده می‌کرد هیچ گاه به این سرنوشت مبتلا نمی‌شد
ابراز تأسف آیت‌الله هاشمی از آلودگی هوای خوزستان/ گزارش محسن رضایی از سفر به خوزستان/ تسلیت به احمدی‌نژاد




کد خبر: ۵۱۳۷۸۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن