تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812493952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همگام با کاروان انقلاب اسلامی در شهر ندای «طاق نصرت بچه‌های انقلاب» در شهر طنین‌انداز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همگام با کاروان انقلاب اسلامی در شهر
ندای «طاق نصرت بچه‌های انقلاب» در شهر طنین‌انداز شد
ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ابتکاری نو، کارناوال انقلاب اسلامی را به مناسبت ایام‌الله دهه فجر تحت عنوان «طاق نصرت بچه‌های انقلاب» به راه انداخت.

خبرگزاری فارس: ندای «طاق نصرت بچه‌های انقلاب» در شهر طنین‌انداز شد



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همواره با فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و 12 بهمن‌ ماه، شور و هیجانی خاصی بر ایران و به ویژه شهر مؤمن و انقلابی اصفهان را که نخستین حکومت نظامی رژیم ستم‌شاهی پهلوی در آن اتفاق افتاده است، حکم‌فرما می‌شود. شور و هیجان ایام‌الله دهه فجر که با نسیم انقلابی و عطر اسلامی آمیخته شده است، با نصب تمثال  شهدای انقلاب و برافراشته شدن بنرهایی از امام (ره) و رهبری و پخش سرودهای انقلابی در جای جای  شهر و به ویژه مدارس، این نوید را به هر شهروند ایرانی می‌دهد که انقلاب اسلامی زنده است و هر سال باعظمت‌تر و با مجد بیشتری به حیات خود ادامه  می‌دهد.

اما در بحث تبلیغات شهری و تزریق شور و هیجان انقلابی در فضای شهری، ابتکاری نو و اقدامی زیبا انجام شد که متفاوت از سال‌های گذشته است، اتفاقی که به تعبیر عده‌ای نقطه عطف خوبی برای آغاز تبلیغات متفاوت شهری در ایام‌الله دهه فجر برای سال‌های آتی است. «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» عنوانی است که امسال توسط عده‌ای از بسیجیان و نسل چهارم انقلاب برای کارناوال انقلاب اسلامی انتخاب شده است، عنوانی که ماحصل پیوند  شور و شوق دوران انقلاب اسلامی (آن طاق نصرت‌ها و آذین بندی‌های دهه 60) با حضور  پویا نسل سوم و چهارم انقلاب است. کارناوال جشن انقلاب «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» برای مردم، با مردم و در میان مردم برگزار شد. «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» ویژه‌برنامه‌ای است که  امسال با همکاری ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان و چندین مرکز  و کانون فرهنگی  و پایگاه‌های بسیج چون مسجد پناهی فروغی به مدت چهار شب در سطح شهر اصفهان اجرا می‌شود. کارناوال انقلابی «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» متشکل از هفت ماشین بزرگ حمل‌ونقل به مدت چهار شب همزمان با غروب شب از ناحیه مقاومت بسیج  امام صادق(ع) شروع به حرکت می‌کند و هر شب در مسیری مشخص در میان مردم  و شهروندان حاضر شده و در نهایت به یک نقطه پایانی می‌رسد. گفتنی است که در شب‌های گذشته این کارناوال شور و شادی انقلابی در زینبیه اصفهان، محله پژوه خوراسگان، محله نبوی منش و شب آخر در مراکز شهر حضور یافته است و با همراهی و همگامی مردم، جشن بزرگ انقلاب اسلامی به معنای واقعی در میان مردم، برای مردم  و با مردم برگزار کرده است.

  پیوند نسل اول و چهارم انقلاب با کارناوال «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» ملموس بود. در این کارناوال انقلاب که با عنوان «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» شناخته می‌شود، هفت ماشین شامل، ماشین جلودار، ماشین عقب دار، ماشین متشکل از گروه سرود دانش‌آموزی شاهد، دو ماشین حمل‌کننده آش رشته نذری پخته‌شده توسط خانواده‌های شهدای انقلاب و یک ماشین با مسولیت نورافشانی در مسیر و یک ماشین حامل حجله‌های شهدای انقلاب است. دو بخش از برنامه  کاروان «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» توجه  مردم و حاضرینی که در سطح شهر که شاهد اجرای این برنامه‌ها بودند را به خود جلب کرد، یکی از آنها  همخوانی گروه سرود دانش‌آموزی شاهد به صورت زنده بود که بالغ بر 10 سروده انقلابی دهه 50 را در طول مسیر می‌خواندند و دیگری برنامه نورافشانی در طول مسیر بود.

دانش‌آموزان در طول مسیر حرکت این کارناوال انقلاب، همواره سرودهای متعدد دوران انقلاب اسلامی که یادآور زمان گذشته و خاطرات شیرین پیروزی انقلاب اسلامی بود را می‌خواندند که در این میان واکنش مردم اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ، جوان و پیر قابل‌ توجه بود. * چشمانی که مجذوب کارناوال انقلاب«طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» شد واکنش نسل اول و دوم انقلاب در مواجه با پخش سروده‌های انقلابی در سطح شهر توسط این کارناوال، زمزمه کردن به زیر لب و چه بسا در مواقعی سرازیر شدن اشک از چشمان و یاد دوران جوانیشان بود اما واکنش نسل سوم و چهارم انقلاب در برخورد با پخش این سروده‌ها، ایستادن و نگریستن و نشستن بهار لبخند بر لبشان و تکان دادن دست و فریاد الله‌اکبر بود.

در طول مسیر مغازه‌داران، خریداران و فروشنده‌ها با شنیدن صدای بلند سرود‌های انقلابی خوانده‌شده توسط گروه سرود، از مغازه خود بیرون آمده و در نخستین اقدام خود تلفن‌های همراه خود را از جیب در آورده و شروع به عکس گرفتن می‌کردند و چه بسا به تبع آن بارگذاری آن در شبکه‌های اجتماعی برای دوستان خود. * التماس کودکان برای همراهی با کارناوال«طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» همراهی موتورسواران از ابتدا تا پایان مسیر در حالی که اصلاً آدرسی نداشتند و نمی‌دانستند باید تا کجا این کارناوال را همراهی کنند، برافراشتن و تکان دادن پرچم سه رنگ عزت‌آفرین ایران عزیز در مسیر خیابان‌ها و سر دادن فریاد مبارک باد مبارک باد از دیگر جلوه‌های این کاروان «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» بود. درخواست و چه بسا التماس خردسالان و کودکان در داخل ماشین‌ها به والدین خود برای همراهی با این کارناوال انقلاب، درخواست از مسئولان کاروان «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» برای در اختیار قرار دادن پرچم‌های کوچک ایران به آنها و یا عکس گرفتن از نورافشانی از دیگر صحنه‌هایی بود که چشم را مجذوب خود می‌کرد.

حضور برخی از خانواده‌های شهدای انقلاب و همراهی با ماشین‌ها تا آخرین ایستگاه، شوق و ذوق مادران شهید و پخش نذری، شیرینی و شکلات در طول مسیر از دیگر جلوه‌هایی بود که نوشتن کامل  و توصیف دقیق آن بر صفحه سفید کاغذ سخت بود و بغض را در گلوی من نویسنده حبس می‌کرد، آری برای نخستین بار دریافتم که برخی از تصاویر را نمی‌توان توصیف کرد و تنها شاید بتوان با هنر عکس گوشه‌ای از آن را بیان کرد،فقط گوشه‌ای از آن را. * آرزوی مادران شهید و بسیجیان برای برگزاری جشنی باشکوه و جهانی چشم مردم به آسمان دوختن، لبخند شادی بر لب داشتن  نسل اول و دوم انقلاب در لحظه نورافشانی در طول مسیر حرکت این کارناوال انقلاب، پرتاب گل به سمت ماشین‌های کاروان  از سوی مردم و  به ویژه زنان، باز کردن راه حرکت کارناوال توسط خود مردم و ایستادن و تماشا کردن و لحظه‌ای هرچند کوتاه جدا شدن از دنیا و کار روزمره دنیوی از دیگر صحنه‌ها  قابل توصیف بود.

در نهایت پس از طی طریق و راهی نسبتاً طولانی و عبور از چهارراه‌ها، به ایستگاه آخر که پارک بزرگ محله پُزوه بود، رسیدیم، جایی که از ساعت‌های پیش زنان و مردان با در دست گرفتن فرزندان و نوه‌های خود به آنجا آمده بودند و چشم‌انتظار رسیدن کارناوال «طاق نصرت بچه‌هابی انقلاب» بودند، حسن ختام این مراسم شادی، پخش آش رشته نذری توسط مادران شهیدی بود که با گرمای محبتشان پخته‌شده بود و عجب طعمی داشت، جای خالیتان سبز. جای تمام ایران در همراهی، همگامی و تقسیم شادی این کاروان انقلاب در اصفهان خالی بود، به امید آن روز که چون این برنامه زیبا و در شأن ایام‌الله دهه فجر، جشن حضور صاحب‌الزمان(عج) را برگزار کنیم. گزارش از سید امیرحسین ابطحی انتهای پیام/63030

93/11/21 - 15:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن