تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820624703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانوي مخترع كرجي در انتظار حمايت هاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۲۴ق.ظ)
بانوي مخترع كرجي در انتظار حمايت هاي دولتي بانوي مخترع و نخبه كرجي ضمن انتقاد از نبود حمايت مسئولين از نخبگان ومخترعان، خواستار رسيدگي به خواسته هاي اين نيروهاي ارزشمند نظام شد.
مريم رستمي بانوي نخبه كرجي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اين مطلب اظهار داشت: متاسفانه تاكنون آن گونه كه بايد حمايت خاصي از سمت سازمان هاي مسئول براي پيشبرد اهداف نخبگان صورت نگرفته است.
وي افزود: من به عنوان مخترع و ايده پرداز توقع دارم كه حداقل امكانات براي پيشرفت و پيشبرد اهداف خود را در اختيار داشته باشم كه از جمله آن مي توان به داشتن تجهيزات و آزمايشگاه مناسب اشاره كرد.
رستمي همچنين يكي از مهمترين عوامل در ادامه سير موفقيت هاي نخبگان را ايجاد بسترمناسب براي تبادل نظر با دانشمندان داخلي و خارجي عنوان كرد و افزود: ما به عنوان مخترع و ايده پرداز در ابتداي راه هستيم و مطمئناً هم انديشي با دانشمندان و بزرگان هر حوزه مي تواند درهاي ناگشوده بسياري را روبروي ما پديدار كند.
بانوي سموم کشاورزي كشور با بيان اينكه مسئولين مي توانند با حمايت هاي خود در توليد انبوه محصول اختراعات زمينه ساز ادامه روند و ايجاد اشتياق براي اين قشر باشند، تاكيد كرد: مخترعين و نخبگان جامعه بايد در فضايي به مسائل پژوهشي دست بزنند كه هيچگونه دغدغه مادي و معنوي ديگري در سر نداشته باشند.
رستمي ادامه داد: يك مخترع تمام سرمايه اش پژوهش و تحقيقات و اختراعش است و زماني اين پروسه پر مشقت به نتيجه خواهد رسيد كه مخترع شاهد به ثمر نشستن اختراع خود مي شود.
وي يكي از مهمترين مشكلات پيش رو مخترعين را مباحث مربوط به توليد انبوه اختراعات دانست و اذعان داشت: مخترع نمي تواند سرمايه گذاري كند زيرا اصولاً ماهيت كاري خود را در تحقيق و اختراع مي بيند و در كنار آن هزينه هاي سرسام آور اختراع به خودي خود سختي هاي فراواني را براي اين قشر بوجود مي آورد و ديگر سرمايه مادي خاصي براي ما نخواهد ماند.
اين مخترع جوان كشور افزود: بطور مثال من براي اولين اختراعم 5 سال زمان صرف كردم و در اين راه هزينه هاي زيادي را تقبل كرده ام كه هيچ بازگشتي براي سرمايه مادي و معنوي من صورت نگرفت.
رستمي در ادامه با اشاره به برخي از اختراعات صورت گرفته توسط خود گفت: من تا كنون اختراعاتي همچون، سيستم جلو گيري از هدر رفتن الکترسيته در خودرو هاي برقي، همزن هوشمند محلول هاي شيميايي در لوازم آزمايشگاهي، کاغذ هاي باطله گياهي، محلول آفت کش با قابليت قارچ کشي بدون گياه سوزي، سيستم تنظيم ولتاژ نيروي عبوري جريان الکترسيته را در كارنامه خود دارم.
وي با اشاره به دريافت دعوت نامه هاي متعدد از كشورهاي خارجي براي بورسيه و استفاده از وي در ابعاد مختلف علمي اين كشورها اظهار داشت: با تمام دعوت نامه هايي كه از كشورهاي مختلف به بنده ارسال شده است اما من ماندن و خدمت زير سايه پرچم مقدس نظام مقدس جمهوري اسلامي را ترجيح مي دهم و هيچگاه حتي فكري براي بررسي وپاسخ به اين پيشنهادات نكرده ام.
رستمي خاطر نشان كرد: بنده عضويت رسمي ناسا را دارم و طبق درخواست اين سازمان به عضويت رسمي آن درآمده ام و از اين بايت بسيار خشنودم كه توانستم بارديگر بر شمار اعضا با مليت ايراني در ناسا افزايش دهم.
وي در پايان خواستار حمايت مسئولان از اقدامات وي و ديگر مخترعين شد و بيان كرد: نبايد از اقشار نخبه كشور به سادگي گذر كرد و انتظار اين افراد از مسئولين حمايت هاي آنهاست تا بتوان به سير صعودي خود سرعت بيشتري بدهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن