تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820217701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزاران مرگ در اثر نوع جدیدی از ویروس آنفولانزا در انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
هزاران مرگ در اثر نوع جدیدی از ویروس آنفولانزا در انگلیس
هزاران مرگ در اثر نوع جدیدی از ویروس آنفولانزا در انگلیس در سه هفته اول ماه ژانویه، 45 هزار و 37 مرگ در اثر ابتلا به این ویروس مهلک در انگلیس و ولز ثبت شده که در مقایسه با 5 سال گذشته، افزایش 25 درصدی داشته است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، زمستان امسال آنفولانزای نوع H3N2 در کشورهای انگلیس و ولز جان هزاران نفر را گرفته‌اند که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است و به علت عدم تطابق واکسن تزریقی و ویروس جدید، آمار مرگ مبتلایان رو به افزایش است.
مسئولان بهداشت و درمان انگلیس اعلام کردند: واکسن آنفولانزا به میلیون‌ها نفر در این کشور تزریق شده اما تحقیقات دانشمندان این مرکز نشان داده، واکسن تنها سه نفر را از هر صد نفر ایمن می‌کند درصورتی که در سال‌های گذشته، واکسیناسیون در 50 درصد افراد اثربخشی داشت.علت این امر ناشی از عدم تطابق بین گونه آنفولانزای جدید و واکسن تزریقی می‌باشد و این درحالیست که امسال این نوع آنفولانزا به شدت درحال گسترش در سراسر انگلستان و ولز است.به گفته مسئولان بهداشت و درمان؛ گونه‌های مختلفی از آنفولانزا وجود دارد و امسال آنفولانزای نوع A H3N2 بر سرتاسر انگلیس حاکم شده و واکسنی که برای مبارزه با این ویروس استفاده می‌شود با ماهیت ویروس انتشار یافته تفاوت‌های اساسی دارد به طوریکه این پدیده را “تغییر یا انحراف” نامیده‌اند.براساس اعلام مرکز بهداشت و درمان انگلیس؛ آنفولانزای نوع H3N2 می تواند در بزرگسالان نیز خود را باشدت نشان دهد. میزان این نوع آنفولانزا در سال جاری گسترده‌تر و پایداری آن بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود این زمستان مرگ و میر بیشتری داشته باشیم کمااینکه از ابتدای زمستان امسال، آمار مرگ مبتلایان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است. بنابراین، پزشکان هشدار داده‌اند که داروهای ضد این ویروس باید به سرعت برای بیماران آسیب‌پذیر تزریق شود.در سه هفته اول ماه ژانویه، 45 هزار و 37 مرگ در اثر ابتلا به این ویروس مهلک در انگلیس و ولز ثبت شده که در مقایسه با 5 سال گذشته، افزایش 25 درصدی داشته است.تحقیقات بر روی هزار و 314 بیمار در مراکز بیماری‌های عمومی در سراسر انگلیس حاکی از این است که اثربخشی واکسن تنها آن نوع آنفولانزاهایی را که مورد تائید آزمایشگاه می‌باشد را قادر به پیشگیری بوده و آن نیز 3 نفر از هر صد نفر است.سازمان جهانی بهداشت WHO پیشنهادهایی را درخصوص مبارزه با این بیماری داده و اعلام کرده است که این نوع ویروس باید در واکسن لحاظ شود. درمقابل مسئولان بهداشت و درمان انگلیس گفته‌اند؛ از ماه فوریه تا آگوست طول می‌کشد تا واکسن به مقدار کافی تهیه شود و تا تولید میزان کافی این واکسن که پاسخگوی گستردگی بیماری مذکور باشد، برای جلوگیری از گسترش و تلفات بیشتر دیر خواهد شد. همچنین ممکن است نوع این ویروس به یکباره تغییر کند و واکسن تولید شده بار دیگر اثربخش نباشد.جان واتسون معاون رئیس بخش پزشکی، گفت: تغییر در نوع ویروس گهگاهی رخ می‌دهد که موضوع کاملا طبیعی هم می‌باشد بنابراین ممکن است تا زمان تولید واکسن برای ویروس H3N2، نوع ویروس بار دیگر تغییر کند. درحال حاضر، داروهای آنتی ویروس دردسترس و اثربخش هستند و پزشکان باید آنها را برای افرادی که بیشتر از همه درمعرض خطر هستند، تجویز کنند.
 

منبع: نیکو


93/11/18 - 13:39 - 2015-2-7 13:39:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن