تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819050557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر مک‌کین درمورد خروج از افغانستان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نظر مک‌کین درمورد خروج از افغانستان
سناتور ارشد آمریکایی امروز پنجشنبه تاکید کرد که کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان، موجب ایجاد خلاء امنیتی در این کشور خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴ - 12 February 2015


سناتور ارشد آمریکایی امروز پنجشنبه تاکید کرد که کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان، موجب ایجاد خلاء امنیتی در این کشور خواهد شد.

 به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، جان مک کین سناتور آمریکایی در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنا تصریح کرد که کاهش حضور نظامی آمریکا در افغانستان بر اساس برنامه زمان بندی کاخ سفید، موجب ایجاد خلاء امنیتی در این کشور خواهد شد، شبیه آن چیزی که پس از خروج نیروهای آمریکایی در عراق اتفاق افتاد.

مک کین در ادامه گفت: فقدان حضور نیروهای آمریکایی و بین المللی، تنها موجب ایجاد خلاء امنیتی در بخش های کلیدی افغانستان خواهد شد و ما چنین خلأ امنیتی را پیش از این در سوریه و عراق مشاهده کرده ایم.

این سناتور آمریکایی افزود: کاهش حضور نظامی آمریکا، که تا اواسط سال 2015 میلادی به کمتر از 5500 نیروی نظامی در افغانستان خواهد رسید، افزایش بی ثباتی در این کشور را تسهیل خواهد کرد، موجب ایجاد پناهگاه های امن برای تروریست ها خواهد شد و تهدیدی مستقیم برای آمریکا به شمار خواهد رفت.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال کار بر روی برنامه زمان بندی در خصوص کاهش حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان است. اوباما قصد دارد تا پایان سال 2016 میلادی، میزان حضور آمریکا در افغانستان را تنها به یک سفارتخانه عادی برساند.

انتشار گزارش های اخیر در خصوص افزایش حضور داعش و طالبان، دولت اوباما را بر آن داشته است تا گزینه مربوط به کند کردن روند خروج نیروها از افغانستان را مد نظر قرار دهد.

عملیات نظامی آمریکا در افغانستان، رسما اواخر 2014 میلادی به پایان رسید ولی آمریکا همچنان حدود 10 هزار نیروی خود را در منطقه حفظ کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن