تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803379772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از اقوام در سطح فرماندار و معاون استاندار


واضح آرشیو وب فارسی:کورد نیوز: تاریخ انتشار : 08:53:43 , 1393/11/30
دستیار رئیس جمهور اعلام کرد:
استفاده از اقوام در سطح فرماندار و معاون استاندار
نباید هیچ مانعی برای هیچ ایرانی برای احراز شغل باشد، جز موانع قانونی. موانع قانونی باید خط قرمز باشد و نه سلیقه و اراده سیاسی افراد. باید منافع ملی، منافع اسلامی و قانون اساسی در انتصاب‌ها مورد توجه قرار گیرد.


*سمت دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقليت‌ها و اقوام يک سمت جديدي در اين دولت است. چرا چنين سمتي در اين دولت مورد توجه قرار گرفت و شما در اين زمينه چه سابقه‌اي داشته‌ايد که به اين سمت منصوب شديد؟
ديدگاه‌هاي اجتماعي، امنيتي و سياسي ام نسبت به اقوام اعتدالي است، اگر اين‌گونه نبود، رئيس جمهور چنين سمتي را به من واگذار نمي‌کرد.علايق مطالعاتي و آشنايي با مسائل اقوام داشتم و هم ديدگاه‌هاي اجتماعي، امنيتي و سياسي ام نسبت به اقوام به اصطلاح ديدگاه‌هاي معتدل و هماهنگ با رئيس‌جمهور بود. رئيس‌جمهور هم مي‌دانست که من نسبت به اقوام و اقليت‌ها نگاه معتدل و مناسبي دارم و اگر اين‌گونه نبود، چنين سمتي را به من واگذار نمي‌کرد.


*گفته شده بود که اين دولت از اقليت‌ها در پست‌هاي مختلف دولتي استفاده کرده است، بالاترين سطوح مديريتي که از اقليت‌ها استفاده شده ، چيست؟
شما تندروها که نمي‌گذاريد ما از آنان استفاده کنيم! تا فرماندار و معاون استاندار بيشتر نيامده است.


*کدام استان‌ها؟
تا سطح فرماندار و معاون استاندار از اقليت ها استفاده کرده‌ايم؛ شما تندروها نمي گذاريد از اقليت هاي در پست هاي مديريتي استفاده کنيم.هرمزگان و سيستان و بلوچستان. نبايد هيچ مانعي براي هيچ ايراني براي احراز شغل باشد، جز موانع قانوني. موانع قانوني بايد خط قرمز باشد و نه سليقه و اراده سياسي افراد. بايد منافع ملي، منافع اسلامي و قانون اساسي در انتصاب‌ها مورد توجه قرار گيرد و هيچ فرد ايراني به دليل مذهب نبايد از فرصت خدمت به مردم محروم شود.


*نسبت به صحبت‌ها و ديدارهايي که با اقوام داشتيد، اعتراض‌هايي صورت گرفته بود و شما در واکنش به اين اعتراض‌ها گفته بوديد که هدف ما همگرايي و ايجاد وحدت است اما بعضي‌ها نگران پايگاه انتخاباتي‌شان هستند. چقدر ديد انتخاباتي به بحث اقليت‌ها داريد؟
مطلقاً ديد انتخاباتي نداريم. اعتقاد نداريم که پاي اقليت‌ها چه مذهبي و چه قومي و ديني به انتخابات کشيده شود و مساله آنان فرا سياسي، فرا حزبي و فرا انتخاباتي است. بحث آنان يک بحث ملي است و براي ايجاد همگرايي ميان اقوام و اقليت‌ها بايد رويکرد ملي داشته باشيم، نه رويکرد جناحي و سياسي.


*خودتان به عنوان يک اصلاح‌طلب، فعاليت انتخاباتي داريد؟
نه نداريم.


*اما در سفرتان به خراسان جنوبي با اصلاح‌طلبان جلسه‌اي داشتيد و در آن جلسه تاکيد کرديد که دولتي‌ها بايد با محوريت اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند.
بنا نداريم در مسائل انتخاباتي و سياسي نقشي داشته باشيم.  ما در آن جلسه به آنان اطمينان داديم که ما دنبال اين‌جور کارها نيستيم. ما بنا نداريم در مسائل انتخاباتي و سياسي نقشي داشته باشيم.  


*گفته شده است که شما به همراه آقاي ترکان به نمايندگي از دولت در جلسات شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان که به رياست خاتمي برگزار مي‌شود، شرکت مي‌کنيد؟


حضور من و ترکان در جلسه شوراي مشورتي اطلاح طلبان کذب است.تاکنون نه يک بار از ما دعوت شده است و نه يک بار شرکت کرده‌ام. اين همايش‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان که مرتب تشکيل مي‌شود، تاکنون کجا ديده‌ايد که من حضور پيدا کرده و سخنراني داشته باشم؟


*برنامه‌اي براي جمع کردن طرفداران دولت يا اعتداليون زير يک چتر در انتخابات داريد؟
طرفداران دولت خودشان ممکن است فعاليت داشته باشند و قطعا سازمان‌دهي دارند و کارهاي انتخاباتي مي‌کنند. مثلا طرفداران دولت در سفر آقاي روحاني به اصفهان حماسه آفريدند. چه کسي اين همه جمعيت را براي استقبال از آقاي روحاني سازمان دهي کرد؟ خب همين طرفداران دولت بودند ديگر. اما ما به عنوان نيروهاي دولت نمي‌توانيم در انتخابات ورود داشته باشيم. چنانچه اگر هر زمان مسئوليت دولتي از دوشمان برداشته شود، ممکن است فعاليت انتخاباتي داشته باشيم. چنانچه اگر من در انتخابات رياست جمهوري يک سمت دولتي داشتم، قطعا يک گوشه‌اي مي‌نشستم و فعاليت انتخاباتي نمي‌کردم و امروز نيز چون که عضو دولت هستم، نمي‌توانم يک کار سياسي و انتخاباتي انجام دهم.


*پيش‌بيني‌تان از انتخابات مجلس چيست؟ فکر مي‌کنيد اعتداليون مي‌توانند وارد مجلس شوند؟
اگر چنانچه دولت انتخابات را خوب برگزار کند، امانتداري کند و سلامت انتخابات را تضمين کند، مردم به گروه‌هاي تندرو راي نمي‌دهند بلکه به گروه‌هاي معتدل و عاقل راي مي‌دهند و مردم از هر عنصر تندرو، از هر گروه و گرايشي که باشد، روي خوشي نشان نخواهند داد و انتخاب آقاي روحاني نيز بهترين دليل براي حرفم است.

..........
مهر

 



08:53:43 , 1393/11/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کورد نیوز]
[مشاهده در: www.kurdnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن