تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819674287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد بازگویی خاطرات شهدای کربلای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
بازگویی خاطرات شهدای کربلای ایران
بازگویی خاطرات شهدا و سختی دوران انقلاب از زبان خانواده‌های آن‌ها، نیاز نسل جوان امروز است تا با شنیدن سختی دوران انقلاب بتواند با الگوگیری شهیدان، زندگی، آینده و حتی سرنوشت کشور خویش را رقم بزند.

خبرگزاری فارس: بازگویی خاطرات شهدای کربلای ایران



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های تاریخ است که تأثیر آن نه تنها بر مردم ایران بلکه بر جهانیان نیز آشکار است.
در سال 57 مردم ایران همگام با رهنمودهای رهبر فرزانه خویش ریشه بی‌عدالتی، ظلم و استکبار جهانی را از سرزمین ایران خارج کرده و توانستند به سوی اهداف مقدس جمهوری اسلامی حرکت و آن را محقق کنند.
انقلاب اسلامی کشور ما نمونه و الگوی جهانی بوده و هست؛ چراکه اگر گوشه چشمی به جهان داشته باشیم  نمونه‌های شور و هیجان مردم را نسبت به کشورمان احساس می‌کنیم.
نکته جالب قابل توجه این است که به راستی چرا با گذشت نزدیک به 36 سال از این انقلاب هنوز یاد و خاطرات آن دوران ماندگار و قابل توصیف است؟
اگر پای صحبت‌‌های خانواده شهدا و حتی بزرگان خود بنشینیم معنای این تازگی را در می‌یابیم؛ بازگویی خاطرات شهدا و سختی دوران انقلاب از زبان این افراد ما را به گذشته خود سوق می‌دهد.
نسل جوان امروز نیازمند شنیدن سختی دوران انقلاب است تا بتواند با الگوگیری شهیدان زندگی، آینده و حتی سرنوشت کشور خویش را رقم بزند.
دهه فجر برترین زمان و بهانه‌ای است تا به دوران سال 57 برگردیم و گذشته تاریخ کشور خود را مرور کنیم؛ در این راستا همراه با خانواده شهدا خاطرات شهیدانشان را مرور کرده و پای صحبت‌های گرم این خانواده‌ها می‌نشینیم که از نظر می‌گذرد.
مادر شهید حسین الله‌یاربیگی ضمن یادآوری و بیان خاطرات فرزندش در گفت‌وگو بتا خبرنگار فارس اظهار کرد: حسین پس از اتمام دوران تحصیلی خود در مقطع راهنمایی و دبیرستان فعالیتش را در بسیج آغاز کرد و در سن 17 سالگی به عنوان پاسدار انتخاب شد.
وی افزود: شور و علاقه حسین به شهادت بسیار بود و از من  درخواست می‌کرد تا از شهیدبرایش سخن بگویم.
مادر شهید حسین الله یار بیگی در ادامه خاطرات شهیدش بیان کرد: در مواقعی که گشت و شناسایی انجام می‌شد سه بار حسین زخمی شد؛ ابتدا در تاریخ 12 خرداد ماه سال 64 بر اثر تصادف و درگیری زخمی، پس از آن در تاریخ 20 تیر ماه سال 64 بر اثر اصابت ترکش خمپاره زخمی و بار سوم به هنگام گشت و پرتاب نارنجک دشمن زخمی شد.
این مقام مسئول ادامه داد: حسین در آخرین دیدارش که لباس رزم را بر تن کرده بود به من گفت که مادر دعا کن برایم تا شهید شوم؛ حسین بار چهارم از جراحت و در سن 18 سالگی گوش به نوای الهی سپرد و به درجه رفیع شهادت رسید.
خواهر شهید کریم آینه‌چی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن اشاره به اقدامات شاهنشاهی و ایجاد ترس و استرس‌ در بین مردم آن دوران، اظهار کرد: نیروهای نظامی شاه با نمایان کردن کشته‌های جنگ سعی بر ایجاد رعب و وحشت بین مردم داشتند که برخلاف آرزوی دشمن، مردم شور و علاقه بسیاری به هم‌نوع و کشور خود نشان می‌دادند تا جایی که تمام امکانات رفاهی را در اختیار مجروحان گذاشته و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کردند.
وی در خصوص خاطرات برادر شهید خویش عنوان کرد: کریم حدود یک سال و نیم از ازدواجش می‌گذشت و یک فرزند 9 ماهه داشت و از سوی شرکت محل کارش به مدت سه ماه عازم جبهه شد.
این خواهر شهید ادامه داد: کریم سرباز بود و اصرار داشت تا به جبهه اعزام شود؛ به یاد دارم مادرم از وی خواست تا جبهه رفتنش را به تأخیر بیندازد و برادرم به لحن شوخ طبعی می‌گفت، مادر را با پول راضی می‌کنیم.
وی اضافه کرد: بعد از 40 روز از اعزام کریم پیکر مطهرش که اعضای چشم و قلب او زخمی بود را برایمان فرستادند.
این شهید بزرگوار در عملیات پیروزی خرمشهر به درجه رفیع  شهادت نائل آمد و از ویژگی‌های بارز این شهید می‌توان به خوش اخلاقی، مهربانی و خوش چهره بودن وی اشاره کرد.
فراموش نکنیم، ما پیشرفت کشور امروز را مدیون خون شهدا هستیم؛ اگر این بزرگواران نبودند تکلیف و سرنوشت سرزمینمان بر عهده نااهلان بود و روز به روز ذلت و خواری را به جان می‌خریدیم.
گذشته تاریخ دلیل بر اسناد و فرهنگ ماست؛ نسلی با قدرت رشد می‌کند که سند گذشته خود را بشناسد.
انتهای پیام/77018/ق30

93/11/20 - 12:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن