تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819805767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران جدي و اصولي با تروريسم مقابله مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۲۶ق.ظ)
سفير جديد ايران در ديدار با بان کي مون؛ ايران جدي و اصولي با تروريسم مقابله مي کند سفير و نماينده کشورمان در سازمان ملل گفت: غربي ها نياز دارند که علاوه بر ريشه ها، لوازم مبارزه با تروريسم را نيز درک و مانند ايران، به صورت جدي و اصولي با تروريسم مخالف کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامعلي خوشرو پس از تقديم استوارنامه خود به دبيرکل سازمان ملل متحد بر لزوم مبارزه جامع و جدي با تروريسم تاکيد کرد و گفت: اينکه برخي ها تروريست ها را هنگام همخواني با اهداف سياسي خود، حمايت و هر وقت آنها را نخواستند با آنها برخورد مي کنند، رويکرد صحيحي نيست و بي نتيجه خواهد بود.
وي افزود: دبيرکل سازمان ملل در اين ديدار به نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي جهاني و منطقه اي اشاره و اعلام آمادگي کرد که همکاري هاي ايران و سازمان ملل در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، توسعه اي و پيشبرد اهداف کلي اين سازمان توسعه يابد.
سفير و نماينده کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به سئوالي درباره انتظاراتي که از نقش محوري ايران در مبارزه با تروريسم موجود در منطقه وجود دارد، گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران در مقابله با تروريسم موضعي اصولي است و ما تروريسم را به شکل اصولي محکوم مي کنيم.
خوشرو افزود: ما همچنين با کساني که تروريست ها را براي استفاده هاي سياسي به کار مي گيرند و براي ايجاد ناامني در کشورهاي ديگر آنها را مورد استفاده قرار مي دهند، مخالفيم.
وي تاکيد کرد: اين امواج تروريستي که منطقه را فراگرفته، ثمره دخالت کشورهايي است که مي خواستند از تروريست ها بهره برداري هاي خاص کنند.
سفير و نماينده کشورمان در سازمان ملل بر لزوم شناسايي ريشه هاي تروريسم از سوي کشورهاي غربي تاکيد کرد و گفت: غربي ها نياز دارند که علاوه بر ريشه ها، لوازم مبارزه با تروريسم را نيز درک و مانند جمهوري اسلامي ايران، به صورت جدي و اصولي با تروريسم مخالف کنند.
خوشرو با اشاره به اينکه ما هيچگاه در منطقه از افراطي گري و تروريسم حمايت نکرده ايم، گفت: ما همواره اين خطر را به ديگران نيز گوشزد کرده ايم که شاهد آن پيشنهاد سال گذشته رئيس جمهور در مجمع عمومي درباره مبارزه با افراطي گري و تروريسم بود.
وي اين پيشنهاد را مبتني بر ديد جامع و آينده نگر مسئولان بلندپايه جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: عمليات تروريستي کنوني از يک طرف امنيت و ثبات کشورهاي اسلامي را هدف قرار داده و از طرف ديگر به فرآيند اسلام ستيزي موجود در غرب کمک مي کند که هر دو وضعيت به زيان مسلمانان است.
سفير و نماينده کشورمان در سازمان ملل تاکيد کرد:ما بايد هم با فرايندهاي اسلام ستيزي و هم با افراطي گري و ترور مقابله کنيم.
وي در مصاحبه با واحد مرکزي خبر در نيويورک با اشاره به پيوستگي بيش از پيش جهان امروز گفت: امروزه جهان چنان به هم پيوسته است که حتي براي مقابله با ريزگردهايي که متاسفانه اخيراً بخشي از کشور ما را نيز فرا گرفته است، اقدامات يک کشور به تنهايي کافي نيست.
خوشرو افزود: به همين سياق ما بايد در زمينه هاي مسائل امنيتي و سياسي مثل تروريسم و افراطي گري همکاري کنيم و همکاري جهاني و منطقه اي داشته باشيم تا بتوانيم به شکل واقعي و هدفمند و متناسب با موقعيت، با اين مسائل برخورد کنيم.
سفير و نماينده کشورمان در سازمان ملل گفت: اگر خواستار جهان عاري از خشونت و همراه با صلح و امنيت هستيم، بايد از ديدگاههاي مداخله گرانه، زورمدارانه، تبعيض محور، مبتني بر تهديد و تحريم عبور کنيم و همکاري مبتني بر اصول اساسي انساني، حقوق، شرافت و کرامت بشر ايجاد کنيم.
وي بي ثباتي و ناامني را رنج هاي اصلي جهان امروز خواند و گفت: زمينه هاي بي ثبات کننده جهان متنوع است، از محيط زيست، آلودگي هوا، خشکسالي، سيل، زلزله تا مسائل بهداشتي، توسعه اي، فقر و تبعيض، زمينه هاي اساسي ايجاد بي ثباتي است.
خوشرو افراطي گري، تروريسم، مسابقات تسليحاتي، مداخلات خارجي، تحريم و فشارهاي بين المللي را زمينه هاي گسترده اي براي ايجاد ناامني دانست و گفت: هدف ما در سازمان ملل اين است که همکاري کنيم تا اين زمينه هاي بي ثباتي رفع شوند.
سفير و نماينده کشورمان در سازمان ملل در پايان ابراز اميدواري کرد همکاري کشورهاي جهان نه براي تخريب محيط زيست، جامعه بشري، نهاد خانواده يا زندگي اخلاق مدار انساني، بلکه براي پيشبرد اهداف بشر، راحت شدن زندگي بشر و کمک به صلح و امنيت متمرکز شود.
خوشرو پس از حدود يک سال خالي ماندن کرسي ايران در سازمان ملل متحد براي اين سمت انتخاب شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن