تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805432180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استمرار نظارت بر طرح های صنعت نفت در جلسات هفتگی زنگنه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون وزیر نفت در امور مهندسی در پاسخ به پانا مطرح کرد: استمرار نظارت بر طرح های صنعت نفت در جلسات هفتگی زنگنه خبرگزاری پانا: معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: امور نظارت بر طرح های صنعت نفت در چهار شرکت مادر تخصصی هر هفته با تشکیل جلساتی با حضور وزیر نفت در دست اجراست و اداره کل نظارت و ارزشیابی بر ضروابط فنی طرح ها و پروژه ها مسئول پیگیری این مهم است.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲۰ بهمن ساعت 13:05

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، عماد حسینی در نشست خبری پیش از ظهر دوشنبه 20 بهمن در نشست خبری جدیدترین دستاوردهای معاونت مهندسی را تشریح و اعلام کرد: با تکمیل میدان آزادگان تا سال آینده 700 تا 1000 بشکه به ظرفیت تولید نفت اضافه می شود.
  وی تصریح کرد: تا زمانیکه یک پروژه به طور کامل نهایی نشود آن را افتتاح نمی کنیم و در این موضوع باید یادآور شد که تجهیزات دوار در صنعت نفت نقش اساسی دارند و در صورت نبود یک کمپرسور ممکن است راه اندازی یک پروژه را به تعویق بیاندازد در حالیکه ممکن است یک دستگاه اینچنینی بخش کوچکی از یک فاز را به خود اختصاص دهد اما بهره برداری از یک مجموعه بزرگ به همین دستگاه وابسته است.
  معاون وزیر نفت در امور مهندسی ادامه داد: مشکلات فازهای نفت را از نظر تجهیزات برای تکمیل و نهایی شدن به صفر نزدیک می کنیم ضمن آنکه راندمان پروژه ها بسیار مهم است و در این خصوص این موضوع را در نظر داریم.
  حسینی یادآور شد: مطمئن باشید هر آنچه را که تحت عنوان فاز جدید و پروژه نفتی افتتاح می کنیم در شرایطی است که کاملا آماده بهره برداری است و هر پروژه ای که قابلیت افتتاح نداشته باشد را افتتاح نخواهیم کرد حتی اگر یک ماه با تأخیر مواجه شود.
  وی در مورد شیوه نامه قرارداد پروژه های نفت و موضوع اختلاف قیمت دلار گفت: شیوه نامه ای را در چهار صفحه تنظیم کردیم و یکی از اهداف کلان در این شیوه نامه حمایت از ساخت داخل است که در گذشته حقوق گمرکی و هزنیه های حمل و نقل در قرارداها لحاظ نمی شد.
  معاون وزیر نفت در امور مهندسی یادآور شد: تحمیل هزنیه های متعدد در جرای پروژه ها موجب نابرابری در قراردها و احتمال برد برای شرکت های خارجی را افزایش می داد ضمن آنکه وزارت نفت با حمایت از بحث ارزی قراردادها موضوع نرخ بانک مرکزی و صرافی ها را در قراردها مورد توجه قرار داد تا پشتوانه جدی برای شرکت های داخلی ایجاد شود و قیمت به روز شده صرافی های بانک ملت و ملی را در قیمت های به روز شده قراردادها مورد نظر داریم.
  حسینی خاطر نشان کرد: رقم دقیقی از ضرر و زیان های وارده به پیمانکاران نفت در بحث اختلاف نرخ ارز نداریم زیرا تعداد قراردادها بسیار زیاد است اما به عنوان نمونه می توان به ضرر 19 میلیاردی پیمانکاران در موضوع اختلاف نرخ ارز اشاره کرد که با شویه نامه جدید چنین مسائلی پیش نمی آید.
  وی در مورد ضرر و زیان شرکت حفاری شمال عنوان کرد: به موضوع این شرکت ورود نمی کنم زیرا فراتر از معاونت مهندسی است.
معاون وزیر نیرو در امور مهندسی یادآور شد: کاهش پول ملی در سالهای گذشته به قدری نبوده است که قیمت پروژه ها را افزایش دهد اما از آنجائیکه پیمانکارانی که با وزارت نفت قرارداد داشتند مطابق مقررات همان زمان قرار داد منعقد کردند در حال حاضر امکان تعدیل قرارداد برای آنها وجود ندارد.
  حسینی افزود: اجرای قراردادهای فعلی را به گونه ای پیش بردیم تا هزنیه های پیمانکاران در بعضی از موارد قرارداد کلاهش یابد و در کلیات چنین اختیاراتی را نداریم اما در قراردادهای آتی نگرانی ناشی از افزایش قیمت ها را که وزارت نفت توان پرداخت آنها را ندارد، برطرف می کنیم.
  وی تأکید کرد: سعی می کنیم در آینده پروژه های صنعت نفت با قیمت های واقعی به پیمانکاران واگذار شود و این در گرو ابلاغ شیوه نامه ی جدید است.
  معاون وزیر نفت در امور مهندسی در پاسخ به نظارت بر پروژه های در دست اقدام چهار شرکت مادر تخصصی صنعت نفت که موضوع پرسش خبرنگار پانا بود، اظهار کرد: هم اکنون ادره کل نظارت و ارزشیابی بر ظوابط فنی طرح ها و پروژه ها را ایجاد کردیم و این اداره دبیرخانه ای برای نظارت بر وضعیت پروژه ها نیز محسوب می شود.
  حسینی ادامه داد: جلسات هفتگی وزیر نفت راهبرد و پیگیر امور مربوط به طرح ها و نظارت بر آنها است و در این مسیر سامانه کالا و اقلام صنعت نفت می تواند در موضوع ارتقاء توان داخلی مفید و موثر واقع شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن