تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802968592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ائتلاف فریبکارانه ضدداعش و موضع دوگانه این ائتلاف/ تداوم سیاست ایران در مبارزه با تروریستهای مورد حمایت غرب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نیو ایسترن آوت لوک گزارش داد:
ائتلاف فریبکارانه ضدداعش و موضع دوگانه این ائتلاف/ تداوم سیاست ایران در مبارزه با تروریستهای مورد حمایت غرب
ظهور داعش، نتیجه مستقیم سیاست خارجی غرب در منطقه است که سال‌ها، چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم ـــ از طریق عربستان سعودی و قطر ـــ این تروریستها را تجهیز و مسلح کرده و به آن‌ها آموزش داده است. هدف اصلی داعش، سرنگونی حکومت بشار اسد در جهت منافع قدرت‌های ناتو و متحدان منطقه‌ای آن‌ها مانند اسرائیل است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "نیو ایسترن آوت لوک" در مقاله‌ای به قلم "استیون مک ‌میلان" می‌نویسد: در حالی که روزنامه‌های غربی، روزانه گزارش‌های زیادی را در خصوص مبارزه ائتلاف ضدداعش در غرب آسیاـــ به رهبری آمریکاــ منتشر می‌کنند، نشان دادن ماهیت فریب‌آمیز این جنگ به اصطلاح علیه داعش، از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر،‌ارتش سوریه، حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مهم‌ترین نیروهایی هستند که از زمان آغاز جنگ نیابتی سوریه، علیه این گروه ساخته دست غرب، به مبارزه پرداخته‌اند. علاوه براین، ارتش عراق و جناح‌های مختلف دولت لبنان نیز به شدت درگیر این مبارزه بوده‌اند.


*** موضع دوگانه ائتلاف ضدداعش در برابر گروه تروریستی داعش
دولت روسیه نیز در مبارزه با تروریسم بین المللی و حمایت از نیروهایی که فعالانه علیه گروه‌های تروریستی به میدان رفته‌اند، ثابت قدم بوده است؛ گمانه‌زنی‌هایی نیز در مورد حضور فعالانه نیروهای ویژه روسیه در عملیات‌های ضدتروریستی در این کشور، وجود دارد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بارها اعلام کرده است که از یک ائتلاف ضدداعش، که مجوز آن توسط شورای امنیت سازمان ملل صادر شده باشد و با قوانین بین المللی مطابقت داشته باشد، حمایت می‌کند. 
نیروهای مذکور، بازیگران واقعی جنگ علیه داعش را تشکیل می‌دهند، نه ائتلاف ساختگی به رهبری آمریکا که نسبت به داعش موضعی دوگانه دارد و در حالی که همچنان مدعی است که با این گروه در جنگ است، به حمایت مالی از آن ادامه می‌دهد.


*** تداوم سیاست ایران در مبارزه با تروریستهای مورد حمایت غرب
در همین رابطه، سردار سید مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: «آمریکا و ائتلاف به اصطلاح ضدداعش آن، ادعا می‌کنند که مبارزه‌ای را علیه این گروه تروریستی و جنایتکار آغاز کرده اند ـــ در حالی که در منطقه جلولا، واقع در استان دیاله عراق، اسلحه، غذا و دارو در اختیارشان قرار می‌دهد. این مسئله، دروغ بودن ادعاهای آمریکا و این ائتلاف را به صراحت نشان می‌دهد.
 طبق گزارش‌ها، ایران در ماه دسامبر 2014، بدون همکاری با این ائتلاف، چندین حمله هوایی علیه مواضع داعش راه اندازی کرده است که این مسئله تداوم سیاست این کشور در مبارزه با تروریستهایی که مورد حمایت غرب هستند را به اثبات می‌رساند. از آنجایی که دولت بشار اسد از سال 2011 تاکنون، در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب بوده است، هواپیماهای جنگی سوریه نیز در این سال‌ها به دفعات مواضع داعش را بمباران کرده‌اند.


 ***سفارت آمریکا در بغداد، مرکز فرماندهی داعش 
سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت که سفارت آمریکا در بغداد، مرکز فرماندهی داعش است و آمریکا همچنان از این جناح تروریستی «به طور مستقیم حمایت می‌کند». وی گفت: «دولت آمریکا مستقیما از داعش در عراق حمایت می‌کند و هواپیماهای آمریکایی، تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز را برای داعش در عراق رها می کنند.»


*** نیروهای ائتلاف، در «مناطق حیاتی» که به لحاظ راهبردی، دارای اهمیت بسیاری برای این گروه تروریستی است، هیچ نقش مهمی ایفا نکرده اند
البته این اظهار نظر، اخبار مبنی بر اینکه هواپیماهای آمریکایی تجهیزات و سلاح‌هایی ـــ شامل تجهیزات پزشکی، نارنجک دستی، مهمات و دیگر سلاح‌ها ـــ را برای مبارزان داعش رها کرده و ادعا می‌شود که این کار تصادفی بوده است، به اثبات می‌رساند. یک فرمانده پاکستانی داعش که اخیرا دستگیر شده است، فاش کرد که وی مبالغ زیادی را در رابطه با اداره گروه تروریستی داعش در پاکستان و استخدام جوانان این کشور برای اعزام به «سوریه» و کمک به داعش، از مقامات آمریکایی دریافت کرده است. 
عمار حکیم، سیاست‌مدار شیعه عراقی و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، ائتلاف آمریکایی ضدداعش را به خاطر برخورد ریاکارانه آن نسبت به این گروه تروریستی، مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد که نیروهای ائتلاف، در «مناطق حیاتی» که به لحاظ راهبردی، دارای اهمیت بسیاری برای این گروه تروریستی است، هیچ نقش مهمی ایفا نکرده اند.


*** حملات هوایی به رهبری آمریکا، خلاف قوانین بین المللی هستند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با حملات هوایی که در خاک سوریه، علیه داعش و بدون رضایت دولت سوریه صورت می‌گیرند، مخالفت کرده است. به علاوه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز تاکید کرده است که استفاده از نیروی نظامی بدون رضایت دولت‌ها، «خلاف قوانین بین المللی» به شمار می رود. به اعتقاد وی،  اگر این ائتلاف، واقعا قصد شکست داعش را دارد، باید با ارتش سوریه، حزب الله و نیروهای ایرانی که در عرض چند هفته، به طور چشمگیری این گروه را تضعیف کرده‌اند، کاملا همکاری و مشارکت داشته باشد. 


*** عدم همکاری ایران با ائتلاف ضدداعش
اما همان طور که پیدا است، هدف این ائتلاف، صرفا نابودی داعش نیست، بلکه مسئله اصلی، تغییر رژیم در سوریه است و مبارزه با این گروه تروریستی را بهانه‌ای برای رسیدن به این هدف قرار داده است. همانطور که پیش‌تر، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز ائتلاف ضدداعش را به یک شوخی تشبیه کرده بود، طبق گزارشات، ایران و ائتلاف ضدداعش با یکدیگر همکاری نداشته‌اند، چرا که این ائتلاف از کشورهایی تشکیل شده است که در درجه اول، حامیان اصلی فعالیت‌های تروریستی به شمار می‌روند.


*** آمریکا از مجوز کنگره برای تضعیف موقعیت دولت سوریه و سرنگونی بشار اسد استفاده خواهد کرد
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، از کنگره این کشور خواست که مجوز برخورد نظامی با داعش را صادر کند. حتی با اینکه این ائتلاف، مبارزه خود را از ماه‌ها پیش آغاز کرده است، اما اوباما هیچ مجوز رسمی برای استفاده از نیروی نظامی نداشته، که این مسئله، نقض قانون آمریکا نیز به شمار می‌رود.
 نگران‌کننده‌ترین دورنما از آینده نزدیک این است که دولت آمریکا مجوز استفاده از نیروی نظامی در خاک سوریه را به دست آورد (یا حتی بدون مجوز دست به این اقدام بزند). از این رو، بسیاری از تحلیلگران هشدار داده‌اند که آمریکا از این مجوز برای تضعیف موقعیت دولت سوریه و سرنگونی بشار اسد استفاده خواهد کرد.


*** سرنگونی حکومت بشار اسد در جهت منافع قدرت‌های ناتو و متحدان منطقه‌ای آن‌ها مانند اسرائیل، هدف اصلی داعش
سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، یکی دیگر از شخصیت‌های برجسته‌ای است که ائتلاف آمریکایی ضدداعش را محکوم کرده است. وی اعتقاد دارد که این ائتلاف، «بهانه‌ای» برای تسلط آمریکا در منطقه است. وی اظهار داشت: «ما با ائتلاف بین المللی مخالف هستیم، خواه این ائتلاف علیه یک حکومت باشد، خواه علیه داعش.... این یک فرصت و بهانه‌ای برای آمریکا است تا بار دیگر بر منطقه تسلط پیدا کند.»
ظهور داعش، نتیجه مستقیم سیاست خارجی غرب در منطقه است که سال‌ها، چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم ـــ از طریق عربستان سعودی و قطر ـــ این تروریستها را  تجهیز و مسلح کرده و آموزش داده است. هدف اصلی داعش، سرنگونی حکومت بشار اسد در جهت منافع قدرت‌های ناتو و متحدان منطقه‌ای آن‌ها مانند اسرائیل (که به نیروی هوایی القاعده معروف است) می‌باشد.


*** حمله از پیش طرح ریزی شده تروریستها به سوریه
«رولاند دوماس»، وزیر سابق امور خارجه فرانسه، افشا کرد که جنگ در سوریه، دست کم «دو سال قبل از آغاز خشونت» طرح ریزی شده بود. دوماس افشا کرد که مقامات ارشد انگلیس، به وی پیشنهاد کرده بودند که آیا وی تمایل دارد در سازماندهی یک حمله توسط تروریستها به سوریه مشارکت کند، که جواب وی به این پیشنهاد منفی بود. بشار جعفری، سفیر و نماینده سوریه در سازمان ملل، شکایتی را در سازمان ملل علیه ورود غیرقانونی سناتور آمریکایی جان مک ‌کین به خاک سوریه در ژوئن 2013، تنظیم کرده است.
 گفتنی است که مک کین در تاریخ مذکور، با نقض حاکمیت این کشور، برای ملاقات با ابراهیم البدری، معروف به ابوبکر البغدادی، وارد خاک سوریه شده است. عکسی از وی در حال مکالمه با ابوبکر ابغدادی منتشر شده است.


*** دولت اردن احتمالا در آموزش مبارزان داعشی که خلبان اردنی را زنده زنده به آتش کشیدند، دست داشته است
اردن، آخرین کشوری است که به این ائتلاف فریب‌آمیز پیوست. این کشور یکی از کشورهایی است که با اجازه دادن به نیروهای ناتو در استفاده از قلمروی آن برای آموزش مبارزانی که به جنگ سوریه اعزام می‌شدند، به پیدایش داعش کمک کرد. 
به نظر می‌رسد که یک کشور برای پیوستن به این ائتلاف ضد داعش، در وهله نخست باید در حمایت از پیدایش و ایجاد و رشد این گروه، دست داشته باشد! در واقع، دولت اردن احتمالا در آموزش مبارزان داعشی که خلبان اردنی را زنده زنده به آتش کشیدند، دست داشته است.


*** همدستی رسانه‌های جریان اصلی در ترویج فریب ائتلاف ضددداعش، در تداوم سیاست فریبکارانه آمریکا بی‌تاثیر نیست
جنگ بین نیروهای ائتلاف و داعش، جنگی ساختگی است که در آن، استراتژیست‌های ارشد ناتو، هر دو طرف درگیری را کنترل می‌کنند. به گفته وزارت دفاع آمریکا، هزینه بخش آشکار این عملیات، برای مالیات دهندگان آمریکایی از 8 آگوست 2014 تا 30 ژانویه 2015، 1.5 میلیون دلار (معادل 5.4 میلیون دلار در هر روز) بوده است. با این حال، مطمئنا هزینه بسیار بیشتری برای این جنگ ساختگی علیه تروریسم صرف شده است. 
اگر آمریکا در وهله نخست، از حمایت مالی و ایجاد تروریست‌های دیوانه دست بکشد، نه تنها جلوی این کشت و کشتار را می‌گیرد،‌ بلکه مالیات دهندگان آمریکایی دیگر مجبور به تامین هزینه‌های هنگفت این اقدامات نخواهند بود. البته در این صورت، مجموعه صنعتی نظامی، ثروت به مراتب کمتری را به جیب خواهد زد. 
نویسنده در پایان می‌نویسد، تعیین این که ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، تا چه زمانی می‌تواند سیاست فریبکارانه خود را علیه این گروه تروریستی دنبال کند، بسیار دشوار است، اما همدستی اکثریت رسانه‌های جریان اصلی در ترویج فریب ائتلاف ضددداعش در تداوم این سیاست، بی‌تاثیر نیست.






انتهای پیام./.







کد خبر: ۵۱۳۴۳۹۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن