واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شاهرود:
انقلاب ایران تداوم نهضت ترویج اسلام در جهان است
مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولیفقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهرود گفت: انقلاب ایران تداوم نهضت ترویج اسلام در جهان است که پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مروج آن بودند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، رضا فدایی بعدازظهر امروز در نشست بصیرتی در ناحیه مقاومت بسیج شاهرود، ابعاد شکلگیری انقلاب اسلامی را تشریح کرد و اظهار داشت: ویژگی بزرگ انقلاب اسلامی ایران در اتصال به تاریخ است؛ زیرا ورود اسلام به ایران در قرن اول هجری قمری زمینهساز انقلاب اسلامی در قرن چهاردهم هجری قمری بوده است. وی تصریح کرد: ازاینرو، «حامد الگار» بیان میدارد که در حقیقت یکی از مهمترین عوامل که انقلاب اسلامی ایران را متفاوت از سایر انقلابها و تحولات قرن حاضر میسازد، ریشه عمیقی بوده که این انقلاب در گذشته تاریخی ایران دوانده است. مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولیفقیه در ناحیه مقاومت بسیج شاهرود افزود: در حالی که انقلابهای روسیه، چین و سایر ملتها در پی آن هستند که در تئوری گذشته را به شیوهای قطعی و صریح نفی کنند، انقلاب اسلامی ایران تداوم اوجبخشی مهم در میراث اسلامی ایران است. فدایی بیان کرد: در کتب حدیثی شیعه و سنی در احادیث امامان (ع) در ارتباط با انقلاب ایران، حقایق بسیاری را پیرامون جایگاه انقلاب اسلامی که زمینهساز ظهور حضرت مهدی (عج) شود، میبینیم و امروز باید آنها را با استفاده از کلام پیامبر (ص) و امامان بررسی کنیم. وی با اشاره به روایتی در این بخش گفت: ایوب بن یحیی الخبول از امام کاظم (ع) چنین نقل میکند که «رحل من اهل قم یدعون الناس الی الحق. یجتمع معه قوم کزبر الحدید لاتفرلهم الریاح العواصف و لایملون من العرب ولایحبون و علی الله یتوکلون و العاقبه للمتقین»؛ یعنی «مردی از قم، مردم را بهسوی حق دعوت کرده و فرا میخواند، بر گرد او مردمانی جمع میشوند و فراهم میآیند که چنان پارههای آهناند، طوفانها آنان را به لرزه نمیاندازد و از جنگ خسته نمیشوند و بزدلی نمیکنند و نمیترسند و بر خدا توکل دارند و فرجام و پایان نیک از آن پرهیزکاران است». مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولیفقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهرود افزود: منظور از قم در حدیث، منطقه جغرافیایی قم در عصر حیات امام کاظم (ع) است که خمین را هم شامل میشده است. وی تصریح کرد: حسن بن محمد بن حسن قمی در قرن چهارم هجری قمری در ذکر حدود قم مینویسد از برقی روایت است که او گفت: قم 40 فرسخ در چهل فرسخ است؛ زیرا که حدود آن بهغایت از یکدیگر دورند و اقطار آن متفاوت و از دیگر شهرهای با حوزه آن گرفتهاند و جمع کردهاند که حد اول قم از ناحیت حمدان است تا میلاذجرد که آن ساوه است. مسئول عقیدتی سیاسی نمایندگی ولیفقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهرود اضافه کرد: امام در فروردین 1358 در سخنرانی خود در قم، این شهر را وطن خویش تأیید فرمودند و اعلام کردند که من خوشحالم که بعد از سالهای طولانی در میان شمار شما و جوانان هستم، من همیشه در فکر ایران، در فکر وطن خودم، قم بودم و هستم. فدایی بیان داشت: در تأکید امام صادق (ع) میفرماید: قم معدن شیعه و حرم اهلبیت (ع) و اهل قم را اخوان و برادر امامان (ع) است و در جایی دیگر درباره قم بیان میدارد: زمانی که فتنهها، شهرها را فراگرفت؛ پس بر شما باد به قم و اطراف آن همانا بلاء از شهر قم دفع شده است». وی تصریح کرد: روایت به تأکید بر برخاستن مردی از قم بر اساس مستندات کسی نیست جز امام روحالله (ره) که انقلاب اسلامی را شکل دادند. انتهای پیام/74007/ج۴۰
93/11/25 - 18:00
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]