واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دویست و نود و دومین شماره تندیس منتشر شد
شناسهٔ خبر: 2491342 یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
دویست و نود و دومین شماره «تندیس» با سرمقالهای درباره شیوه انتخاب هنرمندان بی ینال ونیز 2015 منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر، دویست و نود و دومین شماره «تندیس» با تصویری از لوک تویمانز بر روی جلد منتشر شد. سردبیر در سر مقاله این شماره به نحوه انتخاب هنرمندان بیینال ونیز ۲۰۱۵ اشاره کرده است. نرگس فرشی برای صفحه «هنرمندانی که باید شناخت» کریستوف روخهابرل را معرفی کرده است.این بار هنرمندی از جریان لایپزیگ معرفی میشود که خصلت های منحصر به خود را در تاکید بر ناروزآمدی جستجو کرده و از این وجه می تواند پیشنهاد اغواکنندهای دربارهی چگونگی بازیافت فرهنگ هویت داشته باشد. ثنا ولدخانی در صفحه طراحی بخش چهارم و نهایی متنش را با عنوان «تاریخ طراحی یا تاریخ هنر؟!» نوشته است.6 نمایشگاه برگزار شده در گالریهای تهران را در صفحه گالریگردی میبینیم. مهرنوش علیمددی درباره نمایش آثار حمید عینی در گالری جرجانی نقد نوشته است. جواد حسنجانی به نمایش آثار افشین چیذری در گالری اُ و آثار رضا آرامش در گالری آب/انبار پرداخته است.سیدامیرسقراطی درباره نمایش آثار رضا پناهی در گالری ماه نوشته است. شروین طاهری نمایش آثار مرتضی خسروی در گالری گلستان را نقد کرده است. اردشیر میرمنگره درباره نمایش گروهی تصویرسازی در فرهنگسرای ارسباران نوشته است.سیدامیر سقراطی در صفحه نقد درباره نمایشگاه افشین باقری در گالری سیحون نوشته است. فرید امینالاسلام در مقالهای به نحوه انتخاب غیرمتعارف هنرمندان در بیینال ونیز ۲۰۱۵ پرداخته است.گزارشی از نکوداشت صدرالدین شایسته شیرازی نوشته مینا حامدی را در این شماره میخوانید. فرید امیناسلام گفتوگویی را با علیرضا سمیع آذر با عنوان « بلوغ بازار هنر در ایران» ترتیب داده است. سیدامیر سقراطی نیز گفتوگویی با شهرام کریمی با عنوان «ارزش های هنری ما عمومی نشده است» را انجام داده است.در صفحه نقاشی این شماره علی گلستانه و شکوفه غفاری با ترجمه متنی نگاهی به آثار فرانک آوئرباخ را ارائه کردهاند.سجاد امینی در بخش عکس به تولد، رشد و بلوغ عکس پرداخته است. علیرضا بهارلو در صفحه نقد جایگاه لارنس اَلووِی در نقد معاصر را مورد بررسی قرار داده است. لارنس الووی آموزشگر، کیوریتور، مورخ هنر، از نخستین هواخواهان و نمایندگان هنر بعد از جنگ آمریکا و نیز مبدع اصطلاح «پاپ آرت» منتقدی بود برخاسته از این گرایشها که رویکرد ویژهای را در سر میپروراند.مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحه دنیاگردی در چند بخش به نمایشگاه نوازنده گروه کِلَش و نقاش بریتانیایی در لندن، تفنگهای صلح در لندن، عکسها و کلاژهای تازه یافته شده از باربارا هپوورث در لندن، نمایشگاهی از آثار جدید فرح کاراپتیان لسآنجلس پرداختهاند.مهدی احمدیانشیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «کاغذ و آینه» اشاره کرده است. کتاب «کاغذ و آینه؛ تاریخچه فشرده عکاسی از ویلفراید باتس و با ترجمه کیارنگ علایی در سال ۱۳۹۰ توسط نشر حرفه هنرمند چاپ و انتشار یافت.در صفحه اخبار، خبرهای زیر منتشر شده است: موزه گرافیک ایران افتتاح شد. دبیر جشنواره تجسمی فجر تعیین شد. تصویرگران راه یافته به نمایشگاه بولونیای ۲۰۱۵ معرفی شدند. مجسمه آرنالدو پومودورو غبارروبی شد و هنرمندان ایرانی در جشنواره LICC لندن حضور یافتند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]