تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818848695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سر گیری مذاکرات صلح اوکراین از فردا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
از سر گیری مذاکرات صلح اوکراین از فردا
از سر گیری مذاکرات صلح اوکراین از فردا مذاکرات صلح اوکراین که با حضور سران کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین کلید خورده بود و روز پنج‌شنبه با دزخواست اعمال آتش‌بس، خاتمه یافته بود، از فردا از سر گرفته خواهد شد.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوت‌نیک، مذاکرات چهارجانبه صلح اوکراین که با حضور سران کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین کلید خورده بود، از فردا مجدداً از سر گرفته می‌شود.

این خبر را وبگاه نهاد ریاست‌جمهوری اوکراین مطرح کرده ولی در آن به حضور نمایندگان استقلال‌طلبان شرق اوکراین اشاره‌ای نشده است.

دور قبلی این مذاکرات روز پنج‌شنبه پایان یافت و دولت اوکراین و استقلال‌طلبان توافق کردند که از اولین ساعات امروز یکشنبه، گلوله‌ای به طرف دیگری شلیک نکنند؛ رئیس‌جمهور اوکراین هم قول داد که در آینده‌ای نزدیک، به دونتسک و لوهاسنک خودمختاری بدهد و با اعلام عفو عمومی، شبه‌نظامیان استقلال‌طلب را تحت تعقیب قضایی قرار ندهد.

در حالی که قرار بود بنابر توافق مینسک، آتش‌بس میان اوکراین و جدایی‌طلبان در دونباس از امروز اجرایی شود، تنها با گذشت چند ساعت از آغاز آتس‌بس، هر 2 طرف یکدیگر را به نقض آن متهم کرده‌اند.

بنابر اعلام «ولادیسلاو سلزنیوف» فرمانده عملیات ضد تروریستی کی‌یف، از  ساعت 2:30 بامداد حملات موشکی به این محل ادامه داشته است و  تا زمانی که وی این مطلب را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد، 9 بار به این منطقه شلیک شده است.

وی همچنین گفت که مواضع یاد شده در دونتسک و لوهانسک قرار دارند و اوکراین به شدت به آتش‌بس پایبند است.

این در حالی است که «الکساندر زاخارچنکو» رهبر جمهوری خودمختار دونتسک  امروز خواستار نشست ویژه‌ای شده است تا به اقدام کی‌یف در  نقض آتش‌بس در دونباس رسیدگی کند.  

«ادوارد باسورین» معاون زاخارچنکو در این مورد گفت: «با وجودی که آتش‌بس به صورت رسمی در دونباس آغاز شده است اما کی‌یف با شلیک خمپاره و بمباران مواضع جدایی‌طلبان جمهوری دونتسک و لوهانسک این آتش‌بس را لغو کرده است.»

وی گفت در ساعت 2 بامداد نیروهای اوکراینی شهر دبالتسف را هدف قرار دادند.با این حال روس‌گرایان برای جلوگیری از تلفات انسانی، به مقر تسلیحات نیروهای اوکراینی شلیک کرده‌اند.

منبع: فارس


93/11/26 - 20:48 - 2015-2-15 20:48:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن