تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819800425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنكداران: كالا‌ها تا پايان سال گران نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بنكداران: كالا‌ها تا پايان سال گران نمي‌شود
هرساله در ماه‌هاي پاياني سال بازار موادغذايي رونق مي‌گرفت، اما امسال بازار كساد است و فروشندگان ضمن اينكه از فراواني كالا در انبار‌ها و ثبات قيمت‌ها تا پايان اسفند ماه خبر مي‌دهند، در انتظار مشتري هستند.
نویسنده : بهناز قاسمي 


هرساله در ماه‌هاي پاياني سال بازار موادغذايي رونق مي‌گرفت، اما امسال بازار كساد است و فروشندگان ضمن اينكه از فراواني كالا در انبار‌ها و ثبات قيمت‌ها تا پايان اسفند ماه خبر مي‌دهند، در انتظار مشتري هستند.
در سال‌هاي گذشته، با فرا رسيدن روزهاي پاياني سال تعدادي از توليد‌كنندگان مواد‌غذايي با افزايش قيمت، بازار را دچار نابساماني مي‌كردند، از برنج و مرغ گرفته تا روغن و انواع پودرهاي شوينده و... امسال نيز آشفتگي بازار از گراني قيمت مرغ آغاز شده و گفته مي‌شود توليد‌كنندگان پودرهاي شوينده نيز در انتظار دريافت مجوز افزايش قيمت‌ها هستند. از روز شنبه گذشته قيمت مرغ به يكباره از 6200 تومان به 8500 تومان رسيد. البته روز گذشته اندكي كاهش يافت، به طوري كه قيمت به صورت عمده به 7100 تومان رسيد و با 500 تومان بالاتر در فروشگاه‌ها عرضه شد. بر اساس اخبار رسيده، گراني قيمت مرغ از ابتداي هفته جاري به دليل كاهش توليد و جوجه‌ريزي مرغداران بوده و عده‌اي نيز معتقدند كه مرغداران به دنبال زيان در ماه‌هاي گذشته در اقدامي هماهنگ قيمت‌ها را افزايش دادند و به منظور ارزيابي بازار و كشش افزايش قيمت‌ها اقدام به اين كار كرده‌اند و خبر كاهش توليد مرغ صحت ندارد. اما به گفته فعالان بازار، تقاضا براي مرغ به شدت كاهش يافته و بازار به هيچ وجه كشش افزايش قيمت مرغ را بالاتر از 6500 تومان ندارد. به طوري كه از ابتداي هفته تاكنون خريد مرغ كاهش يافته و فروشگاه‌ها در انتظار مشتري هستند. البته از بازار برنج، روغن، حبوبات، مواد شويند و بهداشتي نيز خبر مي‌رسد كه عرضه‌كنندگان اين كالاها در انتظار مشتري هستند به طوري كه رئيس اتحاديه بنكداران تهران از فراواني مواد غذايي و ثبات قيمت‌ها خبر مي‌دهد و مي‌گويد: ما در انتظار مشتري هستيم.
محمد آقا‌طاهر در گفت‌و‌گو با «جوان» افزود: انبار‌ها پر از برنج، روغن، حبوبات و... است، هيچ كمبودي وجود ندارد و پيش‌بيني مي‌شود به جز شوينده‌ها، قيمت ديگر كالاها تا پايان اسفند ماه ثابت خواهد ماند. وي افزود: متأسفانه خريد و فروش راكد است و برخلاف سال‌هاي گذشته كه در اين ايام بازار رونق مي‌گرفت، امسال در انتظار مشتري نشستيم. آقا‌طاهر از درخواست كارخانجات توليد پودر شوينده براي افزايش قيمت‌ها خبر داد و تصريح كرد: اگر شركت‌ها قيمت را تغيير ندهند، مواد غذايي گران نخواهد شد. وي از كاهش قيمت برنج خارجي خبر داد و گفت: اما قيمت انواع برنج ايراني، شكر و حبوبات همچنان ثابت است.

  نگراني از تنظيم بازار ميوه
برخلاف ادعاي وزارت جهادكشاورزي مبني بر ذخيره‌سازي كافي سيب و مركبات براي شب عيد، فعالان بازار از نگراني‌هاي خود در خصوص افزايش قيمت ميوه شب عيد و نامناسب بودن اندازه پرتقال‌هاي ذخيره شده خبر مي‌دهند. امسال نخستين سالي است كه تنظيم بازار شب عيد به وزارت جهاد كشاورزي واگذار شده است و گفته مي‌شود نه تنها ذخيره‌سازي به اندازه كافي صورت نگرفته، بلكه نوع مركبات انتخاب شده نيز مناسب مهماني‌هاي ايام عيد نمي‌باشد.

  دليل گراني مرغ در دست بررسي
براساس اين گزارش، از وزارت جهاد كشاورزي خبر مي‌رسد كه بيش از 150 هزار تن مازاد توسط شركت پشتيباني امور دام از توليد‌كنندگان خريداري و ذخيره شده كه از اين ميزان 40 هزار تن ذخيره در استان تهران انجام گرفته است. شركت پشتيباني امور دام استان در سطح گسترده و بدون هيچ محدوديتي به كليه اشخاص حقيقي، حقوقي، اتحاديه‌ها، تعاوني‌ها، مراكز بزرگ مصرف، كارخانجات فرآوري و ميادين ميوه و تره‌بار مرغ منجمد را با قيمت 5 هزار و 500 تومان عرضه مي‌كند و كليه اين مراكز مي‌توانند مرغ مورد نياز خود را از اين شركت خريداري و تأمين كنند. موسوي با بيان اينكه علت افزايش قيمت گوشت مرغ در بازار در دست بررسي است و شبكه‌هاي توزيع اين كالا با مشكل مواجه هستند، اضافه كرد: قيمت نهايي مرغ منجمدي كه شركت پشتيباني امور دام آن را به بهاي 5 هزار و 500 تومان عرضه مي‌كند، براي مصرف‌كنندگان حداكثر 5 هزار و 900 تا 6 هزار تومان است، ضمن اينكه هيچ توجيهي وجود ندارد كه قيمت مرغ گرم از 7 هزار تومان بالاتر برود.
موسوي با بيان اينكه حداكثر قيمت مرغ زنده بين 4 هزار تا 4 هزار و 400 تومان است، گفت: عرضه مرغ منجمد توسط شركت پشتيباني امور دام مي‌تواند قيمت اين كالا را در بازار بين 6 هزار تا 6 هزار و 500 تومان تثبيت كند. وي مبني بر اينكه آيا صادرات گوشت مرغ علت افزايش قيمت آن در بازار است؟ افزود: با توجه به ميزان توليدي كه در كشور داريم اگر 4 برابر ميزان فعلي نيز صادرات انجام دهيم مشكلي در تأمين و عرضه ايجاد نمي‌شود و هيچ نگراني در زمينه افزايش قيمت مرغ براي شب عيد وجود ندارد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن