تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818860405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی: هر شهروند آذری روزانه 200 لیتر آب استفاده می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:
هر شهروند آذری روزانه 200 لیتر آب استفاده می‌کند
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: هر شهروند آذربایجان غربی به طور متوسط روزانه 200 لیتر آب استفاده می‌کند.

خبرگزاری فارس: هر شهروند آذری روزانه 200 لیتر آب استفاده می‌کند



به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، هادی بهادری، ظهر امروز در پانزدهمین همایش پرسش مهر ریاست جمهوری که در سالن امام علی (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مردم باید بدانند از نظر منابع آب در چه وضعیتی قرار داریم.
 وی ادامه داد: بحث آب و منابع آب برای ما که در اطراف دریاچه ارومیه زندگی می‌کنیم، از اهمیت چندبرابر برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه کل حوزه دریاچه ارومیه حدود 52 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و متوسط در سال حدود 300 میلی‌متر بارندگی داریم، افزود: 17 میلیارد مترمکعب آب در مجموع داریم.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: حدود 64 درصد منابع آب موجود تبخیر می‌شود، از طرف دیگر حدود 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب کل آبی است، که جزء دارایی ما به شمار می‌رود، که اصطلاح آب تجدیدپذیر در حوزه آبریز برای آن به کار می‌رود.
بهادری گفت: از 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب، 4 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب را مصرف می‌کنیم.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: اصولا در برنامه‌ریزی‌های منابع آب، عنوان می‌شود، که فقط 20 درصد منابع آب تجدیدپذیر باید مورد استفاده قرار گیرد، اما متاسفانه ما نزدیک 80 درصد یعنی آب نسل‌های آینده را استفاده می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب، اجازه داریم حداکثر 3 میلیارد مترمکعب استفاده کنیم، ولی نزدیک به 5 میلیارد مترمکعب مصرف می‌شود، که منجر به بروز بحران آب در سال‌‌های گذشته شده است.
این مدرس دانشگاه تنها راه حل موجود را کاهش 40 درصدی مصرف آب دانست، تاکید کرد: هیچ راهکار قابل اجرایی وجود ندارد، بارندگی‌های ما 300 میلی‌متر در سال می‌باشد، که متاسفانه در سال‌های گذشته برف می‌بارید، ولی امسال باران می‌بارد.
وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش مصرف آب در استان، گفت: 4 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در کشاورزی و 500 میلیون مترمکعب در شرب و صنعت استفاده می‌کنیم، که در صورت استمرار این وضعیت مشکلات جدی در سال‌های آینده به وجود می‌آید.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با ابراز تاسف از اینکه مشکلات مورد اشاره در 18 سال گذشته به وجود آمد، ادامه داد: با مشاهده وضعیت بحرانی استان‌های نسبتا پرآب به عمق فاجعه پی خواهیم برد، بنابراین دریاچه ارومیه زبان گویای وضع کنونی است.
وی از برگزارکننده‌های جشنواره پرسش مهر تقدیر کرد و گفت: باید مصرف آب را 40 درصد نسبت به میزان استفاده قبلی کاهش دهیم، همچنین در آبیاری باغ‌ و باغچه‌ها دقت کرده، در صورت نیاز تذکر دهیم، چراکه اکنون هر فرد در استان ما به طور متوسط روزانه 200 لیتر آب مصرف می‌کند.
وی این حجم استفاده شخصی در کشور کم آب ایران را نگران‌کننده دانست، اظهار داشت: هر مترمکعب آب برای دولت بیش از 600 تومان حتی گاه تا 5 هزار تومان هزینه‌بر است، ولی دولت هر مترمکعب را برای ما حدود 60 تومان می‌فروشد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ضمن اظهار ناخشنودی، گفت: در کمتر کشوری با آب تصفیه شده و شرب، امور بهداشتی انجام می‌گیرد، سه درصد از آب مصارف خانگی ما برای شرب و 97 درصد آب در بهداشت استفاده می‌شود.
انتهای پیام/61002/ر

93/11/28 - 15:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن