تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821100418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجه قدرت ایران در زورآزمایی با امریکا +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گزارش نشنال اینترست؛
پنجه قدرت ایران در زورآزمایی با امریکا +تصاویر
جمهوری اسلامی ایران برای جبران نابرابری توان نظامی خود در قیاس با امریکا، دکترین نظامی‎اش را بر اصل "بازدارندگی" استوار کرده است.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، مجله امریکایی "نشنال اینترست" (NationalInterest) در گزارشی با عنوان "امریکا باید از پنج اسلحه ایرانی بترسد" نوشت: «جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین چالش‎های ایالات متحده امریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم به شمار می‎رود.»   این نشریه افزود: «تهران با راهبرد ماجراجویانه خود، از خاورمیانه گرفته تا آسیای مرکزی و امریکای لاتین، هیچ فرصتی را برای به چالش کشیدن امریکا از دست نداده است. این در حالی است که امریکا با پایگاه‎های نظامی خود ایران را محاصره کرده و هزینه‎های نظامی‌اش اصلا با ایران قابل مقایسه نیست.»    

گزارش نشریه امریکایی «نشنال اینترست»     نشنال اینترست ادامه می‎دهد: «ایران برای جبران نابرابری توان نظامی خود در قیاس با امریکا، دکترین نظامی‎اش را بر اصل "بازدارندگی" استوار کرده و در این راستا پیرو سه اصل است: 1- توسعه زرادخانه موشک‎های بالستیک 2- جنگ دریایی نامتقارن از طریق تسلط کامل بر تنگه راهبردی هرمز و مسدود کردن آن در صورت لزوم 3- توسعه روابط با گروه‎های شبه‎نظامی غیردولتی»     این نشریه امریکایی سپس از جنگ‎افزارهای زیر به‎عنوان سلاح‎هایی که امریکایی‎ها در نبرد احتمالی با ایران باید از آن‎ها بترسند، نام برده و راجع به هر یک توضیحاتی داده است که خلاصه آن در سطرهای زیرین از منظرتان می‎گذرد:     * موشک بالستیک "سجیل" با سوخت جامد، برد 2500 کیلومتر، قدرت انفجار فوق‎العاده، دقت بالا و قابلیت حمل کلاهک اتمی که می‎تواند اهدافی را از اسرائیل تا اروپا مورد اصابت قرار دهد.  

    * زیردریایی کلاس "غدیر" که در کنترل تنگه استراتژیک هرمز -به‎عنوان بزرگترین اهرم بازدارندگی ایران- بسیار مؤثر است. فراموش نکنیم که 20 درصد نفت جهان از این شاهراه آبی ترانزیت می‌شود و امریکا از سال 1976 تا کنون حدود 8 تریلیون دلار صرف تأمین امنیت آن کرده است. این شناور زیرسطحی رادارگریز و اژدرافکن، با توجه به طراحی خاص، کوچکی و چابکی، شکارچی خطرناکی برای شناورهای خارجی موجود در منطقه خلیج فارس می‎باشد. به‎قول "کریس هارمر" کارشناس ارشد نظامی، «زیردریایی کلاس غدیر، آرامترین شناور زیرسطحی جهان بر بستر شنی است.»  

    * موشک بالستیک ضدکشتی "خلیج فارس" از پیشرفته‎ترین و مهمترین تجهیزات جنگی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است. این موشک سطح‎به‎سطح مافوق صوت، با توجه به هوشمندی در تعقیب اهداف دریایی و دقت منحصربفرد، به موشک "قاتل" مشهور شده است.  

    * از تصمیم ایران برای نفوذ به لبنان در دهه 80 میلادی برای تشکیل جریان مقاومت برابر اسرائیل که به تولد "حزب‎الله" منجر شد، باید به‎عنوان یک "نبوغ استراتژیک محض" یاد کرد. در واقع حزب الله لبنان بهترین و کارآمدترین سلاح ایران برای رویارویی با اسرائیل و امریکاست. بزرگترین قابلیت حزب الله، گستره عملیاتی آن در اقصی نقاط جهان است که از این حیث حتی از "نیروی قدس" نیز موفق‎تر بوده و می‎تواند تهدیدی همیشگی برای دشمنان ایران تلقی شود. ارزش راهبردی حزب الله برای جمهوری اسلامی ایران را این روزها می‎توان در سوریه، عراق و یمن به عینه مشاهده کرد.  

    * بعد از سفر اخیر وزیر دفاع روسیه به تهران، این کشور اعلام کرد که احتمالا سیستم موشکی "اس-300" را به ایران تحویل خواهد داد. دولت امریکا سال‌ها تلاش کرده است تا جلوی تحویل این سامانه ضدموشکی فوق پیشرفته و دوربرد به ایران را بگیرد و اگر روس‌ها اس-300 را بدهند، شکست بزرگی برای امریکا رقم خواهد خورد. این سامانه‌ی سطح به هوا در آن واحد می‎تواند شش هدف را در ارتفاع بالا و از فاصله دوردست مورد اصابت قرار دهد. ایرانی‎ها می‎توانند با استقرار اس-300 در طول نوار ساحلی و مناطق مرزی، امنیت خوبی برای تأسیسات استراتژیک خود فراهم کنند.  

 



۲۶/۱۱/۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن