تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819687870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند آسیب‌شناسی اقتصادی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: غنی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند آسیب‌شناسی اقتصادی است
عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی با اشاره به نقش مدیریت مصرف و سبک زندگی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ‌‌اقتصاد هر کشوری مبتنی بر فرهنگ و باورهای جامعه است و با مباحث ریاضی در حوزه اقتصاد نمی‌توان به نتایج مطلوب رسید.

اقتصاد عاملی مبتنی بر فرهنگ و باورهای جامعه است
"غنی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره ضرورت اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در تعریفی ساده علم اقتصاد به معنای علم تخصیص منابع کمیاب و درحقیقت اولویت‌ها و تعیین ضرورت‌ها است که برای ایجاد ارزش افزوده و رفاه بیشتر در جامعه باید به آن توجه کرد.

وی افزود:‌ وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم، منظور شناخت آسیب‌های محیطی است که به صورت طبیعی و غیرطبیعی به اقتصاد تحمیل می‌‌شود و اینکه سیستم اقتصادی به چه میزان قادر است این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند؛ به عبارت دیگرسیستم اقتصادی تا چه اندازه قدرت مطابقت با محیط، تحلیل محیط و تطبیق خود با آن را دارد.

عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه یکی از موارد مهم در حوزه اقتصاد نگاه عمومی مردم برای همکاری بیشتر در جریان تصمیمات اقتصادی است، اظهار داشت: هر چقدر دیدگاه عمومی و همکاری مردم نسبت به تصمیمات اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم، در اجرای سیاست‌های اقتصادی موفق تر خواهیم بود.
 
وی بیان داشت: ایجاد یک رویکرد عمومی و بوجود آوردن یک عزم ملی برای مقابله با بحران‌های اقتصادی از طریق فرهنگ همراه و همکار با شرایط اقتصاد عمومی می‌تواند زمینه‌ای برای پیاده سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشد.

غنی‌زاده در پاسخ به این پرسش که نقش مدیریت جهادی در اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی تا چه اندازه موثر است؟ عنوان کرد: وقتی از مدیریت جهادی بحث می‌‌شود ابتدا باید تعریفی از آن داشته باشیم. در تعریفی ساده می‌توان مدیریت جهادی را نوعی مدیریت متعهد و مسئول دانست و باید این اشتباه را از ذهن‌ها دور کرد که مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که فقط کار می‌کند بلکه مدیریت جهادی با فکر و اندیشه به سمت مسائل می‌رود.

وی افزود: هم‌اکنون این تفکر ناصحیح ایجاد شده است که مدیریت جهادی را صرفا عمل کردن می‌داند در حالیکه یک فرد جهادگر ابتدا باید چگونگی انجام جهاد را به خوبی بداند و در این رابطه، نیاز اساسی، تفکر و تعقل مسئولانه است.  

عضو کمیته علمی محورهای راهبردی کنگره اقتصاد مقاومتی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی مبتنی بر تعقل و تعهد نسبت به اهدافی است که در مجموعه یک سیستم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حاکم است.

انتهای پیام/









کد خبر: ۵۱۳۱۱۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن