تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820949827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات يک قلاده گرگ و بازگرداندن آن به طبيعت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۲۴ق.ظ)
در شهرستان پاسارگاد رخ داد: نجات يک قلاده گرگ و بازگرداندن آن به طبيعت يک قلاده گرگ که در داخل استخر آبي گرفتار شده بود با تلاش محيط بانان نجات يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس اداره محيط زيست پاسارگاد در اين مورد گفت: يک قلاده گرگ که داخل استخر آبي با پوشش پلاستيکي بدون حصار در محدوده روستاي اکبر آباداز توابع شهرستان پاسارگاد گرفتار شده بود با تلاش دو ساعته نيروهاي مردمي وماموران يگان حفاظت محيط زيست از مرگ نجات يافت .
کشاورز افزود: پس از نجات گرگ از استخر به دامان طبيعت بازگردانده شد.
گفتني است گرگها گنجينه با ارزش حيات وحشند و وجود آنها در ايجاد تعادل اکولوژيکي ضروري است .
گرگ سگ ساني است بزرگ شبيه به سگ با دم افتاده . رنگ گرگ متغير است ولي بطور کلي خاکستري و زرد يا قهوه‌اي مخلوط با موهاي سياه مي‌باشد.
گرگها معمولاً زير ريشه و تنه درختان افتاده و يا حفرهايي که بوسيله جانوران ديگر ساخته شده بسر مي‌برند، احياناً در سوراخ کوه‌ها نيز آشيانه مي‌گيرند، گرگها در جلگه‌ها و جنگلها و مناطق کوهستاني ديده مي‌شوند اين گوشتخوار بسيار باهوش به صورت اجتماعي و در گروههاي ۲۰ تايي زندگي مي‌کند.
درهر گروه يک جامعه طبقاتي بخوبي تنظيم شده وجود دارد که توسط يک نر و ماده غالب هدايت و رهبري مي‌شود، گروههاي خانواده گرگها ، قلمرو گسترده‌اي تا هزار کيلومتر متر مربع را اشغال مي‌کنند .
گرگ‌ها در قديم در همه جهان پراکنده بودند ولي امروزه تنها در خاورميانه، اوراسيا و آمريکاي شمالي ديده مي‌شوند. به دليل شکار غير قانوني اين جانوران و نيز کم شدن طعمه‌هاي طبيعي شان تعداد آن‌ها در جهان رو به کاهش گذارده است.
گرگ به عنوان يک درنده موفق در رأس هرم غذايي، در بين جانداران خشک زي قرار گرفته است.
همتاي او در درياها کوسه ها هستند با اين تفاوت که گرگ ها از زندگي اجتماعي فوق العاده پيچيده برخوردارند و کوسه ها تک زي هستند و از نظر هوش، نظم گروهي و انضباط بين افراد داخل گروه خانوادگي، گرگ ها تقريباً در جهان درندگان، به جز خانواده سگ ها، بي همتا هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن