تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802526177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آگاهي مردم، کار را براي متحجرين سخت مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۸:۳۲ب.ظ)
آگاهي مردم، کار را براي متحجرين سخت مي‌کند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري شرايط قبل از انتخابات رياست جمهوري سال 92 که ظاهر امر به نفع جريان‌هاي ديگر بود، گفت: من با اطلاعاتي که از رشد آگاهي مردم داشتم، در ديدارهاي که ديگران نا اميد بودند، تأکيد مي‌کردم که ديگر با هيچ رسانه‌اي نمي‌توانند اين مردم را فريب دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي، جوانان را سرمايه‌هاي نظام و کشور خواند و گفت: بايد پايه‌هاي علمي، اعتقادي امروز جوانان را براي آينده محکم کرد و اقدامات گذشته‌ي انجمن‌هاي اسلامي نقش سازنده‌اي در مراحل مختلف انقلاب ايفا کرده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تبريک سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: حقيقتاً انقلاب اسلامي در تمام دنيا بي‌سابقه و بي‌نظير است که در نتيجه حرکت‌هاي خود جوش مردمي در سراسر ايران پديد آمد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري اوضاع کشور در آغاز نهضت روحانيت و رهبري امام(ره) گفت: بعضي‌ها براساس يک تفکر غلط و با عنوان «ولايتيون» هرگونه مبارزه عليه رژيم پهلوي را تلاش براي برافراشتن پرچم ضلال در زمان غيبت مي‌دانستند.
وي افزود: اين گروه آن‌قدر در افکار خود پافشاري مي‌کردند که مبارزين را تحقير و اخبار امام(ره) را سانسور و بايکوت مي‌کردند و حتي مي‌گفتند جواب خون کشته شدگان در مبارزه را چه کسي خواهد داد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره فرصت‌طلبي اين گروه، گفت: پس از پيروزي انقلاب و مخصوصاً بعد از رحلت امام(ره) به گونه‌اي حرف مي‌زنند و ادعا مي‌کنند که اگر سابقه آنها در تاريخ روشن نبود، چه بسا مردم و مبارزين را متهم به همراهي با رژيم پهلوي مي‌کردند که الان گاهي چنين نيز مي‌کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تکريم نقش مردم در مراحل مختلف و اهميت اين حضور در شرايط فعلي گفت: مردم ايران با حضور در راه‌پيمايي 22 بهمن به دنيا ثابت مي‌کنند که انقلاب را تنها نمي‌گذارند.
وي درباره تأثير حضور تک‌تک افراد در راه‌پيمايي گفت: قطره قطره حضور مردم دريا و اقيانوسي را در خيابان‌ها خلق که امواج آن دشمنان را نا اميد مي‌کند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با تشکر از احساسات پاک و لطيف جوانان و نقش آفريني‌هاي آنان در مراحل مختلف انقلاب اسلامي، روح جوان را مبرّا از ويروس‌هاي مخرّب دانست و گفت: همه ما اميدواريم که اين قشر با رشد آگاهي خود، مردم را دلگرم نمايند.
ايشان با يادآوري آيه «لَوْلاَ يَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَالأَحْبَارُ عَن قَوْلِهِمُ الإِثْمَ وَأَكْلِهِمُ السُّحْتَ»(آيه 63 سوره مائده) گفت: اگر چه همه مردم موظف به پرهيز از گناه و کسب روزي حلال هستند، اما خطاب خداوند در اين آيه، علما و روحانيون و احبار هستند که امروز شامل جوانان مستعد، استادان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مي‌باشد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، امر به معروف و نهي از منکر را به عنوان نظارت عمومي، يکي از مترقي‌ترين درس‌هاي قرآني دانست و گفت: اگر مردم با احساس وظيفه بر مسايل واقعي جامعه نظارت کنند، جلوي بسياري از انحرافات احتمالي را مي‌گيرند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، سوره نصر را از سوره‌هاي اميدوار کننده خداوند در قرآن دانست و گفت: تفسير علمي اين سوره در زمان ما، موج حضور مردم در راهپيمايي‌ها بود که با وعده‌هاي خداوندي به نصرت الهي رسيده‌اند.
وي با برشمردن تفاوت‌هاي انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامي گفت: عده‌اي از بزرگان با پيشتازي مراجع، انقلاب مشروطه را پيروز و در کشوري که سابقه تاريخي آن سلطنت و حکومت‌هاي موروثي بود، مجلس را پايه‌گذاري کرده‌اند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تکريم نقش علما و مراجع حوزه‌هاي علميه ايران و نجف در انقلاب مشروطه، گفت: به خاطر عدم حضور مردم و اختلاف بين انقلابيون، آتش حقيقت خواهي مشروطه خاموش شد و جامعه به استبداد رضاخاني رسيد که تسمه از گرده مردم مي‌کشيد.
وي با يادآوري اتفاقات جنگ جهاني دوم و اهميت جغرافياي ايران براي قدرت‌هاي استعماري، گفت: بردن رضاخان و آوردن محمدرضا شاه برنامه استکباريون بود تا نگذارند مردم نسبت به منافع و مصالح خود تصميم بگيرند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح فضاي جامعه از شهريور 1320 تا 28 مرداد 1332 و فعاليت‌هاي گروه‌هاي ملي و مذهبي گفت: چنان فضاي جامعه را با تبليغات مسموم آلوده کرده بودند که مردمي عادي سقوط دولت مصدق را مبارک مي‌پنداشتند!
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر آغاز نهضت روحانيت در دهه سي و آشکار شدن آن از نخستين سال‌هاي دهه چهل، گفت: امام که عوامل ناکامي حرکت‌هاي قبل را در عدم همراهي مردم مي‌دانستند، از همان آغاز بر نقش مردم تأکيد کردند و تا آخرين لحظات حيات مبارکشان عقيده خويش بودند.
وي با يادآوري حوادث پيش و پس از تصويب انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي، گفت: همراهي مردم با امام(ره)، رژيم متکبّر را مجبور به عقب نشيني کرد و پس از آن بود که رژيم تصميم گرفت با تعابير مردم فريب، سرمايه همراهي عمومي را از نهضت روحانيت و امام بگيرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه تحليلي از مبارزات مسلحانه و اتفاقات منجر به 15 خرداد 42، گفت: آنچه در همه مراحل مبارزه، انقلابيون را اميدوار و رژيم را نا اميد مي‌کرد، همراهي مردم بود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بر نقش مردم در پيروزي انقلاب و تثبيت پايه‌هاي نظام در اوج شورش‌هاي کور و تجزيه‌طلبي‌ها تأکيد و گفت: وقتي به جنگ تحميلي رسيدم، آنچه که ارتش تا بن دندان مسلح حزب بعث را زمين‌گير و به تدريج مجبور به عقب‌نشيني کرد، حضور مردم در قالب نيروهاي بسيج بود.
وي مردم را سرمايه اصلي و مهمترين علت موجبه و مبقيه انقلاب خواند و گفت: وظيفه دلسوزان است که از مردم حمايت کنند و نگذارند مردم مأيوس شوند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني يأس از آينده را براي هر جامعه‌اي خطرناک دانست و گفت: آگاهي مردم شرط اول کار است و در اين راه نقش دانشجويان، استادان، طلبه‌ها و علما بسيار کارساز است.
وي حضور انبوه دانشجويان در کشور و گسترش وسايل اطلاع‌رساني را سرمايه مهم انقلاب اسلامي توصيف کرد و گفت: وقتي مردم آگاه شوند، کار براي متحجرين و افراط‌گرايان سخت‌تر مي‌شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وظيفه دانشجويان و طلبه‌ها را هوشيار کردن منطقي جامعه دانست و گفت: اگر از افراط و تفريط بپرهيزيم و به معناي واقعي کلمه و از سر دلسوزي و با هدف بهتر کردن امور، نقد کنيم، مسير حرکت جامعه به سوي توسعه و تعالي هموار مي‌شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري شرايط قبل از انتخابات رياست جمهوري سال 92 که ظاهر امر به نفع جريان‌هاي ديگر بود، گفت: من با اطلاعاتي که از رشد آگاهي مردم داشتم، در ديدارهاي که ديگران نا اميد بودند، تأکيد مي‌کردم که ديگر با هيچ رسانه‌اي نمي‌توانند اين مردم را فريب دهند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به عقب‌نشيني تدريجي استعمار و استبداد در دنيا گفت: جاي شگفتي است که بعضي‌ها فکر مي‌کنند مي‌توانند آن روش‌هاي مرده را احيا کنند.
در ابتداي اين ديدار آقاي جواد هنرور، دبير شوراي انجمن اسلامي، آقاي مرتضي نوروزپور خانم شبنم محرابي، آريالاي فراز ابراهيمي از دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي و سيد اميراردوان ميرحيدري از دانشگاه آزاد اسلامي به ارائه مطالبات دانشجويان و تحليل اوضاع سياسي در فضاي دانشگاه پرداختند.







»
تصاویر مرتبط



























































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن