تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803805245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام وزير ارشاد به جشنواره سرود رضوي روستايي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۲ب.ظ)
پيام وزير ارشاد به جشنواره سرود رضوي روستايي کشور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با صدور پيامي به سومين جشنواره سرود رضوي روستايي کشور از عوامل اجرايي آن به‌ويژه مردم روستاي کردر قدرداني کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با صدور پيامي به سومين جشنواره سرود رضوي روستايي کشور از عوامل اجرايي آن به‌ويژه مردم روستاي کردر قدرداني کرد و اين جشنواره را يکي ديگر از شاخه‌هاي پربار جشنواره فرهنگي و هنري امام ر ضا (ع) دانست.
متن کامل پيام علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به سومين جشنواره سرود مساجد روستايي کشور که توسط مديرکل ارشاد هرمزگان قرائت شد، به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
آن‌ها که حماسه‌هاي ماندگار روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي را درک کرده‌اند به‌خوبي به ياد دارند که سرودهاي حماسي و شورانگيز آن روزها چگونه مردم را تهييج و براي رسيدن به هدف مقدسشان مصمم مي‌کرد، آنگاه‌که مسجد از يک مکان صرفاً مذهبي به مکاني براي فعاليت‌هاي فرهنگي و سياسي بدل شد و جوانان برومند را دردل خويش جاي داد.
مساجد در تاريخ انقلاب اسلامي همواره کارکردهاي متنوع و برکات و اثرات وصف‌ناپذيري داشته‌اند، يکي از مهم‌ترين دلايل شکوفايي هنر سرود و نغمه‌سرايي با مضامين ديني از کارکردهاي ادبي، هنري، مسجد نشأت مي‌گيرد، از اين‌رو نقش مسجد و متوليان اين مکان مقدس در شکل‌گيري، رشد و ماندگاري اين هنر اصيل به‌راحتي قابل‌اغماض نيست.
بخش مهمي از فرهنگ و هنر اصيل ايران اسلامي مرهون تلاش سرايندگان بزرگي است که با بهره‌گيري از مضامين رفيع ديني، تشنگان معرفت را از درياي واژگان و ترکيب‌هاي زيبا که در مدح و منقبت آل رسول(ع) و عزت و سربلندي مسلمانان سروده‌اند سيراب مي‌کند.
در اين ميان هرگاه که اين هنر قدسي با يک مکان و محتواي مقدس قرين شده، علاوه بر ماندگاري و جاودانگي، آثار معرفتي مضاعفي نيز در برداشته است.
مردمي و خودجوش بودن هنر سرود و نغمه‌سرايي، بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي محلي و منطقه‌اي و نيز استفاده از فنون موسيقايي با رعايت ضوابط شرعي، عرفي و فرهنگي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين هنر مردمي است.
من به مردم شريف اين ديار به خاطر شور و اشتياق وصف‌ناپذيرشان در ميزباني اين‌ رويداد هنري تبريک مي‌گويم، جشنواره سرود مساجد روستايي يکي ديگر از شاخه‌هاي پربار جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) است که نشان از معرفت اهالي اين‌روستاي باصفا و مردم با وفاي آن دارد، بي‌ترديد چنين اهتمام و اراده‌اي الگويي ارزشمند و قابل‌تعميم خواهد بود و زمينه ظهور و بروز ظرفيت‌هاي اثرگذار فرهنگي هنري را در ديگر محيط‌هاي روستايي فراهم خواهد کرد.
اين جشنواره در مسير حفظ و توسعه هنر سرود در ايران اسلامي قدم برمي‌دارد و تلاش ارزشمندي است براي برقراري عدالت فرهنگي در سراسر کشور، از روستاها و مناطق مرزي گرفته تا مراکز شهري پرجمعيت.
همين فعاليت‌هاي به نسبت کوچک اما به‌واقع بزرگ و ارزشمند زمينه‌ساز آشنايي بيشتر مردم و به‌ويژه جوانان با معارف اهل‌بيت (عليهم السلام) و انتقال آن به نسل‌هاي آينده خواهد شد.
قالب‌هاي زيباي هنري، معارف ديني را براي جوانان جذاب‌تر، قابل‌پذيرش‌تر و ميزان پايبندي آنان را به فرايض ديني دوچندان مي‌کند و از اين منظر، هدايت و حمايت از چنين جشنواره‌هايي را ضروري مي‌نمايد.
در پايان از تلاش‌هاي خداپسندانه و هدفمند ستاد عالي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور، بنياد بين‌المللي امام رضا عليه‌السلام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هرمزگان و تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و فرهنگي استان، به‌ويژه مردم متدين و هنردوست روستاي کردر، قدرداني مي‌کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن