تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818954624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

او با آنها یا علیه آنها؟ درخواست از کنگره یا بازی با افکاری عمومی!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: او با آنها یا علیه آنها؟ درخواست از کنگره یا بازی با افکاری عمومی!


رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیش‌نویس لایحه‌ای به کنگره، خواستار تصویب قانون استفاده نیروی نظامی علیه داعش شد. این درخواست اوباما در حالی مطرح می شود که هواپیماهای نظامی آمریکا چندین بار برای عناصر داعش کمک های تسلیحاتی داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور آمریکا، با ارسال پیش‌ نویس لایحه‌ ای به کنگره، خواستار تصویب قانون استفاده نیروی نظامی علیه داعش شد.   این درخواست اوباما از کنگره در حالی مطرح می شود که حدود سه ماه پیش، یعنی در ماه نوامبر گذشته، منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند، آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می کند.   برابر این گزارش، در یکی از اسناد که فاش شد، آمده است سازمان سیا، دست کم از سال ۲۰۱۲، محموله هایی از سلاح برای گروه های القاعده در سوریه ارسال کرده است.   پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» در گزارشی به قلم «کورت نیمو»، با نام «‌آمریکا برای داعش محموله کمک های تسلیحاتی هوایی می فرستد»، ‌نوشت:‌ رسانه های منطقه می گویند، جنگنده های آمریکایی، بار دیگر برای عناصر داعش در مناطق تحت کنترل این گروه در عراق، محموله های حامل سلاح پرتاب کرده اند.

بر این اساس، نیروهای داوطلب مردمی در مناطق یثرب و بلد در استان صلاح الدین، این گزارش ها را نیز تائید کردند.

در آن زمان، عراق اعلام کرد نیروهای این کشور در مبارزه با داعش و بازپس گیری نواحی تحت کنترل این گروه، تروریستی دست بالا را دارند.

ارسال محموله توسط هواپیماهای لجستیک
ارسال کمک های تسلیحاتی آمریکا به داعش


در ماه اکتبر نیز یک محموله هوایی حامل کمک های تسلیحاتی در حومه عین العرب در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.

 در ماه نوامبر نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می کند.
کمک تسلیحاتی آمریکا به داعش


 در این گزارش آمده است منابع اطلاعاتی عراق تاکید دارند هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی، چندین بار برای آنها کمک های تسلیحاتی ارسال کردند.

«سازمان تحقیق تسلیحاتی» مستقر در لندن، پیش تر گزارش داده بود جنگجویان داعش، از مقدار چشمگیری از تسلیحات، از جمله تفنگ های ام 16 استفاده می کنند که روی آنها جمله «‌اموال دولت آمریکا»‌ درج شده است.

 در ماه ژوئن نیز آرون کلاین در مقاله ای در نشریه «ورلد نت دیلی» با استناد به منابع آگاه اردنی گزارش داد اعضای داعش در سال 2012 توسط مستشاران آمریکایی که در پایگاهی محرمانه در اردن دائر شده بود، آموزش داده شده بودند.

 آمریکا به تجهیز و آموزش تروریست های داعش اذعان نکرده است، با این همه، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آمریکا، در اظهاراتی در برابر کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا اعتراف کرده بود متحدان عرب آمریکا در خاورمیانه، داعش را تامین مالی می کنند.

ژنرال توماس مک اینرنی، سرتیپ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، نیز ماه سپتامبر در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود، از آنجا که عناصر داعش سلاح های مورد نیاز خود را از کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی که سپتامبر سال 2012 هدف حمله تروریست ها قرار گرفت، به دست آورده اند، می بایست گفت: آمریکا به تقویت بنیه داعش کمک کرده است.

وی افزود: در برخی موارد کمک های ما در مسیر صحیح و به افراد درست صورت نگرفته و این زمینه ساز ابهام مردم شده، بنابراین باید تاکید کنم روش های کمک رسانی ما غلط بوده است.

 دولت آمریکا ادعا می کند گروه های نظامی مزدور را که با داعش و دولت بشار اسد می جنگند، مسلح کرده است؛ غافل از آنکه دیگر هیچ گروه میانه روی فعال در منطقه وجود ندارد.

در یکی از اسناد که «نیویورک تایمز» فاش کرده، آمده است سازمان جاسوسی سی آی ای، دست کم از سال 2012، محموله هایی از سلاح را برای گروه های وابسته به القاعده در سوریه ارسال کرده است.

این محموله ها در قالب بیش از 160 پرواز هواپیماهای نظامی توسط نیروی هوایی اردن، عربستان سعودی و قطر صورت گرفته که در فرودگاهی نزدیک آنکارا و دیگر فرودگاه ها در ترکیه و اردن به زمین نشسته اند.

همچنین عوامل اطلاعاتی آمریکایی، تلاش هایی را برای تجهیز جبهه النصره که هم اکنون به طور کامل با داعش یکی شده اند و دیگر گروه های جهادی، صورت داده اند.

 


چهار شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن