تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805042496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشروی‌ ارتش سوریه در حلب/تحول در جبهه شمالی سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشروی‌ ارتش سوریه در حلب/تحول در جبهه شمالی سوریه


ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی در عملیاتی موفقیت آمیز در حومه شمالی شهر حلب، چندین روستا را از اشغال تروریست ها خارج کرد.یکی از اهداف مهم این عملیات راهبردی، شکستن محاصره شهر نبل و الزهرا واقع در ۲۰ کیلومتری شمال شهر حلب است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی در عملیاتی موفقیت آمیز که از سحرگاه دیروز (سه شنبه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد، مناطق مهمی از شمال شهر حلب و چندین روستا را از اشغال تروریست ها خارج کردند.
تحولات سوریه
  در این عملیات، افزون بر آزادی مناطق دیرالزیتون، کفتونا، باشکوی، تل مصیین، حردتین و رتیان، ارتش در حال تثبیت مواضع خود در روستاهای باشکوی، حردتنین و رتیان است.   مرکز دیده بان سوریه (مخالف مستقر در لندن) اعلام کرد، ارتش سوریه دست کم 65 فرد مسلح از جمله 20 فرد مسلح از ملیت های مختلف را کشته است و گروهی از آنان را در منطقه دویرالزیتون در شمال حلب به اسارت در آورند. آنها همچنین موفق شده‌اند 6ساختمان را از دست گروه های مسلح در منطقه جمعیه الزهرا آزاد کنند و به تعدادی از مقرهای وابسته به آنان یورش ببرند.

دانلود   یکی از اهداف مهم این عملیات راهبردی، شکستن محاصره شهر نبل و الزهرا واقع در 20 کیلومتری شمال شهر حلب است. نبل و الزهرا حدود 3 سال در محاصره گروه های تروریستی تکفیری قرار داشتند، اما مقاومت مردمی در این مدت بارها حملات گروه های تکفیری را برای اشغال نبل و الزهرا ناکام گذاشتند.   بنابراین، در حالی که ارتش سوریه جبهه های متعددی در حلب به روی تروریست ها گشوده است،شماری از نیروهای آن توانستند وارد منطقه محاصره شده، الزهرا در حومه حلب شوند.
در ادامه گزارش آمده است: تقاطع کاستلو یکی دیگر از مهم ترین اهدافی است که ارتش آن را مدنظر قرار داد و پس از سیطره برتعدادی از مزارع ازجمله مزرعه الملاح در غرب کاستلو به سمت آنجا پیشروی کرد. حمله به این 3روستا، افراد مسلح را غافلگیر کرد.   آنها انتظار داشتند که حریتان، حیان و عندان در مجاورت جاده اصلی منتهی به شهرهای محاصره شده نبل و زهرا هدف حمله قرار بگیرند.   پیشروی ارتش در این روستاها، راه را برای پیشروی به سوی نبل و زهرا آماده می کند. هر چند روستای بیانون همچنان تحت سیطره افراد مسلح است، اما با توجه به تثبیت مواضع ارتش سوریه در مناطق رتیان، باشکوی و حردتنین، منطقه بیانون نیز از نظر نظامی در حکم منطقه ای است که سقوط کرده است؛ زیرا این منطقه در محاصره نیروهای مستقر در 3روستای فوق از یکسو و نیروهای مقاومت مردمی در نبل و زهرا از سوی دیگر قرار گرفته است که این امر به معنای قطع راه های کمک رسانی به آنجاست.
در ادامه گزارش آمده است: جبهه دیگری که ارتش سوریه در حلب باز کرده است، جبهه شیحان المعامل در شمال غربی این شهر است که از آنجا به سمت منطقه الشیخ مقصود برای تکمیل محاصره مناطق شرقی پیشروی کرده است. جبهه سوم نیز در منطقه جمعیت الزهراء در غرب حلب است که در آنجا نیز پیشروی هایی به دست آورده است.   برابراین گزارش، شکسته شدن محاصره نبل و الزهرا تحولی بزرگ در جبهه شمالی سوریه به شمار می رود، زیرا این امرموجب محاصره گروه های تروریستی تکفیری در مناطق گسترده ای از شمال و غرب حلب خواهد شد.
نیروهای ارتش سوریه در پی این موفقیت، خطوط  امدادرسانی گروه های تروریستی تکفیری را قطع کرده اند و تکفیری ها هم که در ساعت های گذشته متحمل تلفات سنگین شده اند، خواستار کمک فوری شده اند.
نبرد شدید نیروهای ارتش و مقاومت با گروه های تروریستی تکفیری هم اکنون در مناطق مختلفی از شمال حلب ادامه دارد، اما این گروه ها که در میدان متحمل شکست های پیاپی شدند، دیشب و امروز مناطق مسکونی شهر حلب را هدف قرار دادند که بر اثر این حمله ها، ده تن کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.
دانلود  
  موافقت دمشق با اجرای آتش بس موقت در همین حال فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه از موافقت دمشق با اجرای آتش بس موقت در شهر بحران زده حلب در شمال این کشور خبر داد. استفان دی میستورا، همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه گفت: اسد و نظام سوریه بخشی از راه حل بحران سوریه هستند. این سخنان دی میستورا انتقاد شدید مخالفان نظام سوریه از جمله گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان را در پی داشت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در واکنش به سخنان نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، تاکید کرد اسد در آینده این کشور جایی ندارد و باید از قدرت کنار برود. جنیفر ساکی همچنین گفت: ما با ترکیه درباره آموزش دادن به گروه های مخالف سوری و مجهز کردن آنها به توافقی اصولی دست پیدا کرده ایم. ترکیه پذیرفته است یکی از میزبان های منطقه ای برای برنامه آموزش دادن و مجهز کردن مخالفان میانه روی سوری باشد.  

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن