تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819007160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنبش «انصارالله» کنترل کامل دولت یمن را در دست گرفت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جنبش «انصارالله» کنترل کامل دولت یمن را در دست گرفت
تحولات یمن که با موفقیت حوثی ها در به دست گرفتن کنترل بخش های بسیاری از این کشور و استعفای دولت به اوج رسیده بود، امروز وارد مرحله جدیدی شد. جنبش انصارالله امروز ضمن اعلام به دست گرفتن کنترل کامل دولت یمن، انحلال پارلمان و همچنین ساختار جدید اداره کشور به طور موقت را اعلام کرده است.
کد خبر: ۴۷۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲ - 06 February 2015



تشکیل دولت جدید یمن از سوی جنبش انصارالله
تحولات یمن که با موفقیت حوثی ها در به دست گرفتن کنترل بخش های بسیاری از این کشور و استعفای دولت به اوج رسیده بود، امروز وارد مرحله جدیدی شد. جنبش انصارالله امروز ضمن اعلام به دست گرفتن کنترل کامل دولت یمن، انحلال پارلمان و همچنین ساختار جدید اداره کشور به طور موقت را اعلام کرده است.


به گزارش «تابناک»، جنبش انصارالله یمن، امروز با انتشار بیانیه ای، به دست گرفتن کنترل کامل دولت و انحلال پارلمان این کشور را اعلام کرد. در این بیانیه که از تلویزیون یمن قرائت شد، این جبنش اعلام کرد که در دوره انتقالی، یک شورای پنج نفره به جای رئیس جمهور وظایف اجرایی کشور را بر عهده خواهد داشت. مدت زمان این دوره انتقالی، نهایتاً دو سال اعلام شده است.


«گاردین» می نویسد در مراسم قرائت این بیانیه در کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا، تعدادی از سیاستمداران ارشد سابق یمنی نیز شرکت داشته اند که از آن جمله می توان به وزرای سابق دفاع و کشور اشاره کرد. امری که بیانگر حمایت دیگر گروه های سیاسی یمنی از بیانیه انصارالله باشد. 


شبکه خبری «بی بی سی» نیز اشاره می کند که این بیانیه، پس از ناکام ماندن طرح آشتی ملی که از سوی سازمان ملل ارائه شده بود، تدوین شده است. انصارالله روز چهارشنبه را به عنوان ضرب الاجلی تعیین کرده بود که تا آن زمان، احزاب سیاسی به توافقی برای پایان دادن به بحران سیاسی در کشور دست یابند و اعلام کرده بود در غیر این صورت، وارد اقدام یکجانبه خواهد شد.


در بیانیه این جنبش آمده اقدام امروز، سرآغاز عصر جدیدی است که یمن را به سواحل آرامش هدایت خواهد کرد. به عقیده تحلیلگران، این بیانیه بیانگر مرحله نهایی تحول سیاسی در یمن است که از چند ماه پیش و در پی پیروزی های مستمر حوثی ها انتظار آن می رفت. 


خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اشاره می کند که از دیگر نکات مهم مطرح در بیانیه جنبش انصارالله، این بوده که از امروز، «کمیته انقلابی» متشکل از 551 عضو، مسئولیت تشکیل پارلمان جدید را بر عهده خواهد داشت. رهبری این کمیته به عهده محمد علی الحوثی، از نزدیکان عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله است. 


گفتنی است حدود یک ماه پیش و بعد از آنکه کنترل کامل صنعا، پایتخت یمن به دست انصارالله افتاد، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور این کشور به همراه دولت استعفای خود را اعلام کردند و از آن زمان، یمن با خلأ یک هیئت مشخص حاکمه روبرو بود. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن