تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804098493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی‌منافذ‌سوء‌استفاده‌وظیفه‌دولت‌است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شناسایی‌منافذ‌سوء‌استفاده‌وظیفه‌دولت‌است
دادستان کل کشور گفت: بسترهایی در نظام اداری وجود دارد که افراد فاسد از آن منافذ سوء استفاده می کنند و باید این بسترها شناسایی و رفع شود و این وظیفه مهم به عهده دولت است.
کد خبر: ۴۷۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸ - 18 February 2015


دادستان کل کشور گفت: بسترهایی در نظام اداری وجود دارد که افراد فاسد از آن منافذ سوء استفاده می کنند و باید این بسترها شناسایی و رفع شود و این وظیفه مهم به عهده دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصرچهارشنبه در حاشیه سفر به لرستان و در گفتگو با خبرنگاران در مورد برنامه های قوه قضائیه برای برخورد با فساد اقتصادی سخن گفت و اظهار داشت: در ارتباط با فساد اقتصادی رهبر معظم انقلاب منشور و پیامی را ۱۰ سال پیش صادر کردند که همواره این پیام به عنوان منشور جامع مبارزه با فساد فراروی هر سه قوه قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این پیام وظایف قوه قضائیه، مجریه و مقننه مطرح شده است یادآور شد: فساد یک بسترهایی در نظام اداری ما دارد که این بسترها باید شناسایی شود و کاملا زمینه فساد از بین برود.

بسترهای فساد در نظام اداری از بین برود

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید زمینه های فساد به گونه ای از بین برود که هرکسی با یک انگیزه مجرمانه خواست فساد کند نتواند مرتکب فساد شود افزود: پرونده های متعددی که در دفاتر قضایی و روی میز قضات ما است نشان دهنده نوعی از مشکلاتی است که در نظام بانکی و نظام اداری وجود داشته و یا بسترهایی است که افراد فاسد از آن منافذ سوء استفاده می کنند و دست به فساد می زنند که باید اینها شناسایی و رفع شود و این وظیفه مهم به عهده دولت است.

حجت الاسلام رئیسی به ذکر برخی مثالها در این زمینه عنوان کرد: به عنوان مثال در نظام صادرات و واردات ما مسئله قاچاق کالا هیچ تناسبی با تولید ملی ندارد، مگر می شود بحث از تولید ملی کنیم و از آن طرف اجازه دهیم قاچاق رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: برخوردهای زیادی در زمینه کالای قاچاق از سوی قوه قضائیه صورت گرفته ولی این معضل حل نشده است چرا که باید قاچاق کالا برای قاچاقی به لحاظ اقتصادی صرف نکند و این موضوع به سیاست های مالی و  پولی بر می گردد که طوری تنظیم شود که قاچاق برای قاچاقی کالا صرف نکند.

مرزبان های اقتصادی باید خوب رصد و دیده بانی کنند

دادستان کل کشور افزود: همچنان که ما مرزهای جغرافیایی داریم و هر مرزی مرزبانی دارد، ما مرز اقتصادی نیز داشته و مرزبان اقتصادی و مرزبان نظام پولی و مالی نیز داریم که این مرزبان ها باید خوب رصد و دیده بانی کنند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه وقتی هم نوبت به دستگاه قضایی رسید این دستگاه به طور جدی برخورد می کند یادآور شد: من اعلام می کنم که اراده بسیار جدی در مدیریت عالی دستگاه قضایی و بدنه قوه قضائیه برای برخورد با مفاسد اقتصادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در برخورد با مفاسد اقتصادی برای ما ملاک نیست که افراد از چه رده ای و شئون اجتماعی برخوردار باشند بلکه آنچه مهم بود این است که فساد اقتصادی صورت گرفته مستند باشد.

اراده قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی جدی است

دادستان کل کشور با بیان اینکه اراده قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی جدی است تصریح کرد: برای تحقق بحث بسیار مهم مبارزه با فساد اقتصادی باید حس مبارزه با فساد در بخش های اساسی و کلیدی از دستگاه اجرایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کسی که می خواهد تسهیلات بانکی بگیرد باید توانایی وی مورد بررسی قرار گیرد افزود: همچنین باید وثیقه گرفته شده متناسب با تسهیلات دریافتی باشد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه در برخی موارد دیده می شود که میزان پرداختی متناسب با توانمندی افراد و یا وثیقه متناسب با مبلغ نیست افزود: در این زمینه باید علاوه بر دستگاه قضایی و دادستان که مدعی العموم است بانک نیز مدعی باشد.

کارنامه دستگاه قضایی در برخورد با فساد اقتصادی درخشان است

دادستان کل کشور با بیان اینکه بدون فرافکنی باید گفت امروز مدیریت و اجرا وظیفه بسیار مهمی در زمینه مبارزه با فساد بر عهده دارد یادآور شد: اگر قوانین نیاز است روزآمد شود باید این کار در مجلس صورت گیرد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه اراده جدی در دستگاه قضایی برای برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی وجود دارد خاطرنشان کرد: کارنامه دستگاه قضایی در برخورد با فساد اقتصادی کارنامه درخشانی است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن