تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817057055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سر و کله طلایاب‌ها دوباره پیدا شد!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تبلیغ فلزیاب و طلایاب دوباره در روزنامه‌ها و مجله‌های کثیرالانتشار پس از وقفه‌ای کوتاه باب شد این در حالی است که پیش از این از درج چنین مطالبی در رسانه‌ها جلوگیری شده بود.

به گزارش تراز ، فلزیاب‌ها و طلایاب‌ها امان محوطه‌ها و بناهای تاریخی را بریده اند. این دستگاههای کذایی به حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان کمک می‌کنند تا فلزات دفن شده در زیر زمین را پیدا کنند هرچند که بسیاری از آنها تنها نام طلایاب را دارند ولی در تشخیص طلا از آهن، دست قاچاقچیان آثار تاریخی را در پوست گردو می‌گذارند و به جای طلا، تکه‌های آهن پاره تحویل آنها می‌دهند!

از این نوع موارد در خوزستان و استانهای دیگر که دارای محوطه‌های باستانی زیاد است، بسیار دیده می‌شود تا جایی که می‌توان یکی از همین تپه‌های تاریخی را که تقریبا دور از چشم مردم است پیدا کرد و دید که بخش‌های زیادی از آن سوراخ شده است.

قاچاقچیان آثار تاریخی که می‌خواهند با فروش هویت ایرانی یک شبه پولدار شوند، اقدام به خرید فلزیاب می‌کنند. این دستگاه‌ها معمولاً با ترفند تشخیص فلز به مشتری داده می‌شود ولی در زمان معامله مشتری خواهان تشخیص طلا توسط این دستگاه‌هاست. بنابراین برخی از فروشندگان تکلیف خودشان را با این دسته از مشتریان روشن کرده و همان اول اعلام می‌کنند که دستگاه طلایابشان را به فروش می‌رسانند.

پیش از این هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۲.۲.۷ بنا به پیشنهاد شماره ۱.۲۸۸۸۰ مورخ ۱۳۸۰.۱۰.۲۲وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ و به استناد تبصره (۳) ماده واحده قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت‌، خرید و فروش‌، نگهداری‌، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب - مصوب ۱۳۷۹-، آیین‌نامه اجرایی قانون یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

فروشندگان مکلفند دستگاههای یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی‌کشور دریافت کرده اند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی‌دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کنند. همچنین در ماده ۶ این مصوبه نیز آمده است که تبلیغ دستگاههای فلزیاب از طریق رسانه‌های عمومی‌، مطبوعات‌، چاپ و نشر پوستر و سایرروشهای تبلیغاتی فقط با مجوز سازمان میراث فرهنگی کشور مجاز است‌.قاچاق

بنابراین می‌توان گفت که تنها در صورتی تبلیغ فلزیاب مجاز است که فروشندگان مجوزی برای این کار از سوی سازمان میراث فرهنگی داشته باشند. اما اکنون تبلیغاتی که در رسانه‌ها و روزنامه‌ها و مجله‌های کثیرالانتشار می‌شود چنین مجوزی را ندارند.

یکی از این فروشندگان به خبرنگار مهر می‌گوید: نیازی به مجوز نیست. قرار است این دستگاه به فروش برسد و مشتری هر نوع استفاده که می‌خواهد از آن ببرد ما فروشنده هستیم و تکلیفی درباره چگونگی استفاده از این دستگاه توسط مشتری نداریم. مشتری می‌تواند از آن در راه درست استفاده کند و یا برعکس.

این اپراتور فروش دستگاه طلایاب نرخ این دستگاه را بین ۷۰۰ هزار تا دو میلیون تومان ارزیابی کرده و می‌گوید: هراندازه میزان قیمت دستگاه بالاتر باشد به این معنی است که قدرت تشخیص آن بالاتر است و یا اینکه می‌تواند عمق بیشتری از زمین را بررسی کند.

این شرکت فروش دستگاههای فلزیاب که در تبلیغات خود از نام طلایاب نیز استفاده کرده است، اکنون در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی فروش می‌دهد و بدون توجه به قوانین این حوزه همچنان به فروش محصولات خود ادامه می‌دهد.

پیش از این معاون میراث فرهنگی کشور تبلیغات این دستگاهها در رسانه‌ها را ممنوع اعلام کرده بود حتی برای مدتی تبلیغات این شرکت نیز متوقف شد ولی اکنون دوباره تبلیغات فلزیاب‌ها و طلایاب‌ها نه تنها در رسانه‌های پر مخاطب بلکه روی در و دیوار نیز مشاهده می‌شود.

در این میان متولیان میراث فرهنگی در برخی از شهرها مانند بوشهر همچنان با تبلیغ این دستگاهها تاجایی که قدرت اجرایی داشته باشند برخورد می‌کنند به نحوی که اکنون دیده می‌شود روی تبلیغات کاغذی نصب شده بر در و دیوار که به صورت غیرقانونی اقدام به فروش فلزیاب می‌کنند، با اسپری رنگ شده تا نشانی از شماره تماس آنها وجود نداشته باشد. شاید باید از این نوع اقدامات بیشتر در استانهایی مانند خوزستان نیز جدی گرفته شود چرا که اکنون این تبلیغات در برخی از محوطه‌های تاریخی، بناها مانند سازه‌های آبی و چغازنبیل به وفور دیده می‌شود.


منبع: مهر


يكشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 15:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن