تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804932729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق بر کليات و جزئيات بايد در يک مرحله و با مفاد واضح و غيرقابل تأويل باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۲۴ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب: توافق بر کليات و جزئيات بايد در يک مرحله و با مفاد واضح و غيرقابل تأويل باشد حضرت آيت الله خامنه اي تصريح کردند: مفاد توافق نيز بايد روشن، واضح و غيرقابل تفسير و تأويل باشد و مفاد آن نبايد به گونه اي باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زني دارد، در قضاياي مختلف بهانه جويي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (يکشنبه) در ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش و پدافند هوايي، با تبيين علت و هدف اصلي دشمني ۳۶ ساله و ادامه دار دولت آمريکا و خطاي محاسباتي آنها براي به زانو درآوردن و تحقير ملت ايران، به رفتار و عملکرد منطقي و مستدل ايران در مذاکرات هسته اي و رفتار غير منطقي و باج خواهانه طرف مقابل اشاره و تأکيد کردند: ملت ايران در روز ۲۲ بهمن نشان خواهد داد که زير بار حرف زور نمي رود و پاسخ هر تحقير کننده اي را نيز با ضربه متقابل خواهد داد.
در اين ديدار که همزمان با سالروز بيعت تاريخي جمعي از همافران و کارکنان نيروي هوايي ارتش با امام خميني (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي آن حادثه مهم را حاوي يک مضمون پرمغز و ماندگار دانستند و گفتند: اقدام شجاعانه فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي در ۱۹ بهمن ۵۷، نشان دهنده سخن حق و پرجاذبه انقلاب اسلامي است که توانسته بود حتي به اعماق دلهاي نيروي هوايي ارتش پادشاهي آن زمان که نور چشمي آمريکا نيز بود، نفوذ کند.
ايشان با تأکيد بر لزوم شناخت و حفظ اين حقيقت مهم، به برخي واقعيات صحنه از جمله نفوذ فراگير انقلاب اسلامي اشاره کردند و افزودند: با پيروزي انقلاب اسلامي، ملتها با ديدن شجاعت و دليري ملت ايران که علناً در مقابل زورگويي هاي امريکا ايستاد، به هيجان آمدند و جذب پيام انقلاب شدند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: در طرف مقابل نيز، قدرتهاي زورگو و در رأس آنها امريکا، از همان روز اول انقلاب، از هيچ اقدام و فشاري براي خاموش کردن اين حرکت عظيم و رو به گسترش، فروگذار نکردند و اين دشمني تا امروز هم ادامه دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: دشمني امريکا و قدرتهاي استکباري با اشخاص نيست، آنها با اصل حرکت و جهت گيري توأم با ايستادگي و استقلال طلبي و عزت خواهي ملت ايران دشمن هستند.
ايشان با يادآوري سخنان برخي سياستمداران امريکايي در سالهاي اخير که بغض و کينه خود را با ملت ايران، صراحتاً بيان کردند گفتند: آنها از ايستادگي ملت ايران عصباني هستند و هدف اصلي امريکا و همراهانش، به زانو در آوردن و تحقير ملت ايران است که البته دچار خطا و اشتباه در تحليل هستند.
رهبر انقلاب اسلامي، علت ناکامي هاي پي در پي امريکاييها در مسائل منطقه و بويژه مسائل ايران را، همين خطاي محاسباتي و اشتباهات راهبردي دانستند و افزودند: يک نمونه از اين خطاها، اظهارات چند روز پيش يک مقام امريکايي است که گفته بود، ايراني ها در مذاکرات هسته اي، دست بسته هستند و گير افتاده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: در روز ۲۲ بهمن شما خواهيد ديد که ملت ايران چه حضوري خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد که آيا ملت ايران دست بسته است؟
ايشان خاطرنشان کردند: دست ملت و مسئولان ايران هيچگاه بسته نبوده و اين موضوع را در عمل نشان داده اند و از اين پس نيز با ابتکارات و شجاعت خود، آن را نشان خواهند داد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آن طرفي که فعلاً گير افتاده و دچار مشکل است، امريکا است و همه واقعيات اين منطقه و خارجِ منطقه، اثبات کننده اين حقيقت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شکست سياستهاي امريکا در سوريه، عراق، لبنان، فلسطين، غزه، افغانستان و پاکستان و همچنين شکست امريکا در اوکراين، خطاب به امريکاييها تأکيد کردند: اين، شما هستيد که سالهاي متمادي، پي در پي شکست خورده ايد اما جمهوري اسلامي ايران پيش رفته و به هيچ وجه با سي و چند سال گذشته قابل مقايسه نيست.
ايشان با اشاره به پيشرفتهاي گسترده جمهوري اسلامي در علم و فناوري، در مسائل گوناگون اجتماعي، و در مسائل بين المللي و همچنين نفوذ عظيم منطقه اي و رسوخ مباني انقلاب در دلهاي جوانان افزودند: جمهوري اسلامي ايران با اين ذخيره ارزشمند از تجربيات، با قدرت، در حال پيشرفت است و امريکاييها که نتوانستند اين ريشه را قلع و قمع کنند اکنون مجبور به تحمل نظام جمهوري اسلامي هستند و طراحي هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي و فرهنگي آنها مانع از اين پيشرفت نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي به مذاکرات هسته اي و تلاش بدخواهان و معاندان براي القاي درماندگي ايران در اين موضوع اشاره کردند و چند نکته مهم را درباره مذاکرات هسته اي متذکر شدند.
اولين نکته اي که حضرت آيت الله خامنه اي به آن اشاره کردند موافقت با اصل توافق بود که گفتند: من با توافقي که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نيستم.
ايشان با اشاره به اظهارات مکرر امريکاييها که مي گويند «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» افزودند: ما هم همين عقيده را داريم! و معتقديم توافق نکردن بهتر از توافقي است که به ضرر منافع ملي و زمينه ساز تحقير ملت بزرگ ايران شود.
تلاش بي وقفه مسئولين و هيأت مذاکره کننده براي خارج کردن حربه تحريم از دست دشمن، دومين نکته اي بود که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره کردند و گفتند: اگر اين اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحريم از دست دشمن خارج شود، بسيار خوب است اما اگر اين اتفاق نيفتاد، همه بدانند که راهکارهاي فرواني در داخل کشور براي کُند کردن حربه تحريم وجود دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اگر با همت و تلاش، به داشته هاي خود، به صورت مناسب توجه کنيم، حتي اگر نتوانيم حربه تحريم را از دست دشمن خارج کنيم، مي توانيم آن را کُند کنيم.
نکته سوم رهبر انقلاب اسلامي، در خصوص رفتار منطقي جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات هسته اي و رفتار غير منطقي و زورگويانه طرف مقابل بود.
حضرت ايت الله خامنه اي با اشاره به سخنان چندي پيش رئيس جمهور مبني بر اينکه مذاکره به معناي رسيدن دو طرف به نقطه مشترک است، گفتند: بر همين اساس، نبايد در مذاکره، يک طرف با رفتار غير منطقي تلاش داشته باشد که هر آنچه مورد توقع او است، محقق شود.
ايشان خاطرنشان کردند: رفتار امريکايي ها و چند کشور اروپايي دنباله رو آنها، در مذاکرات، غير منطقي است و با پرتوقعي انتظار دارند همه خواسته هاي آنها تحقق يابد در حاليکه اين، روشِ مذاکره نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي، ايستادگي مسئولان در مقابل زياده خواهي طرف مقابل را کاملاً صحيح دانستند و با اشاره به عملکرد مستدل و منطقي جمهوري اسلامي در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و پذيرش قطعنامه ۵۹۸، و همچنين مسائل گوناگون بعد از جنگ، خاطرنشان کردند: نظام اسلامي در مذاکرات هسته اي نيز براساس منطق عمل مي کند اما طرف مقابل هيچ منطقي ندارد و به دنبال بي منطقي، با تکيه بر زور است.
ايشان تأکيد کردند: ملت ايران زير بار زورگويي و زياده خواهي و رفتارهاي غير منطقي نخواهد رفت.
رهبر انقلاب اسلامي يک بار ديگر افزودند: من با ادامه و پيشرفت مذاکرات و رسيدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ايران هم با هر توافقي که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتي ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: بايد در مذاکرات، تکريم، حرمت و پيشرفت ملت ايران محفوظ بماند زيرا اين ملت عادت به پذيرش زورگوييِ طرف مقابل اعم از امريکا و ديگران، ندارد.
ايشان همچنين با اشاره به برخي مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله اي که ابتدا توافق بر اصول کلي و بعد از مدتي توافق بر جزئيات باشد، خاطرنشان کردند: چنين توافقي پسنديده نيست زيرا با تجربه اي که از رفتار طرف مقابل داريم، توافقِ صِرف در کليات، وسيله اي خواهد شد براي بهانه گيري هاي پي در پي در جزئيات.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند:اگر توافقي انجام شود، بايد در يک مرحله و در بردارنده کليات و جزئيات، با يکديگر باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مفاد اين قرار داد نيز بايد روشن، واضح و غيرقابل تفسير و تأويل باشد و مفاد توافق نبايد به گونه اي باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زني دارد، در قضاياي مختلف بهانه جويي کند.
ايشان خاطرنشان کردند: به لطف خداوند ملت ايران در 22 بهمن نشان خواهد داد هرکسي که بخواهد اين ملت را تحقير کند، با ضربه متقابل مواجه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: همه ملت ايران و همه دلسوزان متفقند که عزت ملي براي يک کشور، بسيار بسيار مهم است زيرا اگر عزت ملي نباشد، امنيت و پيشرفت هم نخواهد بود، بنابراين عزت ملي بايد محفوظ بماند و مسئولان هم اين موضوع را مي دانند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان خاطرنشان کردند: به فضل الهي، ملت ايران با حضور مقتدرانه و عزم راسخ خود در ۲۲ بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.
در ابتداي اين ديدار امير سرتيپ خلبان حسن شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش با گراميداشت نوزدهم بهمن سالروز بيعت تاريخي همافران با امام خميني (ره)، گزارشي از توانمندي‌ها و پيشرفت‌هاي نيروي هوايي ارائه کرد.
امير سرتيپ شاه‌صفي گفت: طراحي، ساخت و ارتقاي شبيه‌سازهاي پروازي، دستيابي به توان طراحي و ساخت جنگنده پهن‌پيکر بدون سرنشين، «راه اندازي، بازسازي و بازيابي انواع هواپيماها» و عمق‌دهي به تجهيزات موجود، توليد انواع تجهيزات هواپايه و راه اندازي و عملياتي کردن موشک هاي راهبردي با استفاده از توانمندي‌هاي داخلي در نيروي هوايي ارتش مويد ادعاي درهم شکستن پنجه‌هاي تحريم تجهيزات دفاع هوايي و نويدبخش ايجاد تراز جديدي از توازن دفاعي در منطقه است.
پيش از اين ديدار فرمانده معظم کل قوا در ديدار جداگانه با فرماندهان ارشد نيروي هوايي و پدافند جمهوري اسلامي ايران با اشاره به نقش حساس و خطير نيروي هوايي و پدافند ارتش جمهوري اسلامي در مجموعه ي نظام دفاعي کشور افزودند: نيروي هوايي به اقتضاي حرفه ي خود متکي به دانش و فناوري است و اين مسئله از جهاتي در مواجهه با تهديدات پيراموني اهميت اين نيرو را بيشتر مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن