تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820540177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقام به سبک داعش/ ۳۵ مصری دیگر هم ناپدید شدند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انتقام به سبک داعش/ ۳۵ مصری دیگر هم ناپدید شدند


یک روزنامه چاپ لیبی از ربوده شدن نزدیک به ۳۵ تبعه مصری دیگری در آن کشور خبر داده است. گفته می‌شود نفرات ربوده شده به مناطق تحت کنترل گروهک‌های تروریستی داعش منتقل شده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از  فارس، روزنامه انگلیسی زبان لیبی‌هرالد چاپ لیبی بامداد روز سه‌شنبه از قول منابعی گزارش داد از صبح روز دوشنبه و پس از آغاز حملات هوایی مصر، افراد مسلح اقدام به ربودن برخی از اتباع مصری که که عمدتاً کارگران مزرعه هستند کرده‌اند.

گزارش‌های اولیه مدعی بودند افراد مسلح هفت شهروند مصری را ربوده‌اند اما این تعداد تا عصر به دست‌کم ۳۵ نفر رسید.

شاخه داعش در کشور لیبی روز یکشنبه با انتشار تصاویر ویدئویی مدعی شد ۲۱ مسیحی مصر را گردن زده است. جنگنده‌های مصر، در واکنش روز دوشنبه مناطق تحت کنترل داعش در لیبی را بمباران کردند.

رئیس جمهور مصر از پاسخ این کشور به «داعش» در زمان و مکان مناسب خبر داد. «عبدالفتاح السیسی» در سخنرانی خود پس از انتشار ویدئوی کشته شدن 21 مسیحی این کشور به دست «داعش»، همچنین از ممنوعیت سفر شهروندان مصری به لیبی خبر داد.

رئیس جمهوری مصر افزود: «مصر و کشورهای جهان با نبردی جدی با سازمان های تروریستی که اندیشه ای افراطی دارند مواجهند و در این اهداف که بر هیچ کس پنهان نیست شریک هستند. زمان آن فرا رسیده است که همه ما بدون شاخص های دوگانه با این اقدامات بزدلانه مقابله کنیم. این اقدامات باعث نمی شود که ما عزم خود را از دست دهیم و مصر که از قبل تصمیم خود را برای مقابله با تروریستها گرفته است می تواند با اراده ملت بزرگ خود آنها را از بین ببرد. مصر تنها از خود دفاع نمی کند بلکه از بشریت برابر این خطر هولناک دفاع می کند. مصر حق پاسخ به این اقدام را با روش مناسب و در زمان مناسب برای قصاص از این قاتلان و مجرمان برای خود محفوظ می دارد. از شورای دفاع ملی خواستیم هر چه سریعتر نشست فوری برگزار کند و به صورت مداوم تحولات این مسئله را دنبال کند و درباره تصمیمها و تدابیری که قرار است اتخاذ شود گفتگو کند.دولت همچنین بر ادامه تصمیمی که در خصوص خودداری مصری ها از سفر به لیبی با توجه به این اوضاع شکننده جریان دارد برای حفظ جان آنها تاکید می کند.»

الازهر مصر نیز اقدام عناصر وابسته به گروه افراطی « داعش » را به سربریدن گروهی از قبطی های این کشور در لیبی اقدامی « وحشیانه و ددمنشانه » توصیف کرد که با هیچ دین و آیینی ارتباطی ندارد.

الازهر مصر در بیانیه ای اعلام کرد: « در نهایت حزن و تاسف باید اعلام کنیم که خبر مربوط به اقدام جنایتکارانه گروه تروریستی داعش به اعدام گروهی از شهروندان بی گناه مصری در لیبی را شنیدیم.»

در این بیانیه آمده است: « این اقدام وحشیانه هیچ ارتباطی با هیچ دین و آیینی ندارد و دور شأن انسان است.»

الازهر در این بیانیه افزود جنایت و کشتاری که عناصر داعش مرتکب شدند فقط می تواند کار بیماران روانی باشد کسانی که قلب شان سنگ شده است ، در زمین فساد می کنند و خون انسان های بی گناه را به ناحق می ریزند.

داعش پنجشنبه گذشته تصاویری را از این کارگران مصری با لباس نارنجی در سواحل لیبی منتشر و آنان را به عنوان "اسرای صلیبی" معرفی کرد.
سربریدن اتباع مصری بدست داعش

سربریدن اتباع مصری بدست داعش

داعش مدعی شد که با این اقدام در حال گرفتن انتقام حوادثی است که برای مسلمانان در غرب روی می دهد. همه این اسرا از اهالی استان "المنیا" بودند و در لیبی در کارهای ساختمانی فعالیت داشتند.  


سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن