تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804346503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه کشمکش ها بر سر برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ادامه کشمکش ها بر سر برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره


روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه جار و جنجال نتانیاهو علامت مطمئنی است، مبنی بر اینکه طرف‌های مذاکره کننده در مناقشات اتمی ایران به هم نزدیک شده‌اند، سخنرانی وی در کنگره آمریکا را صحنه رویارویی رژیم اشغالگر قدس با دولت اوباما ارزیابی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه «زوددویچه سایتونگ» گزارش داد: در نشست امنیتی مونیخ، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای ایرانی وی، توافق در مناقشات اتمی را از خود به نمایش گذاشتند که این نارضایتی بالای اسرائیل را در پی داشت.

واکنش ها نشان می‌ دهد مناسبات میان دو متحد تنگاتنگ، یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا تا چه اندازه متزلزل است؛ مخالفان سیاست داخلی اوباما حالا از این اختلاف ها استفاده می‌ کنند تا جوی علیه رئیس‌ جمهور آمریکا ایجاد کنند. از این رو، سخنگوی جمهوری‌ خواه مجلس نمایندگان آمریکا، از نتانیاهو دعوت کرده است در کنگره سخنرانی کند.

نتانیاهو از این شرایط به عنوان صحنه مبارزات انتخاباتی خود استفاده می‌کند. در ماه مارس (اسفند) اسرائیلی‌ها یک پارلمان جدید را انتخاب خواهند کرد.

نویسنده در ادامه این مطلب نوشت: زمانی که پیشرفت‌هایی در مذاکرات اتمی ایران با غرب مشخص می‌شود بنابراین ما به ندرت این مسئله را در حالت شرکت کنندگان در مذاکرات تشخیص می‌دهیم. زلزله نگاری که فوری این مسئله را درک می‌کند در تل آویو نشسته است. سر و صدا و جار و جنجال نخست وزیر اسرائیل علامت مطمئنی است مبنی بر اینکه شرکای مذاکره کننده به هم نزدیک شده‌اند.

پس هیچ جای تعجب ندارد که به تازگی پس از نشست امنیتی مونیخ، باز خشم (رژیم) اسرائیل فوران کرده باشد؛ وزیر امور خارجه آمریکا و همتای ایرانی وی در نشست امنیتی مونیخ دو بار با هم دیدار کرده و هر دو روی دستیابی به یک توافق هسته ای بر سر چهارچوب ها در زمان مقرر و تا پایان ‌مارس تاکید کردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا نیز‌ دوشنبه این مسئله را آشکار کرد که اگر تا 30 ژوئن توافق اولیه‌ای صورت نگیرد، وی تاریخ دستیابی به توافق را تمدید نخواهد کرد.

نتانیاهو به تازگی در اظهار نظری هشدار داده است قدرت های بزرگ و ایران چهار نعل در مسیر یک توافق هسته ای می تازند که به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که ما از همه اقدامات لازم در هر نوع و روشی استفاده می کنیم تا این توافق بد و خطرناک که یک ابر تیره را بر فراز دولت آینده اسرائیل ایجاد می کند خنثی کنیم. اما اینکه چه اقداماتی مد نظر نتانیاهو است هنوز مشخص نیست.

پس از مواضع محتاطانه طولانی مدت، به ندرت دیگر کسی بر این باور است که اسرائیل دوباره به تهدیدات نظامی یک جانبه سابق علیه برنامه اتمی ایران روی آورد. حتی دستگاه های امنیتی اسرائیل نیز مخالف این مسئله هستند. در عوض نتانیاهو می خواهد این مسئله را توجیه کند که چرا با توجه به این خطر درک شده حالا رویارویی با متحد تنگاتنگ خود آمریکا را در پیش گرفته است. به نظر می رسد یک سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره آمریکا در سوم ماه مارس صحنه ای برای این رویارویی است.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نخست وزیر ارژیم صهیونیستی را برای سخنرانی در کنگره دعوت کرده است.

ابتدا اوباما و جان کری دیدار با نتانیاهو در واشنگتن را رد کردند، بعد از آن نیز نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا تهدید کردند که سخنرانی وی در کنگره را تحریم می کنند. اخیرا هم اتحادیه های یهودی در آمریکا از نتانیاهو خواسته اند این نمایش را کنار بگذارد. به ندرت مناسبات بین اسرائیل و آمریکا تا این اندازه متزلزل شده بود.

«زوددویچه» در بخش پایانی این مطلب نوشت: البته نتانیاهو بر تصمیم خود برای سخنرانی در کنگره ثابت قدم است. البته این می‌تواند خوب باشد که پس از سخنرانی وی همه دنیا درباره صندلی‌های خالی در سالن سخن بگویند.
  منبع: تسنیم


چهار شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن