تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819353824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلابی بودن برای همه نسل‎ها صدق می‏‎کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انقلابی بودن برای همه نسل‎ها صدق می‏‎کند
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: فهم جوانان نخستین اولویت برای پاسداری از انقلاب است که موجب کلید خوردن دو جریان سیاسی و اجتماعی شد.
کد خبر: ۴۷۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸ - 11 February 2015




 فهم جوانان نخستین اولویت برای پاسداری از انقلاب است
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: فهم جوانان نخستین اولویت برای پاسداری از انقلاب است که موجب کلید خوردن دو جریان سیاسی و اجتماعی شد.


به گزارش ایرنا، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه که سه شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری سیما پیرامون بررسی ریشه پویایی انقلاب اسلامی در گذر زمان سخن می گفت، با بیان اینکه با شکل گیری این دو جریان انقلاب همواره زنده است، گفت: این دوجریان موجب تاسیس یک حکومت معقول سیاسی و مدنی بر پایه و اساس اسلام و دموکراسی شد.


وی با اشاره به این که این نهاد با توجه به باغبانان خوبی که داشته تا کنون رشد داشته است، افزود: وجود هر نهادی بدون باغبان و متولی شایسته موجب فاصله گرفتن از نتیجه مطلوب می شود.


لاریجانی با بیان این که با انقلاب اسلامی جریان دومی تحت عنوان نهضت بیداری اسلامی صورت گرفته است، گفت: اگر 10 سال پیش درباره وقوع چنین نهضتی صحبت می شد، باورپذیر نبود.


وی ادامه داد: البته قابل ذکر است که امام خمینی (ره) از همان ابتدا در این رابطه صحبت هایی داشته اند گرچه امروز شاهدیم که انقلاب هایی شکل می گیرد اما دوام نمی آورد که این موضوع در رابطه با کشور مصر صدق می کند.


دبیر ستاد حقوق بشر بر لزوم آشنایی جوانان امروز با دو جریان سیاسی واجتماعی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: جوان امروزی باید سیاسی و انقلابی باشد.


وی با اشاره به خصوصیات انقلابی بودن از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: نباید انقلابی بودن را دریک پروسه تاریخی محدود کنیم با از بین رفتن نسل انقلاب دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند اما با رشد فرهنگ انقلابی در هر زمانی شاهد جوانان انقلابی خواهیم بود.


به گفته لاریجانی، لازم است انقلابیون تاسیس نظام مدنی بر اساس اسلام را درک کرده و ضمن فهمیدن نهضت بیداری اسلامی اعتماد و آمادگی برای خدمت داشته باشند.


دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر این که مقام معظم رهبری توضیح داده اند که انقلابی بودن برای همه نسل ها صدق می کند اظهار داشت: با تفکر متحجرانه انقلابی بودن را به تاریخی که گذشته و تمام شده محدود نکرده ایم .


وی در ادامه بیان کرد: برخی از رسانه ها پیامشان مبنی بر گذشتن انقلاب بوده و بیکاری و مشکلات اقتصادی ریشه در پس از انقلاب اسلامی دارد.


نقش حاشیه ای ایران قبل از انقلاب


لاریجانی حکومت پهلوی را توسری خور و دارای نقش حاشیه ای در منطقه دانست و گفت: با توجه به نقل قولها در گذشته سفرای برخی کشورها در ایران حکومت می کردند و شاه برای دیدار با این سفرا درخواست ملاقات می کرد اما انقلاب اسلامی موجب شد ایران از کشوری تو سری خور به پیشرفته ترین کشور منطقه تبدیل شود.


دبیر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: نسل امروز باید به این درک و فهم برسد که انقلاب چه ارمغانهایی را برای کشور در پی داشته است.


وی ادامه داد: امروزی بودن دارا بودن ظاهر جدید و بهره گیری از وسیله الکترونیکی جدید نیست بلکه باید بداند که در کجا قرار دارد و تصمیم گیرد که مبنای تصمیم گیری بر اساس سکولار غرب است و یا بر اساس اسلام.


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به این که غربی ها خود محور هستند و معتقدند روش هایی جز روشهای آن ها مورد قبول نیست، گفت: فرد مورد تایید آن ها باید همانند غربی ها باشد و خودش را در اختیار فرهنگ دیگری قرار دهد.


لاریجانی با بیان اینکه متاسفانه از ادبیات دو سال اول انقلاب دیگر اثری باقی نمانده ، گفت: مردم اسلام و در راستای آن انقلاب را دوست دارند چراکه اسلام حق است.


انقلاب اسلامی برای مردم و با مردم است


وی تصریح کرد: اسلام برای مردم عزیز و قابل اعتماد است چراکه تاکنون کشور را از مشکلات و فتنه ها رهایی داده و به طور کلی انقلاب برای مردم و با مردم بوده است.


لاریجانی با تاکید بر اینکه نظر و منافع مردم خط قرمز امام خمینی (ره) بود، افزود: البته مقام معظم رهبری نیز این خط را ادامه داده اند.


وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در کشور و تخاصمات کور برخی کشورها نسبت به کشورمان مردم انقلاب را از خودشان می دانند که این موضوع را در راستای دموکراسی درست باید ارزیابی کرد.


وی ادامه داد: جوان انقلابی امروز می داند که تجربه 36 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ارتباط آن با بیداری اسلامی چه رابطه پیوسته ای با یکدیگر دارد.


لاریجانی با بیان این که نگاه امروز و 20 سال پیش با هم ارتباط دارد، تصریح کرد: جوان امروز باید ذهنیتی از وضعیت آینده خود و بقیه اعضای امت اسلامی داشته باشد.


اتفاق مهم رخ داده در ایران احیای اسلامی بود


دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص رفتار جمهوری اسلامی ایران و اینکه توانسته از سوی دیگران منشاء توصیف های مثبت شود، گفت: اتفاقی که در ایران افتاد احیای اسلام بود. امام خمینی (ره) وقتی چپ ها را آمریکایی عنوان کرد و یا اسلام آمریکایی به نظر می رسید چطور چپ می تواند آمریکایی باشد، چراکه نوع تلقی از اسلام در جمهوری اسلامی ایران منبعث از کتاب، سنت و ثقلین است که البته پایه تفکر در کشور نیز شد.


وی با بیان این که امام خمینی (ره) همیشه تاکید بر حکومت اسلامی داشت، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب می گفتند چرا امام (ره) روی حکومت تاکید می کنند آن هم حکومتی که مبتنی بر مردم باشد.


لاریجانی با بیان این که تجربه ما تجربه موفقی بود، تصریح کرد: جوان امروز انقلابی نمی تواند بگوید من فقط ایرانی ام چون مورد توجه بسیاری از انسان های غیر ایرانی نیز هست امروز در میان جهان اسلام کشور ما حیثیت ام القرایی پیدا کرده است. پیروزی ما برای آن پیروزی تلقی می شود.


دبیر ستاد حقوق بشربا تاکید بر این که تلقی درست از اسلام تلقی درست از یک نظام حکومتی است، تصریح کرد: این تلقی از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش مردم در آن بسیار جدی است.


وی در خصوص تاثیر الگوسازی و حوزه نفوذ ایران بر امت های اسلامی در آینده اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده جالبی را در آخر قرن بیستم مطرح کرد و آن این بود که کشورهایی قادر به تاثیر گذاری در عرصه بین المللی هستند ، بدون آن که توپ و تفنگ داشته باشند معمولاً دو رکن قدرت نظامی، و توان اقتصادی ریشه تاثیرگذاری است اما نظام جمهوری اسلامی این ارکان را تغییر داد.


ایران در صورت برخورداری از قدرت نظامی و اقتصادی بالا نیز به دنبال سلطه نخواهد بود


لاریجانی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلطه نیست بلکه به دنبال رابطه همراه با تظلم خواهی است و همین نکته سبب جلب اعتماد شده است.


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: سرنوشت بهتری نسبت به صدام در انتظار نوکران آمریکا نیست اما رابطه و تعامل ایران و سایر ملل اسلامی بر مبنای دوستی است و بر این اساس ما برادران ایمانی برای تعامل می خواهیم که این نفوذ با زور دست یافتنی نیست.


وی به مقاله یک متفکر آمریکایی چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این متفکر آمریکایی درمقاله آورده است که ما شاهد ظهور ابرقدرت هایی هستیم که از توپ و تفنگ و توان اقتصادی بالایی برخوردار نیستند بلکه از نفوذ کلام بالا برخوردارند.


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: چون حرف ما حق است تا این حد از نفوذ برخوردار است. این قطعی است که هر گاه از دیدگاه اسلام ناب و حق مدارانه موضعی داشتیم، موفق خواهیم بود.


نامه رهبری به جوانان فراتر از امت اسلامی است


لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب را فراتر از امت اسلامی دانست، تصریح کرد: یک جوان غربی باید خود را کجا ببیند و چه آینده ای برای خود تصور کند.


وی ادامه داد: امروز جوانان انقلابی ایران با تصوری واقعی باید تصویر درستی از جایگاه خود در داخل امت اسلامی داشته باشند.


دبیر حقوق بشر قوه قضاییه افزود: نامه رهبر به جوانان غرب، جوانان ما را به فراتر از امت اسلامی کشانده است و دوران فعلی زمان گفتگو و ارزش برای تجربه غربی است.


لاریجانی تصریح کرد: ادبیات گفتمانی ما باید تنوع جدیدی پیدا کند و این برای ادامه انقلاب لازم و ضروری است .


دبیر ستاد حقوق بشربا اشاره به این که امام (ره)می خواستند تحول عظیم تاریخی را که در حال شکل گیری بود ترسیم کنند گفت: مرحوم حاج احمد به بنده گفتند امام خمینی پیش نویسی را تهیه کرده است و شما نظرتان را در این باره بگویید.


وی با بیان این که بنده این نامه را به خدمت آیت الله خامنه ای که در آن دوران رییس جمهور بودند بردم، افزود: 6 پیشنهاد را خدمت امام مطرح کردم که 5 مورد مربوط به ادبیات، ادارات و مسائل دیپلماتیک و یکی دیگر از آن ها راجع به مفهوم پدیده بود.


لاریجانی با بیان این که امام (ره) 5 پیشنهاد مطرح شده را پذیرفتند ادامه داد: مارکسیسم مرد و به زباله دان تاریخ پیوست.


دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که امام به گورباچف فرمودند که آیا می دانی چرا در جنگ شکست خورده اید، اظهار داشت: امام دلیل شکست های گورباچف را در جنگ بی معنا با خدا دانست.


امام (ره) فهم درستی از پدیده داشتند


وی با اشاره به این که امام (ره) فهم درستی از پدیده داشتند، افزود: ایشان ابتدا پدیده را ترسیم کردند و گفتند مارکسیسم فاسد است.


لاریجانی با بیان این که مارکسیسم جنگ کور با خدا است، خاطر نشان کرد: کسانی که با خدا می جنگند، شکست خواهند خورد.


دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که نباید فریب غربی ها را بخوریم، افزود: امام در آن نامه حتی به مناقشه فکر می کردند یعنی ایشان دعوت کردند که اسلام را بهتر بشناسند.


وی با اشاره به این که امام برروی بی نتیجه بودن سکولاریسم انگشت گذاشتند، گفت: ایشان فرمودند که نباید همه امور را مادی ببینیم.


لاریجانی تجربه ما در ایران را محدود به سرزمینمان ندانست واظهار داشت: تجربه ما تلقی درستی از اسلام دارد.


دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این که باید در این مسیر کار کنیم ادامه داد: باید بدانیم که در کجا قرار گرفته ایم و نسبت به دنیا در کجا قرار داریم.


وی با اشاره به این که انقلابی بودن عمل خاص خود را دارد، اظهار داشت: پیام رهبر انقلاب با پیام امام خمینی(ره) مشترک است زیرا هر دو آن ها برای ترسیم جوانان امروز انقلابی که به دنیا می نگرند، اشاره دارد.


لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا غربی ها نمی توانند نوع گفتمان جمهوری اسلامی ایران را به درستی درک کنند، افزود: غربی ها علی رغم همه امکاناتی که به ظاهر دارند، نمی توانند نوع گفتمان انقلاب اسلامی را درک کنند.


غرب همه کارهای سخیف را در آستانه سالگرد انقلاب انجام می دهد


دبیر ستاد حقوق بشر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که غرب همه کارهای سخیف را در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی انجام می دهد،گفت: آن ها اقدام به ناامید کردن مردم می کنند اما ملت شریف ما فریب آن ها را نخورده و نخواهند خورد.


وی با اشاره به اقداماتی که در طی دو ماه گذشته از سوی کشورهای غربی علیه کشورمان صورت گرفته است، اظهار داشت: آزادی که غرب به دنیا معرفی می کند سطحی و شکلاتی است.


لاریجانی با اشاره به این که آن ها آزادی اصلی را نمی بینند، خاطر نشان کرد: ملت ما به خوبی از اوضاع آگاه است و فریب کشورهای غربی را نمی خورد.


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر این که ملت ما انقلابشان را به خوبی فهمیده اند، گفت: آن ها اسلامشان را دوست دارند و به تجربیات خود مباحات می کنند.


لاریجانی گفت: مردم ایران به صحنه می آیند تا بخشی از پروسه دموکراتیک حکومت را به جهانیان نشان دهند. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن