تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقت آن رسيده است که جهانيان با حقايق اسلام آشنا شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۴۴ب.ظ)
امام جمعه قم: وقت آن رسيده است که جهانيان با حقايق اسلام آشنا شوند رئيس جامعه المصطفي گفت: جهانيان بايد با مطالعه قرائت‌هاي گوناگون از اسلام، با حقايق آن آشنا شوند و بيش از پيش آن را دريابند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم ، رئيس جامعه المصطفي در ديدار باسفير استراليا در ايران، به قرائت‌هاي سه‌گانه از اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن گرايش‌هاي مذهبي در اسلام، مي‌توان سه قرائت را از آن برشمرد.
وي گفت: قرائت نخست از اسلام، به سکولاريسم و ليبراليسم گرايش دارد واسلام را با توجه به اينها تفسير مي‌کند. براساس اين قرائت، اسلام بايد کاملاً منطبق با اين مکاتب تعريف شود.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي يکي از نکات مثبت اين ديدگاه را پاسخ‌گويي به بعضي از مسائل اسلامي دانست و در عين حال، تصريح کرد که براساس اين قرائت، برخي از مفاهيم ديني مانند عدالت و مردم‌سالاري، مورد غفلت واقع مي‌شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه، با اشاره به قرائت دوم، بيان نمود: قرائت ديگر، به تفسير سطحي از مباني اسلام بسنده مي‌کند. در اين قرائت مفاهيمي همچون جهاد، مقاومت و... تحريف مي‌شود و نتيجه اين قرائت، چيزي جز خشونت، تکفير و افراطي‌گري نيست.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي افزود: بايد اذعان کنيم که متأسفانه، چنين قرائتي تحت لواي برخي از قدرت‌هاي غربي نمو مي‌يابد که عجيب به نظر مي‌رسد.
وي، با اشاره به قرائت انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران از اسلام، خاطرنشان ساخت: قرائت سوم از اسلام، که ما معتقديم بهترين و کامل‌ترين قرائت از آخرين دين آسماني است، به حقوق انسان‌ها احترام مي‌گذارد، اهل گفت‌وگو و تعامل با فرهنگ‌ها و اديان ديگر است، از جنگ‌افروزي‌هاي بي‌حاصل پرهيز مي‌کند و در عين حال، معتقد است که بايد در برابر ستم ايستاد و طبق ضوابط مشخص، در برابر آن مقاومت کرد.
امام جمعه قم با بيان اين که جامعه‌المصطفي آماده‌ است با مراکز علمي و دانشگاهي استراليا همکاري همه‌جانبه داشته باشند، تصريح کرد: به نظر مي‌رسد وقت آن رسيده است که جهانيان با مطالعه قرائت‌هاي گوناگون اسلام، به ويژه قرائت دوم و سوم، با حقايق اسلام آشنا شوند و بيش از پيش آن را دريابند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در پاسخ به پرسشي درباره جهاد، شرايط آن و... تصريح کرد: اجازه جهاد، برعهده فقيه مجتهد است، يعني کسي که سال‌هاي زيادي در علوم ديني درس خوانده است.
وي ادامه داد: در عين حال، اگر همه شرايط جهاد محقق باشد، ولي فقيه صاحب فتوا تشخيص دهد که به دليل مصالح عالي‌تر بشري، بهتر است از جهاد صرف نظر شود، مي‌تواند حکم داده، جهاد را متوقف سازد.
رئيس جامعه المصطفي با اشاره به مبارزات مردمي در پيش از انقلاب، گفت: در مبارزاتي که منجر به پيروزي انقلاب اسلامي شد، مردم سلاح در اختيار نداشتند و خواسته‌هاي خويش را به صورت مسالمت‌آميز و با شعار مطرح مي‌ساختند. همچنين در هشت سال جنگ تحميلي، ايران هيچ گاه به حقوق ملت عراق تعدي نکرد، در حالي که مي‌توانست کارهاي زيادي در اين باره انجام دهد.
در بخش ديگري از اين ديدار، حجت الاسلام والمسلمين اعرافي، با اشاره به جايگاه زن در اسلام، درباره حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف ايران اسلامي، اظهار داشت: در ايران، حدود هفده ‌ميليون دانش‌آموز تحصيل مي‌کنند که بيش از نيمي از آنان را دختران تشکيل مي‌دهند. همچنين حدود پنج‌ميليون دانشجو در دانشگاه‌هاي ايران تحصيل مي‌کنند که نزديک به شصت‌درصد آنان، دختران و زنان هستند. افزون بر اين، زنان در مناصب مختلف مانند هيئت دولت، مجلس شوراي اسلامي، مديريت سازمان‌ها و... حضور دارند. جامعه‌المصطفي هم سي‌هزار دانش‌آموخته و سي‌هزار دانش‌پژوه دارد که از اين تعداد، ده‌هزار نفر را بانوان تشکيل مي‌‌دهند.
رئيس جامعه‌المصطفي به حضور زنان در بيش از سي انتخابات برگزارشده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در عرصه‌هاي سياسي و انتخابات متعددي که پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران برگزار شده است، زنان همپاي مردان، حضور داشته‌اند. پيش از اين نيز زنان در مبارزات مردمي پيش از انقلاب، فعالانه، حضور مي‌يافتند، به گونه‌اي که برخي، انقلاب اسلامي را انقلاب زنان مي‌نامند.
در ادامه، سفير استراليا نيز از فرصتي که دراختيارش گذاشته شد تا با جامعه‌المصطفي آشنا شود، سپاسگزاري نمود و تصريح کرد: در اين ديدار، دريافتيم که ايران و استراليا مواضع مشترک متعددي دارند.
آقاي فلي افزود: ما هم همانند شما معتقديم که بايد به قرائت‌هاي تندروانه از اسلام توجه شود؛ تاکنون، دويست نفر از مردم استراليا براي شرکت در جنگ با دولت سوريه و عراق، راهي اين کشورها شده‌‌اند که نود نفر از آنان در جنگ شرکت کرده‌اند و اطلاع داريم که بيست نفر از آنان نيز کشته شده است. خانواده‌ها بايد مراقب باشند تا جوانانشان به سوي چنين تفکراتي کشيده نشوند. مي‌‌دانيم که هيچ يک از کساني که از استراليا به داعش ملحق شده‌‌اند، از قرائت سوم اسلامي پيروي نمي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن