تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804910652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم ها زحمتي براي همه است/ تمديد مذاکرات مفيد نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۴۷ب.ظ)
ظريف: تحريم ها زحمتي براي همه است/ تمديد مذاکرات مفيد نخواهد بود وزير امور خارجه کشورمان گفت: برخي سياستمداران تصور مي‌کنند که تحريم‌ها يک سرمايه هستند، اما آن‌ها زحمتي براي همه هستند که بايد از آن خلاص شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در کنفرانس امنيتي مونيخ در نشستي به ميزباني ديويد ايگناتيوس تحليلگر روزنامه واشنگتن‌پست در مورد مذاکرات گفت: ما درگير مذاکراتي جدي هستيم که از ابتدا دو هدف عمده داشته است. اينکه نشان دهيم برنامه هسته‌اي ما صلح‌آميز است و اينکه بتوانيم از حقوق هسته‌اي خود بهره‌مند باشيم.

تحريم ها زحمتي براي همه هستند که بايد از آن خلاص شد
ظريف گفت افزود: طي يک دهه گذشته، ايران احتمالا بيش از هر کشور ديگري تحت نظارت‌ها و بازرسي‌هاي آژانس بوده است، با اين حال حتي يک مدرک پيدا نشده که نشان دهد برنامه هسته‌اي ايران، غير صلح‌آميز است.
وزير امور خارجه با غيرقابل قبول خواندن تحريم‌هاي اعمال‌شده عليه ايران، گفت: اين تحريم‌ها به هدف خود نرسيده‌اند، چراکه ايران امروز 20 هزار سانتريفيوژ دارد.
وي با بيان اينکه تنها با «احترام و ديپلماسي» است که مي‌توان با ايران تعامل کرد، گفت طرفين بايد براي خود اهداف، مقاصد و منافع مشترک تعريف کنند.
وزير امور خارجه کشورمان ادامه داد: طرف مقابل هم بايد درک کند که تحريم‌ها علاوه بر ايران، به اروپا، آمريکا و جهان خسارت زده است. آن‌ها بايد درک کنند که تحريم‌ها يک سرمايه نيستند. برخي سياستمداران تصور مي‌کنند که تحريم‌ها يک سرمايه هستند، اما آن‌ها زحمتي براي همه هستند که بايد از آن خلاص شد.

ايران کشوري تک صدايي نيست
ظريف همچنين در پاسخ به سوال ايگناتيوس در رابطه با انتقادات صورت‌گرفته از برخي موارد در مذاکرات، از جمله پياده‌روي او با جان کري وزير خارجه آمريکا در حاشيه مذاکرات ژنو، گفت: فکر مي‌کنم بايد درک کرد که ايران کشوري تک‌صدايي نيست، من به منتقدان اين حق را مي‌دهم که از من انتقاد کنند.
وي ادامه داد: به دليل سابقه‌اي که وجود دارد، از جمله حمايت از صدام و همچنين سرنگون کردن حکومتي قانوني در ايران و موارد ديگر، اقداماتي که ما انجام مي‌دهيم، مورد موشکافي قرار مي‌گيرد. من آماده‌ام تا به پارلمان بروم و توضيح بدهم؛ آن‌ها اين حق را دارند که انتقاد کنند و به غرب بدبين باشند.

تمديد مذاکرات براي هيچ‌يک از طرفين مفيد نخواهد بود
ظريف در رابطه با احتمال تمديد مذاکرات هسته‌اي هم گفت: من معتقدم که تمديد مذاکرات جاري براي هيچ‌يک از طرفين مفيد نخواهد بود و همه انرژي من و همکارانم روي رسيدن به توافق در مدت توافق موجود خواهد بود.
وي افزود: مي‌خواهيم در 6 هفته آينده، بر رسيدن به يک راهکار تمرکز کنيم و نه بر شکست، بايد به موفقيت برسيم، اما اگر شکست بخوريم، مردم ايران ما را متهم نخواهند کرد، بلکه کساني را متهم مي کنند که درخواست‌هاي زياده‌خواهانه از ايران دارند.

در برنامه اقدام مشترک اشاره‌اي به لغو گام به گام تحريم‌ها نشده است
ظريف در واکنش به اين گفته که تحريم‌ها به صورت گام به گام لغو مي‌شوند، پاسخ داد: در برنامه اقدام مشترک بحث اقدامات متقابل مطرح است، اما هيچ اشاره‌اي به لغو گام به گام تحريم‌ها، نشده است. تحريم‌ها شکست خورده‌اند و لغو آن‌ها شرط توافق است. وي ادامه داد: اگر هم به توافق نرسيم، پايان دنيا نخواهد بود. ما تلاش‌ خود را کرده‌ايم و نتوانسته‌ايم. فکر نمي‌کنم تمديد کمکي کند.

ايران هرگز برنامه نظامي هسته اي نداشته و نخواهد داشت
وزير امور خارجه سپس به تحولات منطقه‌اي پرداخت و گفت: معتقدم مشکلات منطقه ما منطقه‌اي و جهاني است و نياز به تلاش‌هاي مشترک منطقه‌اي و بين‌المللي دارد. ما براي تعامل با کشورهاي منطقه، با عربستان، با ترکيه و با مصر آمادگي داريم و با ديگر کشورها هم مثل عراق و سوريه از قبل تعامل داشته‌ايم.
وي در خصوص مشکلات منطقه گفت: مشکلات منطقه با ساده سازي موضوعات قابل حل نيست ايران هميشه يک بازيگر مهم در منطقه است و خواهد بود. وقتي کنفرانس ژنو درباره سوريه مطرح شد برخي ها پيش شرط گذاشتند که ايران نبايد در آن باشد. ما هيچ وقت نگفتيم که عربستان سعودي از اين فرايند استثنا و خارج باشد، اما متاسفانه دوستان ما اين کار را کردند.
وزير خارجه کشورمان گفت: ما هرگز يک برنامه نظامي هسته‌اي نداشته و نخواهيم داشت. ما هرگز نگفته‌ايم که همه گزينه‌ها روي ميز است و هيچ کشوري را به اقدام نظامي تهديد نکرده‌ايم و تهديدي براي هيچ کس نيستيم‬.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن