تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820341932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام (ره) خط بطلانی بر اندیشه‌های مادی‌گرایانه کشیدند/ ایشان مشروعیت چپ و راست انقلابی را زیر سئوال بردند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: امام (ره) خط بطلانی بر اندیشه‌های مادی‌گرایانه کشیدند/ ایشان مشروعیت چپ و راست انقلابی را زیر سئوال بردند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام (ره) با رهبری مردم و پیروزی انقلاب در حقیقت خط بطلانی بر اندیشه‌های ماتریالیسم کشیدند.
به گزارش نامه نیوز، حسن رحیم‌پورازغدی عصر امروز در جمع دانشجویان دفتر تحکیم وحدت در مشهد اظهار کرد: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که انقلاب‌های زیادی سبب تغییر یک نظام در یک کشور شده‌اند اما باید توجه داشت که معنای واقعی انقلاب، تغییر در مناسبات و نظام اجتماعی است و نمی‌توان آن را تنها به معنای تغییر در یک نظام معنا کرد.

وی با طرح این سئوال که آیا دین ظرفیت انقلابی‌گری دارد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پی می‌بریم که چنین موضوعی می‌تواند اتفاق بیفتد و دین می‌تواند دارای ماهیت انقلابی باشد و شاهد این موضوع پیروزی انقلاب با کم‌ترین خشونت و براساس تفکر دینی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب در حالی روی داد که شرق و غرب مخالف آن بودند، عنوان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین به عنوان عامل انقلاب شناخته نمی‌شد و اگر بنا بر انقلابی در کشوری بود گروه‌ها به سمت ماتریالیسم چپ و راست روی می‌آوردند.

رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه اساس انقلاب در ایران با رهبری امام (ره) را مذهب و دین تشکیل می‌داد، اظهار کرد: انقلاب ما ماهیت دینی داشت و بر همین رکن نیز حاکم شد و در حقیقت همین گرایش به دین بود که انقلاب ایران را با سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کرد؛ انقلابی که برخواسته از شعار « الله اکبر» بود.

وی تاکید کرد: هرگز کشورهای سلطه‌طلب تصور نمی‌کردند که انقلاب ایران با رویکردی دینی، مردمی و مذهبی به پیروزی برسد و همین موضوع زمینه تعجب سایر ملل را فراهم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در ابتدا مبارزات به صورت پارتیزانی و مجزا از یکدیگر بود اما در حوادث منتهی به سال 57 مبارزات یکپارچه شد و از حالت پارتیزانی خارج و شکل میلیونی گرفت که همین امر سبب پیروزی انقلاب شد.

رحیم‌پورازغدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک سئوال بزرگ در برابر انقلابیون قرار داد و آن هم این بود که چگونه مکاتبی که قائل به جبر مادی هستند از انقلاب سخن می‌گویند و این گونه بود که پرچم انقلاب ایران از چپ‌ها گرفته شد در حقیقت امام (ره) قدرت و مشروعیت چپ و راست انقلابی را زیر سئوال بردند.

وی اظهار داشت: زیربنای اصلی ماتریالیسم رفع تکلیف و مخالفت با اندیشه مبارزه است و براساس نگرش آنها عالم ماده محض است و اساساً با باید و نبایدها سر و کاری ندارند، از سوی دیگر چپ‌های انقلابی خدا و آخرت را باور ندارند اما دم از انقلابی‌گری می‌زنند و اینها موضوعاتی است که با یکدیگر سازگار نیست و از سوی دیگر لیبرالیسم نیز برای خداوند جایگاهی قائل نیست و اصالت همه چیز را به فرد و لذت می‌دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در مقابل تمام این تناقضات، جهان‌بینی اسلامی و الهی دچار تناقض نیست و امام (ره) به صراحت نشان دادند با تفکر اسلامی می‌توان انقلاب کرد و حکومت ساخت، این نقطه تفاوت با چپ کمونیسم بود.

رحیم‌پورازغدی تصریح کرد: امروز شاهد هستید که اسرائیل بمب اتم دارد اما جرأت استفاده از آن را ندارد اما در مقابل انقلاب اسلامی ایران بدون استفاده از بمب اتم دنیا را قبضه کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اسلام از قدرت تمدن‌سازی بالایی برخوردار است و همین امر سبب شده تا ابرقدرت‌های دنیا مجبور شوند برای اسلام جا باز کنند اما چون نمی‌توانند با اسلام ناب مقابله کنند سعی در خدشه‌ وارد کردن به آن دارند و در نتیجه توطئه‌چینی می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: برای ساقط کردن انقلاب اسلامی استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن و همچنین سران فاسد عرب و رژیم صهیونیستی پا در صحنه گذاشتند و نمونه بارز آن ترور مردم تا مسئولان در ابتدای انقلاب بود.
-



منبع: فارس


۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن