واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دویست و نود و سومین شماره «تندیس» با تصویری از میرو
شناسهٔ خبر: 2495966 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
دویست و نود و سومین مجله تندیس با 8 صفحه ویژه نامه تجلیل از حسن حکمت نژاد و 8 صفحه ویژه نامه تأسیس موزه گرافیک ایران منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، تصویر روی جلد این شماره به خوان میرو اختصاص یافته است که مربوط به مقاله آرمان داوودی با عنوان خامدستگرایی در هنر است. سردبیر در سرمقاله این شماره به معضل بیاخلاقی در جامعه هنری میپردازد.شهروز نظری در گفت و نقد این شماره گفتگویی با احمد مرشدلو ترتیب داده است. هشت نمایشگاه برگزار شده در گالریهای تهران را نیز در صفحه گالریگردی میبینیم.مینا فشنگچی درباره نمایش آثار امین باقری در گالری اعتماد نوشته است. فرید امیناسلام به نمایش آثار سعید رستمبخش در گالری احسان و آثار امید شلمانی در گالری افرند پرداخته است. جواد حسنجانی در دو نقد برای پرفورمنس محمد رضاییکلانتری در طراحان آزاد و نمایشگاه «۱۳۹۳» سارا ابری در گالری محسن نوشته است. خشایار فهیمی نمایش آثار کیان وطن در مجتمع پارک رویال را نقد کرده است. مهرنوش علیمددی درباره آثار بکتاش سارنگجوانبخت در گالری آران نقد نوشته است و هدی امین نقدی درباره نمایش آثار رضا لواسانی در گالری اثر نوشته است.در بخش مجسمه، صنم ایوزیان به آثار گابریل اوروزکو پرداخته است. نرگس فرشی، برای صفحه «هنرمندانی که باید شناخت» الکساندرا میر را معرفی کرده است. الکساندر میر یک هنرمند چندین و چند مدیومی است که با وجود ناهمسانی با فضای معاصر به شدت در قامت یک هنرمند همعصر حضور پیدا میکند.
سارا حاجینژاد در بخش نقاشی مصاحبه فردریک نوتن با دیوید سالی را ترجمه کرده است. سیدامیر سقراطی در صفحه نقد به بهانه تأسیس موزه گرافیک ایران در ساختمان ارباب هرمز نقدی را نوشته است.در صفحه نقاشی آرمان داوودی نگاهی به توجه فراگیر هنرمندان به طراحی خامدستانه را ارائه کرده است. مهسا فرهادیکیا در بخش فمنیسم و هنر مطلب خود را با عنوان «تجربه مادرانگی» در بخش اول ارائه کرده است.ثنا ولدخانی در صفحه طراحی بخش چهارم و نهایی متناش را با عنوان «تاریخ طراحی یا تاریخ هنر؟!» نوشته است. علیرضا بهارلو در صفحه نقد لوسی لیپارد و درباره پیدایش هنر مفهومی با عنوان «مادهزدایی از هنر» را مورد بررسی قرار داده است.مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحه دنیاگردی در چند بخش به نمایشگاه نقاشیهای جدید تویمایز در گالری زوئیرنر لندن، نمایشگاهی از آثار جدید آنیش کاپور در لسآنجلس، نمایش دو مجسمه برنز از بازلیتز و گروتیان در آتن و فروش عکسهای لری کلارک در لسآنجلس پرداختهاند.مهدی احمدیانشیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «موزه یک کارخانه است» اشاره کرده است. کتاب «موزه یک کارخانه است». مجموعه راهنمای سیاسی برای هنر با ترجمه ایمان گنجی و کیوان مهتدی توسط نشر حرفه هنرمند چاپ و انتشار یافت.در صفحه اخبار نیز خبرهای اعتراض به پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر، فکس برای صلح به کارتونیست ایرانی رسید، هنر جوان فراخوان داد، یک شاهزادهی قطری رکورد گرانترین اثر هنری تاریخ را از آن خود کرد و آثار هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی به ۱۲ استان میرود، منتشر شده است.در ویژهنامه تجلیل استاد حسن حکمتنژاد (استاد فرش ایرانی)، یوسف منصورزاده، کریم میرزایی، هادی سیف و علیرضا برفروشان مطالبی را در این زمینه نوشتهاند و در ویژهنامه تأسیس موزه گرافیک ایران در عمارت تاریخی ارباب هرمز، مهرنوش علیمددی مصاحبههایی را با ابراهیم حقیقی، مجید بلوچ، بهرام کلهرنیا، اسکندر مختاری و فرزاد ادیبی انجام داده است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]