تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816646224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار نسبت به مصرف گل در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هشدار نسبت به مصرف "گل" در کشور
دکتر محمدرضا قدیرزاده ضمن مثبت ارزیابی کردن رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باید این رویکرد را به صورت ملموس به سطح جامعه بیاوریم و تنها در مورد این مساله صحبت کردن نتیجه‌ای نخواهد داشت.
روز نو : یک کارشناس پزشکی قانونی با اشاره به اینکه 26 درصد مصرف کننده‌های مواد مخدر، اعتیاد به شیشه دارند، افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید در جامعه نهادینه شود.
 
به گزارش روز نو، دکتر محمدرضا قدیرزاده ضمن مثبت ارزیابی کردن رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باید این رویکرد را به صورت ملموس به سطح جامعه بیاوریم و تنها در مورد این مساله صحبت کردن نتیجه‌ای نخواهد داشت.
 
وی با تاکید بر نهادینه‌شدن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به صورت اجتماعی افزود: استفاده از پتانسیل‌های مختلف اجتماعی در فرهنگ‌سازی این مساله نقش بسزایی دارد. لازم است که در کشور سالی را در این رابطه نام‌گذاری کرد تا مردم و همه مسئولین خود را عهده‌دار رفع این معضل اجتماعی بدانند.
 
این کارشناس پزشکی قانونی بیان کرد: در گذشته متاسفانه به مردم القاء شده بود که مبارزه با مواد مخدر تنها بر عهده حکومت و دولت است و مردم نقش مهمی در این زمینه ندارند. اما امروزه همگان دریافته‌اند که این مسئله تنها بر عهده یک نهاد نیست بلکه همه باید مشارکت کنند تا شاهد نتایج موثر در کاهش و کنترل مواد مخدر در جامعه باشیم.
 
قدیرزاده ادامه داد: باید دستگاه‌های مسئول همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس، شهرداری، هلال احمر، صدا و سیما، مطبوعات و... بیش از گذشته در بحث‌های فرهنگی ورود یابند و برنامه‌های مدونی را با همکاری یکدیگر اجرا کنند تا علاوه بر ارتقاء دانش مردم در زمینه‌های پیشگیرانه، فرهنگ‌سازی لازم هم انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های کنونی صدا و سیما در زمینه پیشگیری از اعتیاد خوب بوده اما کافی نیست، تصریح کرد: 26 درصد مصرف کننده‌های مواد مخدر، اعتیاد به شیشه دارند، پس باید بدون سیاه‌نمایی راجع به این ماده مخدر و عوارض آن با مردم صحبت کرد. و صدا و سیما بهترین ابزار جهت انتقال این مفاهیم به مردم است.
 
هشدار نسبت به مصرف "گل" در کشور
وی نسبت به افزایش مصرف ماده مخدر "گل" یا ماری‌جوآنا در میان جوانان هشدار داد و تاکید کرد: عوارض مصرف روان‌گردان‌ها و محرک‌ها بسیار وحشتناک بوده و متاسفانه مصرف این ماده مخدر در میان زنان هم راه یافته که مبارزه با تولید و عرضه و توزیع این مواد در پیشگیری از اعتیاد بسیار حائز اهمیت است. نیروی انتظامی و قوه قضائیه هم باید در این زمینه‌ها ورود یابند و اقدامات لازم را انجام دهند.
 
وی عنوان کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان روان‌گردان‌ها‌ را نمی‌شناسند؛ حتی آنها را ماده ممنوعه نمی‌دانند و به دلیل عدم آگاهی درگیر اعتیاد به این مواد می‌شوند که عوارض جانبی آن مخرب‌تر از مخدرهای سنتی است. بنابراین ضرورت آموزش و ارائه راهکارهای پیشگیرانه از این مواد میان افراد جامعه وجود دارد و دست اندرکاران و مسئولان باید اقدامات آموزشی را بیش از گذشته و با کیفیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.

منبع: ایسنا


تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن