تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804265346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی ایران چهارمین انقلاب توحیدی جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی ایران چهارمین انقلاب توحیدی جهان است خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش مردم فارس در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تاكید كرد: مردم این منطقه باید برای تمام كشور الگو باشند و تكلیفشان سنگین‌تر از دیگران است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ بهمن ساعت 15:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام علی سعیدی، در پایان راهپیمایی 22 بهمن در شیراز گفت: در جهان شاهد 4 انقلاب توحیدی بوده‌ایم كه باید به درس‌ها و عبرت‌های این انقلاب‌ها توجه و از تجربیات تلخ و شیرین آن استفاده كرد تا بتوانیم افق‌های آینده را برای رسیدن به قله‌های بلند ترسیم كنیم. وی انقلاب‌های حضرت نوح(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت محمد(ص) و انقلاب اسلامی ایران را چهار انقلاب توحیدی مورد نظر دانست و با اشاره به آیات كلام‌الله مجید، خاطرنشان كرد: انقلاب حضرت نوع(ع) در 6 سوره آورده و بیش از 40 بار سخن از آن حضرت مطرح می‌كند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به علل و عوامل عدم شكل‌گیری حكومت دینی در عصر حضرت نوح(ع) پرداخت و با بیان اینكه انقلاب حضرت موسی(ع) نیز در 35 سوره در قرآن آمده است، گفت: قرآن به تفصیل در خصوص این دو انقلاب به بیان علل وقوع و شكست آنها اشاره می‌كند.
وی با بیان اینكه بعد از انقلاب پیامبر اسلام(ص)، انقلاب اسلامی ایران چهارمین انقلاب توحیدی جهان بشمار می‌رود، خاطرنشان كرد: خدا می‌داند تكلیفی كه امروز بر دوش ملت ما قرار دارد به مراتب سنگین‌تر از امت‌های پیش‌از این است، ملت انقلابی ایران و رهبری انقلاب رسالت جهانی بسیار سنگینی دارند و باید مقاوم‌تر از سایر ملت‌ها باشند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: تیم مذاكره كننده بداند كه رهبری فصل‌الخطاب است، خواسته‌های ما اول پذیرش حق غنی‌سازی و دوم برداشتن كامل و یكجای تمام تحریم‌ها است، در غیراین‌صورت در برابر این دشمن قدار كه 200 سال تلاش می‌كند بر جهان سلطه پیدا كند، باید ایستاد و شاخ استكبار را باید شكست.
سعیدی گفت: اولین درس انقلاب‌های توحیدی نقش رهبری است، انقلاب توحیدی بدون رهبری الهی معنا و مفهوم ندارد، شناسنامه انقلاب توحیدی رهبری الهی است، رهبری كه از طرف خدا تعیین شده باشد، در هر انقلابی این نقشی اساسی و تعیین كننده دارد.
وی ادامه داد: حضرت نوح(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت محمد(ص) رهبران انقلاب‌های توحیدی گذشته بودند و در انقلاب ما در یك دوره امام و امروز محور رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه 5 اصل در مورد رهبران الهی مد نظر است، گفت: اول حجیت و اعتبار به این معنا كه همان اعتباری كه برای موسی‌ابن عمران(ع) و برای رسول‌الله(ص) وجود دارد، همان اعتبار برای میرزای شیرازی وجود دارد و برای حضرت روح‌الله و به همان نسبت برای مقام معظم رهبری نیز وجود دارد و لازم است.
سعیدی اصل دوم را میزان اختیار رهبران دانست و گفت: همه در اداره حكومت اختیار مساوی دارند، همان اختیار پیامبران را اوصیا و ولی‌فقیه در عصر غیبت دارد، در اداره حكومت بین آنان هیچ تفاوتی وجود ندارد.
وی سومین اصل را تبعیت اعلام و خاطرنشان كرد: به همان میزان كه تبعیت از پیامبر اعظم(ص) لازم است، از امیر‌المومنین(ع) واجب است، به همان اندازه از روح‌الله و سیدعلی باید اطاعت كرد، تبعیت فرقی ندارد، همه مقامات هم در آن علی‌السویه هستند، باید از محور ولایت تبعیت كنند، عالم و غیرعالم ندارد، رئیس و غیر رئیس ندارد، همه الزام دارند.
سعیدی تاكید كرد: نصب و ساز و كار انتخاب رهبران هم به‌عنوان چهارمین اصل برای همه یكسان است، رهبری باید از ذات باری‌تعالی نصب شده باشد، با تفاوت در مراتبش، یك نصب تصریحی و دیگری توصیفی است. گاهی پیامبر می‌فرماید "من‌كنتم مولا فهذا علی مولاه" و گاهی امام اوصاف رهبر را مشخص می‌كند و خبرگان مصداق آن اوصاف را به مردم معرفی می‌كنند.
وی در بیان پنجمین اصل نیز گفت: رسالت پنجمین اصل است كه برای همه یكسان است، به نظر من 3 امر اساسی بر عهده رهبران الهی است اول ابلاغ نسخه خدا و پیام الهی، ابلاغ شریعت به‌عنوان سبك زندگی و نقشه راه انسان‌ها، دوم عملیاتی سازی، نسخه‌سازی و ساختار سازی و دولت‌سازی و سیستم‌سازی است، بدون قدرت و دولت پیامبر نمی‌توانست كعبه را از 360 بت پاك كند و جامعه جاهلیت را از شراب و فسار پاك كند.
سعیدی سومین اصل را در این زمینه پاسداری از انقلاب و حكومت دینی دانست و گفت: فلسفه ایستادن حضرت امام در برابر بازرگان و بنی‌صدر و منتظری و ایستادن و دغدغه‌های رهبری انقلاب در برابر تكنوكرات‌ها و اصلاح‌طلبان همین است، رهبر انقلاب در هر شرایطی كه احساس كرد گروه و حزب و جریانی در صدد دخالت و دستبرد در انقلاب است، دفاع كرد و حركت كرد تا از اصل انقلاب و نظام اسلامی پاسداری كند.
سعیدی با تاكید براینكه باید ولایت‌مداری را از حضرت زهرا(س) و قمربنی‌هاشم(ع) یاد گرفت، گفت: انقلاب اسلامی ایران چهارمین انقلاب توحیدی جهان است، این امانت به رهبری و ملت ایران داده شده و یك پای آن ولایت فقیه و پای دیگر آن ملت هستند، اگر می‌خواهیم فینالیست فینالیست‌ها باشیم، نیاز به استقامت بیشتر داریم.
این مقام روحانی گفت: خداوند می‌‌خواهد ملت ایران سرآمد ملت‌های جهان بشود، اما این سرآمد شدن استقامت و پایداری می‌خواهد، ببینیم كجا هستیم، چه قله‌های رفیعی را فتح كرده‌ایم، چرا آمریكا دارد به ما فشار می‌آورد، ما در منطقه آمریكا را مچاله كرده‌ایم،‌ روزی مهران و شلمچه و ... مرز ما بود اما امروز مرز ما ساحل مدیترانه است.
خبرنگار: سید علیرضا ترابی













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن