تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803496919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متد جديد کلاهبرداري اينترنتي با کمپاني‌ها‌ي جعلي |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: متد جديد کلاهبرداري اينترنتي با کمپاني‌ها‌ي جعلي
کد خبر: ۴۷۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵ - 14 February 2015


برخي شرکت‌ها‌ي اينترنتي بدون آدرس مشخص تحت عناوين مختلف در خارج از ايران سربرآورده‌اند که با سرمايه مردم نويد کاذب درآمد هنگفت مي‌دهند.

به گزارش مردم سالاری، چندي است که ايرانيان مقيم خارج از کشور نيز بدون تحقيقات دقيق با سرمايه‌گذاري در اين شرکت‌ها‌ي بدون آدرس و يا آدرس در کشوري کوچک سرمايه خود را در وضعيت ناپايداري قرار مي‌دهند.

اخيرا شرکتي تحت عنوان بين‌المللي، مدعي همکاري با بيش‌از 10 هزار شرکت تبليغاتي از جمله بسياري از برندها و آژانس‌ها‌ي معتبر جهاني شده است که روش‌ها‌ي تبليغات مختلف از جمله تبليغ از طريق ايميل، ويدئو، تلفن همراه و شبکه‌ها‌ي اجتماعي را مورد استفاده قرار مي‌دهد تا به درآمدزايي افراد کمک کند.

کسب درآمد از طريق اينترنت به وسيله تبليغات که نياز شرکت‌ها‌ي صنعتي زيادي است و ساليانه حدود 130 ميليارد دلار در آن صرف مي‌شود، از جمله پيام‌ها‌يي است که در صفحه اينترنتي اين شرکت قرار گرفته است.

شرکتي موسوم به «ادروس» (ADROWS) مدعي «طراحي و توسعه سيستم کسب درآمد به وسيله متخصصان اينترنت و نخبگان بازارياب است» که «با در اختيار گذاشتن کالاها، ابزار و استراتژي رمز وراز درآمد واقعي از طريق اينترنت» را به مشتريان خود نشان مي‌دهد.

گفت‌وگوي غيررسمي‌با برخي ايرانيان که به دلايل مختلف به عضويت اين شرکت درآمده اند، نشان مي‌دهد «آدروس» از طريق نوعي طرح هرمي‌با جذب افراد سعي در گسترش شبکه اي از فعالان اين شرکت دارد.

طرح هرمي‌نوعي مدل کسب و کار غيرپايدار است. شکل کلي آن به اين صورت است که افراد با پرداخت مقداري پول عضو شرکتي مي‌شوند تا در آينده با به عضويت در آوردن چند نفر ديگر و رشد زيرمجموعه مشتريان به چند برابر حق عضويت دست پيدا کنند.

برخي از اين شرکت‌ها‌ به واسطه عضويت با واسطه نيز به اعضايشان حق الزحمه مي‌دهند ولي در اکثر اين سيستم‌ها‌، عضو مي‌بايست دستکم دو نفر را به طور مستقيم به شرکت معرفي کند.

نتيجه فعاليت اين نوع شرکت‌ها‌ اين است که تعداد اعضايشان به اندازه‌اي رشد مي‌کند تا محدوديت جمعيت مشتاقان عضونشده موجب شود يافتن عضو جديد کم و بيش ناممکن شود.

در چنين وضعيتي جمعيت بسيار بالايي از اعضا، که گاهي تا 90 درصد کل هم مي‌رسد، در لايه‌ها‌ي پاييني قرار دارند و پولشان را از دست داده‌اند و در عوض شرکت و درصد کمي‌به پول رسيده اند. اين در حالي است که شرکت نيز طبق قوانينش عمل کرده است.

اطلاعات برخي اعضاي «ادروس» نشان مي‌دهد اعضاي اين شرکت اينترنتي نيز براي عضويت اوليه بايد دستکم پنجهزار دلار پرداخت و سپس از طريق تبليغات برندهاي مهم جهاني سود دريافت کنند.

در پايگاه اطلاع‌رساني اين شرکت اطلاعات کافي در مورد نحوه عضويت وجود ندارد و بيشتر مطالب مرتبط به نوع فعاليت تبليغاتي است.

براساس گفته‌ها‌ي برخي اعضاي اين شرکت، صدها ايراني اکنون تنها در مالزي به عضويت اين شرکت درآمده‌اند. برخي آمارها نشان مي‌دهد اعضاي ايراني اين شرکت به دو تا سه هزار نفر مي‌رسد.

اين شرکت به صورت ماهيانه براي جذب مشتريان بيشتر جلساتي در هتل‌ها‌ي مجلل کوالالامپور برگزار مي‌کند و برخي افراد عضو نيز پس از ماه‌ها‌ سرمايه‌گذاري به دليل روش‌ها‌ي اجرايي آن در مورد آينده شرکت و هرمي‌بودن آن به شک افتاده اند.

در پايگاه اطلاع‌رساني اين شرکت آدرسي در کشور «بليز» ذکر شده است.

بليز کشوري در آمريکاي مرکزي است که سال 1981 با پايتختي «بلمويان» شکل گرفته است. جميت اين کشور 333 هزار نفر و زبان رسمي‌آن انگليسي است.

عمده‌ترين منابع مالي بليز کشاورزي، بانکداري و گردشگري است.

برخي اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهد اسامي‌سهامداران شرکت‌ها‌ي ثبت شده در «بليز» محرمانه است و سرمايه اوليه‌اي نيز براي ثبت يک شرکت مورد نياز نيست و سرمايه اوليه نيز فاش نمي‌شود. در تبليغات ثبت شرکت در بليز آمده است که اين کشور «بهشت سرمايه گذاران خارجي به دليل قوانين سهل و ساده براي تجارت» است و ثبت شرکت در اين کشور کوچک نياز به اجاره دفتر نيز ندارد. اين وضعيت امکان ثبت شرکت‌ها‌يي که قصد و نيتي غير از تجارت درست را دارند، افزايش مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن