تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801302037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حل موضوع هسته‌اي چندين راه دارد/ فشارهاي داخلي را به خاطر منافع ملي تحمل مي کنم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۲۵ب.ظ)
ظريف: حل موضوع هسته‌اي چندين راه دارد/ فشارهاي داخلي را به خاطر منافع ملي تحمل مي کنم وزير امور خارجه کشورمان گفت: فشارها و نقدها را تحمل مي‌کنم؛ اما اين امکان را به رقيب نمي‌دهم که در مذاکرات سوء استفاده کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در حاشيه پنجاه و يکمين کنفرانس امنيتي مونيخ در پاسخ به اين سؤال که طرف‌هاي گفت‌وگو کننده چقدر آماده پذيرش کليات توافق هسته‌اي هستند، گفت: آنچه که اظهار مي‌کنند اين است که علاقه‌مند هستند اين اتفاق روي بدهد، اما بايد ديد آيا اين اراده سياسي را هم دارند که علاقه‌شان را با تصميم سياسي هماهنگ کنند يا نه که بايد در عمل ببينيم. وي درباره ملاقات‌هايي که به محض ورود به آلمان داشته است، گفت: چهار ملاقات داشتم که دو مورد درباره موضوع هسته‌اي بود.

چندين راه حل براي حل موضوع هسته‌اي ايران وجود دارد
ظريف درباره ملاقات‌هايي که به محض ورود به آلمان داشته است، گفت: چهار ملاقات داشتم که دو مورد درباره موضوع هسته‌اي بود. وزير امور خارجه با بيان اينکه با جان کري همتاي آمريکايي‌اش درباره موضوع هسته‌اي گفت‌وگو کرده است، افزود: بحث‌ها با طرف آمريکايي در سطح کارشناسان ديشب تا دير وقت ادامه داشت.
ظريف در ادامه با اشاره به ديدارش با «فرانک والتر اشتاين ماير» همتاي آلماني‌اش که درباره موضوع هسته‌اي بود، افزود: در اين ديدارها همانطور که قبلا هم گفته‌ايم درباره جزييات به ويژه رفع تحريم‌ها و روش ادامه کار غني‌سازي و تعداد و روش کار سانتريفيوژها مذاکره مي‌کنيم.
رييس دستگاه ديپلماسي کشورمان تصريح کرد: هنوز نياز است که گفت‌وگوها ادامه داشته باشد و من فکر مي‌کنم يکي دو روز آينده که وزيران خارجه گروه1+5 البته به غير از چين که مقام ديگري از اين کشور به مونيخ آمده است، فرصتي است براي مرور اوضاع و اينکه ببينيم چه راه حلي براي برون رفت وجود دارد.
ظريف با تاکيد بر اينکه به نظر من نه فقط يک راه حل بلکه چندين راه حل براي حل موضوع هسته‌اي ايران وجود دارد، تصريح کرد: فقط به يک اراده سياسي قوي براي حصول نتيجه نياز است.

فشارهاي داخلي را به خاطر منافع ملي تحمل مي کنم
محمد جواد ظريف درباره منتقدان و سوال نمايندگان از وي افزود: پرسش حق مجلس و نقد هم حق مردم؛ مطبوعات و رسانه‌هاست؛ اما دو نکته، انصاف و همچنين مهمتر از آن مصالح و منافع ملي در ميان است.
وي گفت: زماني که شما مشغول چالش عمده در سطح بين‌الملل هستيد وارد شدن به برخي جزئيات و اعلام دستاوردها مي‌تواند زمينه‌اي براي چانه‌زني طرف مقابل باشد و خواستار امتياز شود.
وزير امور خارجه با بيان اينکه سوال را حق همه مي‌دانم، افزود: فشارها و نقدها را تحمل مي‌کنم؛ اما اين امکان را به رقيب نمي‌دهم که در مذاکرات سوء استفاده کند و بخواهد از منافع کشور ما چيزي کم کند و يا از ما امتيازي بخواهد در برابر چيزي که من در داخل کشور به عنوان دستاورد ارايه داده ام.

امروز کسي نيست که درستي سياست هاي ايران را زير سوال ببرد
ظريف با بيان اينکه ايران يک کشور قدرتمند و صاحب نفوذ در منطقه است، افزود: اين نفوذ با وجود جوسازي‌هاي رسانه‌اي رژيم صهيونيستي و برخي کشورها در منطقه بوده که کاملا مشهود است. وي با بيان اينکه درستي سياست‌هاي ما براي دنيا روشن شده است، تاکيد کرد: امروز کسي نمي‌تواند درستي سياست‌هاي ما را در سوريه، عراق و افغانستان زير سوال ببرد.
وزير امور خارجه تصريح کرد: ما از روز اول در برابر افراط هشدار داده و ايستاديم و بهترين سد در برابر افراط در منطقه هستيم لذا اين مذاکرات هسته‌اي نيست که ايران را قدرتمند مي‌کند بلکه واقعيت منطقه‌اي اين بوده که ايران کشوري بسيار قدرتمند و پرنفوذ است، اما ما از نفوذمان براي حذف و يا ضربه زدن به ديگران استفاده نمي‌کنيم.
ظريف با اشاره به اينکه منطقه ما بايد يک منطقه همکاري؛ صلح و دوستي باشد، گفت: کشورهايي که تلاش مي‌کنند ايران را حذف کنند هم به منافع خودشان و هم منطقه ضرر مي‌زنند و هم ايجاد درگيري در منطقه مي کنند.

سفر به آفريقا شروع خوبي براي حضور فعال ايران در بازارهاي آفريقايي است
ظريف همچنين در پاسخ به سوالي ديگر در باره سفرش به شرق آفريقا در راس هيئت سياسي و اقتصادي گفت: نقش وزارت امور خارجه در توسعه اقتصادي کشور يک نقش تسهيل کننده است.
وي افزود: ارتباط ما با آفريقا يک ارتباط سياسي و راهبردي است و آفريقا را به عنوان يک شريک مهم تلقي مي‌کنيم.
وزير امور خارجه گفت: کشورهاي آفريقايي هم در جنبش عدم تعهد و هم سازمان همکاري اسلامي بسيار با جمهوري اسلامي ايران همراهي مي‌کنند، از طرف ديگر بازار آفريقا يک حوزه بسيار مستعد براي حضور فعال بخش خصوصي ايران است. وي ابراز اميدواري کرد که اين سفر يک شروع جديدي براي حضور فعال‌تر کارآفرينان ايران و صدور خدمات فني مهندسي و استفاده از بازارهاي آفريقا باشد.
وزير امور خارجه تصريح کرد: اين سفر شروع خوبي براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري و هم فاصله گرفتن از يک اقتصاد مبتني بر نياز به درآمد نفت باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن