تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803589857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازانتشار22ترجمه قرآنی درجهان تا وجود 6هزار پرونده تعرض به موقوفات در محاکم قضائی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگاهی به اخبارحوزه اوقاف وامور خیریه درهفته گذشته؛
ازانتشار22ترجمه قرآنی درجهان تا وجود 6هزار پرونده تعرض به موقوفات در محاکم قضائی کشور
انتشار22ترجمه قرآنی درجهان،رونمایی ازجدیدترین ترجمه قرآن کریم به زبان ژاپنی ووجود6هزارپرونده تعرض به موقوفات درمحاکم قضائی کشور ازجمله مهمترین اخبار اوقاف و امور خیریه در هفته گذشته بود.
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی مدیرکل اوقاف وامورخیریه کشوردر رونمایی ازجدیدترین ترجمه قرآن کریم به زبان ژاپنی روز شنبه(18بهمن 93) در سالن امام خمینی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که ساعت 16برگزار شد ،   بااشاره به انتشار22ترجمه قرآنی درجهان اظهارکرد: ما باید برای دست یابی مردم جهان به درک حقایق بیشتر و بیداری اسلامی با ترجمه آیات قرآنی، قرآن کریم را در اختیار مردم جهان قرار دهیم،به همین منظورسازمان اوقاف وامورخیریه کشور اقدام به انتشار 22 ترجمه قرآنی در کشورهای جهان خواهد کردو تاکنون 7ترجمه قرآنی به زبانهای روسی ،پشتو،گرجی ،روآندایی و.....آماده شده ودرحال ویرایش های نهایی است. 

  *ترجمه قرآنی کریم به زبان ژاپنی در  پنج سال گذشته  
 
حجت الاسلام و المسلمین تانسو نیچی فاوادا معاون  پژوهشی  دستگاه جامعه المصطفی ژاپن در مراسم رونمایی از جدیدترین ترجمه قرآن کریم به زبان ژاپنی گفت: تمام تلاش من در زمینه ترجمه قرآن کریم این بود که این کتاب آسمانی را به زبان امروزی ترجمه کنند نه زبان گذشته و قدیمی ژاپن.  من در ترکیه متولد شدم و تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم گذراندم.  
 
وی ادامه داد: در کشور ژاپن مردم به  کتاب ‌آسمانی ادیان مختلف به ویژه انجیل اهمیت خاصی می‌دهند و برای این کتاب آسمانی خیلی احترام قائل هستند.  
 
حجت الاسلام و المسلمین تانسو نیچی فاوادا در پایان گفت: اما متاسفانه در زمینه کتاب آسمانی قرآن هیچ کتاب و ترجمه‌ای در ژاپن وجود نداشت و ترجمه‌هایی نیز که در ژاپن وجود داشت پاسخگوی مردم ژاپن نبود.  
 
مردم ژاپن گله داشتند چرا در ژاپن کتاب آ‌سمانی قرآن وجود ندارد و به همین منظور از حدود 4تا 5سال گذشته  اقدامات ترجمه قرآن کریم را به زبان ژاپنی آغاز کرند که هم اکنون رونمایی شده است.  
 
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین تانسو نیچی فاوادا در پایان مراسم رونمایی از جدیدترین ترجمه قرآن کریم به زبان ژاپنی سوره کهف را به زبان ژاپنی قرائت کرد.  
 
 
*وجود 6هزار پرونده تعرض به موقوفات در محاکم قضائی کشور
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بااشاره به وجود  6هزار پرونده تعرض به موقوفات در محاکم قضائی کشوراظهار کرد: بسیاری از افراد خواسته یا نا‌خواسته مقابل وقف قرار گرفته اند که دادگاه و قوه قضائیه نسبت به برخورد با آن اقدام می‌کند،در حوزه وقف جدید موقوفات زیادی را مردم به ثبت می‌رسانند و خوشبختانه در نگهداری موقوفات و ادای حقوق آنان، شاهد رشد بیشتری هستیم وبه برکت وجود امام راحل (ره) و جمهوری اسلامی، موقوفات احیا شد و جان گرفت چرا که در زمان طاغوت به شیوه‌های مختلف موقوفات را از وقفیت خارج می‌کردند.
 
وی ادامه داد:  در بسیاری از مناطق مواردی در رابطه با موقوفه‌خواری وجود داردکه تاکنون دستگاه قضایی در مقابله با این امر، ایستادگی کرده است به طوریکه بیش از6 هزار پرونده  تعرض  به  موقوفات  در محاکم  قضایی  وجود دارد.      

حجت‌الاسلام حاتمی تصریح کرد: در داخل سازمان اوقاف و امور خیریه سامانه جامعی برای بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات وجود دارد که این سامانه به صورت مکانیزه اطلاعات موقوفات و عملکرد فرآیند را به صورت یکپارچه در سراسر کشور رصد می‌کند.
 
 
*افزایش سرانه قرآنی البرز در مسابقات کشوری قرآن کریم
 
 
 حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با ببان اینکه سرانه قرآنی استان البرز درسی وهفتمین مسابقات کشوری قرآن کریم افزایش یافته است، اظهار کرد:17 شرکت کننده استان البرزدرمرحله کشوری با پیگیری‌ها و تدابیر اتخاذ شده مراکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور حضور خواهند یافت.
 
وی ادامه داد: نفرات اول رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل قرآن کریم، نفرات دوم و در برخی از رشته‌ها نفرات سوم نیز در مسابقه‌های کشوری شرکت خواهند کرد.  
 
حجت الاسلام و المسلمین صالحی تصریح کرد: در بخش برادران نفرات اول و دوم رشته‌های قرائت، حفظ کل و ترتیل و در  بخش خواهران نفرات اول تا سوم قرائت و حفظ کل اول تا سوم ترتیل در مرحله  کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم شرکت می‌کنند.  
   
وی در پایان  گفت: سی و هفتمین مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم از 5تا 11 اسفند ماه سال 93 در شهر تبریز و استان ‌آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
 
*همایش سه جانبه اوقاف، ثبت اسناد، جنگل‌ها و مراتع آبخیز داری در خراسان رضوی

حجت‌‌الاسلام و المسلمین حجت گناد‌بادی نژاد مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری هفتمین همایش استان‌های 4 گانه کشور در مشهد رضوی اظهار کرد: همایش سه جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ثبت اسناد، جنگل‌ها، مراتع و آبخیز‌داری با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد مهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی، امور مجلس اوقاف وامور خیریه کشور،‌محمد حسن بکائیان معاون امور املاک ثبت اسناد و املاک کشور، مسعود منصور معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها مراتع و آبخیز‌داری کشور، در خراسان رضوی برگزار شد.
 
*هفتمین همایش سه جانبه استان‌های 4 گانه در مشهد مقدس 

حجت‌‌الاسلام حجت گناد‌بادی نژادبااشاره به برگزاری هفتمین همایش سه جانبه استان‌های 4 گانه در مشهد مقدس اظهارکرد: هفتمین همایش سه جانبه یک روزه استان‌های 4 گانه در مشهد مقدس با حضور مسئولان اداره‌های کل اوقاف، ثبت اسناد و حفاظت امور اراضی استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و لرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد تصریح کرد: همایش سه جانبه اوقاف و امورخیریه، ثبت اسناد، جنگل‌ها،‌ مراتع و آبخیز‌داری و هفتمین همایش استان‌های 4 گانه روز دوشنبه 20 بهمن ماه سال 93 ساعت 8 صبح در تالار فرهنگی نور در خیابان آبکده مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: این همایش به منظور همکاری بیشتر میان استان‌های خراسان رضوی،‌جنوبی، سیستان و بلوچستان و لرستان و دستیابی به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار خواهد شد.
 

انتهای پیام/ 






کد خبر: ۵۱۳۱۰۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن