تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818728406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار در صنعا / رئیس دستگاه امنیت ملی یمن استعفا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انفجار در صنعا / رئیس دستگاه امنیت ملی یمن استعفا کرد


در پی انتشار قانون اساسی موقت در یمن از سوی جنبش انصارالله و انحلال مجلس رئیس دستگاه امنیت ملی یمن از سمت خود استعفا کرد . همزمان منابع خبری صبح امروز از انفجار بمب در نزدیکی ساختمان ریاست جمهوری یمن در صنعاو زخمی شدن شماری در این انفجار خبر دادند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، جنبش انصارالله یمن مجلس این کشور را منحل و شورای پنج نفره ریاست جمهوری تشکیل داد. این جنبش همچنین متن قانون اساسی موقت این کشور را منتشر کرد . نماینده جنبش انصارالله در مراسمی با حضور نمایندگان احزاب ، گروه های سیاسی ، نظامی و شماری از سران قبایل درکاخ ریاست جمهوری این متن را قرائت کرد .
 انتشار قانون اساسی موقت در یمن از سوی جنبش انصارالله

همزمان منابع خبری صبح امروز از انفجار  بمب در نزدیکی ساختمان ریاست جمهوری یمن در صنعا و زخمی شدن شماری در این انفجار خبر دادند .
جزئیات بیشتر از خبر انفجار هنوز منتشر نشده است .
این اقدام جنبش انصارالله  پس از آن انجام شد که دور جدید  مذاکرات بین جناح‌های سیاسی یمن به میزبانی سازمان ملل  برای پر کردن خلاء قدرت و خارج کردن این کشور از بن بست سیاسی بی نتیجه ماند. انصارالله یکشنبه هفته پیش مهلتی سه روزه را برای احزاب این کشور تعیین کرد تا به بن بست سیاسی که پس از استعفای ماه گذشته عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور و خالد بحاح، نخست وزیر به وجود آمده پایان دهند .
دراین حال یک مقام بلند پایه آمریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ  اعلام کرد آمریکا با تصمیم جنبش انصارالله برای تشکیل شورای ریاست جمهوری در یمن مخالف و از شرایط کنونی در این کشور نگران است .
این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن هنوز درباره شیوه برخورد با تحولات یمن تصمیمی نگرفته است.
آمریکا انتظار دارد عربستان سعودی که در حل و فصل این بحران نقش کلیدی دارد « از نفوذ خود در منطقه استفاده و از یمن حمایت مالی کند .»
براساس قانون اساسی موقت یمن که برای دو سال پیش بینی شده است مجلس ملی یمن با 551 عضو جایگزین مجلس پیشین می شود . این مجلس ، پنج عضو شورای ریاست جمهوری را معرفی می کند.    جشن مردم یمن در پی اعلام بیانیه قانون اساسی
مردم یمن در مناطق مختلف کشور در پی اعلام بیانیه قانون اساسی به جشن و شادمانی پرداختند.قرار است امروز شنبه هم عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله در خصوص تحولات اخیر سخنرانی کند.
بیانیه قانون اساسی به حالتی از خلاء قانونی در کشور به سبب استعفای سئوال برانگیز عبدربه منصور هادی رئیس جمهور دوره انتقالی یمن پایان داد.
بر اساس گزارش رسانه های عربی، صنعاء، صعده و مناطق دیگر یمن شاهد جشن و شادمانی مردم بود .
 انتشار قانون اساسی موقت در یمن از سوی جنبش انصارالله

تصمیمات کمیته انقلاب و تشکیل دو شورا برای پیشبرد امور یمن در مرحله انتقالی با استقبال گسترده مردمی روبرو شده است.
باید تاکید کرد با وجود مخالفت چند تشکل یمنی، اکثر احزاب و گروه های سیاسی با بیانیه قانون اساسی با هدف پایان دادن به حالتی از خلاء قانونی موافقت کردند.
بیانیه قانون اساسی همانطور که کمیته های انقلابی تاکید کرده اند، در پاسخ به اراده آزاد حامی انقلاب و خواسته های مطرح شده در نشست اخیر صنعا و در چارچوب ساماندهی مسائل و امور کشور اعلام شد.
بر اساس بیانیه صادره در روز جمعه، نیروهای انقلاب سپتامبر یمن تاکید کردند که برای کنترل اوضاع یمن و خارج کردن کشور از بحران ناشی از استعفای ناگهانی عبدربه منصور هادی تلاش کردند، این در حالی است که برخی گروه ها همچنان اراده و خواست مردم یمن را به چالش می کشند.
انصارالله با درک خطرات و عواقب ناشی از ادامه خلاء ریاست جمهوری و دولت، از تمام گروه های سیاسی خواسته بود با در نظر گرفتن منافع ملی و ترجیح آن بر منافع حزبی و گروهی، در گفت و گوهای جدی و صادقانه شرکت کرده و اسباب رسیدن به تفاهم برای حل بحران سیاسی کشور را فراهم کنند، با این حال کارشکنی و مانع تراشی برخی گروه های همسو با عربستان و برخی کشورهای عربی دیگر سبب بی نتیجه ماندن این تلاش ها شد و چاره ای برای انصارالله جز اینکه بیانیه قانون اساسی را با حضور احزاب و گروه های سیاسی دلسوز و علاقه مند به خروج یمن از بحران کنونی اعلام کند، باقی نماند.
یک عضو انصارالله در این زمینه گفته است بیانیه قانون اساسی به این خاطر قرائت شد که گزینه های قبلی بی نتیجه بود و برای اینکه زمان از دست نرود، چاره ای جز اعلام این بیانیه نبود.
بیانیه قانون اساسی، نشانه ها و ویژگی های مرحله آتی را در یمن ترسیم کرده است. بنا بر تاکید رهبران انصارالله، انقلاب، انقلاب تمام یمنی هاست و هیچ گروه یا جریان و حزبی منزوی نخواهد شد.
با وجود جوسازی و اتهام زنی برخی گروه ها و احزاب همسو با عربستان و رسانه های پرتعداد آن ها علیه انصارالله و متهم کردن این جنبش به کودتا، صدور بیانیه قانون اساسی پس از بی نتیجه بودن تلاش های گسترده و گزینه های متعددی بود که به سبب جدی نبودن گروه های وابسته به خارج، صورت گرفت.
 


شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن