تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815045097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبري همواره به وحدت در کشور تاکيد دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۳۴ق.ظ)
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر: رهبري همواره به وحدت در کشور تاکيد دارند نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر گفت: امروز دنيا از فتواي مقام معظم رهبري مبني بر اينکه استفاده از سلاح هسته اي حرام است، شگفت زده شد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمردر مراسم دهه فجر انقلاب اسلامي که به همت مجمع پيروان امام و رهبري قم در مسجد زين العابدين(ع) برگزار شد، با تبريک ايام سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: 22 بهمن عيد ملي و مذهبي براي ملت باعظمت ايران اسلامي است.
وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي، اسلام ناب را در جهان احيا کرد، گفت: با پيروزي انقلاب نقطه عطفي در دهه هشتم قرن بيستم شکل گرفت در حالي که در آن دوران، هيچ اميدي نمي رفت که دين بتواند انقلابي را پديد آورد.
حجت الاسلام والمسلمين معزي افزود: ايوانف نظريه پرداز روسي معتقد بود مذهب رو به افول است و غرب نيز چنين تصوري را داشتند.
حجت الاسلام والمسلمين معزي با اشاره به اسناد بدست آمده از لانه جاسوسي آمريکا، تصريح کرد: آمريکايي ها براي تمام گروه ها پرونده اي داشتند؛ اما هرگز فکر نمي کردند حرکتي اسلامي در ايران شکل بگيرد.
وي با اشاره به شکل گيري انقلاب اسلامي، ابراز داشت: امام راحل (ره) در سال 1341 در اعتراض به لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي از قم بپاخاستند و در سال 1342 از حقوق ملت براي عدم تصويب کاپيتولاسيون دفاع کردند.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر تصريح کرد: برخي افراد در روزهاي نخستين قيام امام راحل(ره) معتقد بودند مبارزه با نظام پهلوي فايده ندارد و روحانيت از چنين قدرتي برخوردار نيست.
حجت الاسلام والمسلمين معزي با اشاره به تبعيد امام خميني(ره) به نجف، افزود: امام راحل(ره) را براي به انزوا کشاندن و کوچک شمردن به نجف اشرف تبعيد کردند، اما تصور اشتباهي داشتند.
وي با بيان اينکه رژيم شاه تمام جريانات روشن فکري را به خدمت گرفته بود و عموم روشنفکران با ساواک در ارتباط بودند، ابراز داشت: پهلوي از نفت 34 دلار آن دوران نتوانست براي ملت استفاده کند و ملت ايران را به استضعاف کشيده بود.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر با اشاره به خفقان شديد و عدم آزادي بيان در دوران پهلوي، اظهار داشت: گاهي واعظان در منابر با بيان مسائل شرعي نيز تبعيد و زندان مي شدند و حق اعتراض نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمين معزي با بيان اينکه روحانيت يک راديو نيز براي بيان افکار و سخنان خود نداشت، تصريح کرد: در دوران پيش از انقلاب قادر نبوديم به صورت زيرميني يک روزنامه را نشر دهيم ؛چرا که هيچ چاپخانه اي در اختيار انقلابيون نبود و براي تبليغ و توزيع اعلاميه ها از امکانات کاملا ابتدايي استفاده مي شد.
وي با اشاره به دلايل پيروزي انقلاب اسلامي گفت: بزرگ ترين سرمايه اجتماعي ملت ايران، مسلمان بودن آن ها است.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر با تاکيد بر اينکه مسلمانان به پيامبراکرم(ص) عشق مي ورزند، گفت: غربي ها نمي توانند بفهمند با توهين به پيامبر هيجانات روحي مسلمانان عليه آن ها بيشتر مي شود و زمينه علاقه مندي و عشق به رسول اکرم(ص) افزايش مي يابد.
حجت الاسلام والمسلمين معزي با تاکيد بر اينکه اسلاميت گوهر اصلي انقلاب بود، گفت: اگر انقلاب، اسلامي نبود هرگز پيروز نمي شد.
وي با بيان اينکه انقلاب متکي به اسلام بود، گفت: تمام برنامه هاي انقلاب برگرفته از احکام و اصول اسلام بود.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر افزود: امروز دنيا از فتواي مقام معظم رهبري مبني بر اينکه استفاده از سلاح هسته اي حرام است، شگفت زده شد.
حجت الاسلام والمسلمين معزي با بيان اينکه رهبري نهضت را روحانيت برعهده داشت، گفت: امام راحل(ره) سياستمدار به معناي واقعي کلمه بود و قدرت هدايت مردم را داشت.
وي با اشاره به اينکه ترس در وجود امام راحل(ره) وجود نداشت، ابراز داشت: ايشان هنگام تبعيد به مناطق مختلف هيچ ترس و استرسي نداشتند که دشمن ايشان را به کجا انتقال مي دهد و چه سرنوشتي خواهد داشت.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر با تاکيد بر اينکه استقبال مردم از امام راحل(ره) در تاريخ انقلاب ها بي نظير است، گفت: يکي از نکات برجسته اخلاقي ايشان، خودسازي و تهذيب نفس بود.
حجت الاسلام والمسلمين معزي با اشاره به اينکه توطئه هاي دشمنان در دهه نخست انقلاب پررنگ تر بود، ابراز داشت: امام راحل(ره) در انفجارات و ترورهاي مختلف، بسياري از ياران خود را از دست داد.
وي با بيان اينکه نقش خداوند در تمام مراحل زندگي امام راحل(ره) مشاهده مي شد، اظهار داشت: نامه امام به گورباچف حرکت خدايي بود و از اين نوع حرکات در اقدامات و فرمايشات ايشان بسيار مشاهده مي شد.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر افزود: فتح الفتوح امام راحل(ره) دستيابي به قلوب جوانان و شهدا با مباني اسلام بود.
حجت الاسلام والمسلمين معزي در ادامه به نقش مردم در انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: مردم همواره ياور امام راحل(ره) بودند و ايشان را در سخت ترين شرايط همراهي مي کردند.
وي با بيان اينکه امروز در دنيا به مردم سالاري ديني توجه مي شود، ابراز داشت: ترويج انديشه سياسي امام راحل(ره) يک حرکت فرهنگي است و در دانشگاه هاي دنيا، بررسي انديشه هاي سياسي طرفدار دارد.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر با اشاره به اينکه دشمنان تصور مي کردند با رحلت حضرت امام راحل(ره) همه چيز به پايان مي رسد، گفت: خداوند مقام معظم رهبري را نگاه داشت و با وجود اينکه ايشان در حادثه مسجد ابوذر ترور شدند؛ اما خداوند ايشان را حفظ کرد.
حجت الاسلام والمسلمين معزي افزود: رهبر معظم انقلاب در حوادث مختلف نظير فتنه، کشور را به خوبي هدايت کرده است و پيش برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن