تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860413883
![نمایش مجدد: از تاریخچه کنسول ها تا نفرت از بازیهای سالانه : مصاحبه خواندنی با مرد اول PlayStation refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
از تاریخچه کنسول ها تا نفرت از بازیهای سالانه : مصاحبه خواندنی با مرد اول PlayStation
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
![](http://up.vbiran.ir/uploads/35143142324040122850_yoshidaps4.jpg)
بدون شک برای هر عضو از خانواده بزرگ و قدیمی PlayStation جایگاه Shuhei Yoshida بسیار ارزشمند و دست نیافتنی است . نام آقای یوشیدا با برند PlayStation عجین شده است و ایشان یکی از افراد مهم سیاست گذار صنعت گیم بحساب می آید . در همین راستا بتازگی در جریان مراسم 2015 DICE Summit فرصتی بدست آمد تا آقای یوشیدا رئیس استودیوهای سراسر جهان شرکت Sony نظر خود را در مورد بحث سری بازیهای سالانه و البته تاریخچه برند محبوب PlayStation بیان کند و در این راه گفتگویی مشترک را با Lorne Lanning خالق سری بازی مشهور Oddworld داشت که شما را به خواندن این بحث بسیار زیبا و صمیمی دعوت می کنیم . من از سری بازیهای سالانه متنفر هستم در ابتدا آقای یوشیدا در مورد شرایط صنعت گیم در گذشته و انتظارات تیم بازاریابی شرکت ها گفت : بخشی مهم از وظایف من مربوط به ایجاد تعامل و همکاری بین استودیو های ساخت بازی و بخش بازاریابی یک شرکت است ، دو بخشی که زبان و اهداف بسیار متفاوتی با هم دارند یکی صرفا به بحث افزایش کیفیت بازی فکر می کند ( استودیو سازنده ) و دیگری بیش از هر چیزی دنبال سودآوری از محصول است ( بخش بازاریابی ) . در این زمینه می توانم بحث تاخیر در عرضه بازیها را مثال بزنم زیرا هدف از تاخیر یک بازی توسط استودیو سازنده افزایش کیفیت و کاهش نواقص است در حالی که برای تیم بازاریابی یک شرکت مسئله تاخیر بازی غیر منطقی است زیرا برنامه ریزی اقتصادی شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد . البته نباید فراموش کرد که مدیران بازاریابی براساس هوش اقتصادی خود می توانند یک اثر بزرگ را به موفقیتی بزرگ برسانند اما همچنان بین بخش بازاریابی و استودیو سازنده ارتباطی پیچیده حاکم است .
![](http://up.vbiran.ir/uploads/44257142324051415721_gfs_50233_1_3.jpg)
در این بین Crash Bandicoot مثالی جالب بحساب می آید . این عنوان در ابتدا بصورت سالانه بر روی کنسول PS1 عرضه می شد ( از سال 1995 تا 1998 ) و این موضوع برای مدیران اقتصادی بسیار خوش حال کننده بود زیرا می توانستند هر سال به سودهای زیادی دست پیدا کنند اما حقیقت این است که امروزه پروسه تولید بازی بسیار زمانبر شده است و امکان عرضه سالانه بازی با حفظ کیفیت و ایجاد پیشرفت وجود ندارد اما این موضوع چیزی نیست که یک مدیر اقتصادی درک کند . گاهی اوقات ممکن است در برخی از شرکت ها انتظارات و البته اهداف دو تیم بازاریابی یک شرکت با استودیو سازنده بازی بشدت با یکدیگر هماهنگ شود و همگی به سوی یک هدف اقتصادی حرکت کنند و ممکن است مدیران بازاریابی برای این شرایط دو سری بازی Call Of Duty و Assassins Creed را مثال بزنند که بصورت سالانه عرضه می شوند و آنها از من می خواهند که عناوین سونی نیز به همین شکل باشند اما در پاسخ به این موضوعات من همیشه می گویم که با وجود احترامی که من برای این سازندگان قائل هستم اما از عرضه سالانه یک سری بازی بشدت متنفرم و امیدوار بودم که این سازندگان هیچوقت چنین کاری نمی کردند . آغاز عصر PlayStation با شعاری بزرگ و سختی های فراوان در ادامه آقای یوشیدا در مورد اوایل دوران PS1 گفت : "سونی در آغاز کار خود یک شعار مهم را در سرزمین ژاپن داشت " همه بازیها بر روی PlayStation عرضه می شوند " . اما در آن زمان شرکت های سازنده بازی چندان مارا جدی نمی گرفتند و می گفتند که آنها نیز به سرعت از جریان ساخت کنسول کنار می روند .ما در آن زمان بر روی گرافیک 3 بعدی ، انیمیشن های مناسب و از همه مهمتر استفاده از یک دیسک برای اجرای بازی تاکید داشتیم اما آن مقطع تنها شرکتی که مثل ما اهداف بزرگی داشت و با ما همکاری خوبی برقرار کرد Namco بود . به جز این شرکت سایرین اهمیت چندانی به اهداف ما و ضرورت توجه به بازیهای 3 بعدی نمی دادند . همچنین شرایط آن زمان صنعت گیم با امروزه تفاوت داشت . در آن زمان کسی به ساخت دنباله ای از یک بازی اهمیت نمی داد زیرا این تصور حاکم بود که نسخه های جدید تنها 50 درصد از فروش نسخه اصلی را بدست می آورند ، این تفکر حتی در بخش ساخت اسباب بازی نیز وجود داشت و اهمیتی به یک IP جدید و دنباله دار داده نمی شد ."
![](http://up.vbiran.ir/uploads/22516142324041412157_yoshida-ps4-ui-demo.png)
علت نام گذاری Sony Computer Entertainment و چالش های تفاوت بازار ژاپن با غرب آقای یوشیدا در ادامه پیرامون علت نام گذاری شرکت گفت : "در آن زمان مخاطبین PlayStation اکثرا افراد بزرگسال بودند به همین دلیل ما به جای ایده اول یعنی Sony Game Entertainment از نام Sony Computer Entertainment برای شرکت استفاده کردیم ." خالق Oddworld یوشیدا را تحسین می کند در این قسمت از مصاحبه Lorne Lanning خالق سری بازی مشهور Oddworld به تحسین از یوشیدا پرداخت : "در آن زمان شرکت های اروپایی و امریکایی چندان بازار ژاپن را جدی نمی گرفتند اما یوشیدا از همان آغاز برنامه خاصی برای جلب رضایت آنها داشت و طی قراردادهایی حق نشر بازیهایی نظیر Crash Bandicoot ، SPYRO و البته Gran Turismo را به عهده گرفت . به دنبال آن شرکت های Naughty Dog و Insomniac Games بسیار از یوشیدا تشکر کردند زیرا او فرهنگ ژاپن و شیوه موفقیت در بازار ژاپن را به آنها آموخته بود . یکی دیگر از ابتکارات یوشیدا اموزش روش تست و آزمایش کیفیت سنجی بازیها به شرکت هایی مثل Naughty Dog و Insomniac Games بود . یوشیدا در آن زمان تحقیقات فراوانی را در مورد شرکت Nintendo و علت موفقیت عناوینی نظیر Mario و Zelda انجام داده بود و به اهمیت بحث ازمایش کیفیت سنجی پس از ساخت رسیده بود و او این فرهنگ را به بخش PlayStataion نیز آورد و تیم QA مخصوصی را بوجود آورد . یوشیدا تفکری گیمینگ داشت و به کارکردن بر روی گیم نیز بسیار عشق می ورزید . او بشدت علاقه داشت که PlayStation به مرور زمان گسترش پیدا کند و این رویای بزرگ او بود . تنها چیزی که او از دوره حرفه ای کاری خود در بخش PlayStation می خواست کمک به ساخت بازیهای فوق العاده بود ."
![](http://up.vbiran.ir/uploads/15208142324039735197_Ken-Kutagari-Joins-MAQL.jpg)
Ken Kutaragi طراح ارشد Playtation 3 دوران PS3 و تفکرات Ken Kutaragi اما در ادامه نوبت به اقای یوشیدا رسید و ایشان به دوره پر فراز و نشیب ساخت PS3 پرداخت : "آقای Kutaragi ( معمار PS3 ) یکی از مهندسان برتر ما بود که رابطه خوبی هم با او داشتم . او هر روز که به دفتر می آمد یک ایده جدید را برای اجرا با خود آورده بود و این موضوع میزان کار و دشواری تیم او را بالا می برد . او فردی سختگیر بود . او یکبار به من گفت که از نظر اخلاقی چندان مورد قبول همکاران و اعضای تیم مهندسی نیست اما چون آنها می دانستند با ایده های او می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند به کار ادامه می دادند ." از بخش نرم افزاری و پدیده Online Gaming عقب ماندیم یوشیدا در ادامه به موضوعی جالب اشاره کرد : "در زمانی در سونی یک تیم بزرگ سخت افزاری و توسعه دهندگانی شگفت انگیز کار می کردند یک چیز مهم این وسط نادیده گرفته شد و آن بخش نرم افزاری و خدمات آنلاین و اینترنتی بود . این موضوع یکی از مشکلات پیشین ما بود اما ما برای طراحی PS4 بر روی این موضوعات تاکید ویژه ای داشتیم ." خاطره ای جالب از Lorne Lanning در مورد تغییر نگرش سونی در قیاس با گذشته در این زمان Lorne Lanning پیرامون تغییر نگرش سونی در قیاس با گذشته خاطره ای جالب را بیان کرد : " در دوره PS2 توسعه و ساخت بازی بسیار مشکل و پرهزینه بود . ما باید برای بدست آوردن کیت توسعه PS2 هزینه زیادی می کردیم . پس از آن نیز Xbox Original ( نخستین Xbox ) به عنوان یک وسیله بزرگ ساخت بازی برای توسعه دهندگان معرفی شد اما هزینه توسعه بازی بر روی آن نیز بیشتر از پیشبینی ها بود . در آن زمان مشکلات ما بسیار زیاد شده بود و ما به دنبال راهی برای بقا بودیم . اما نسل هشتم فرا رسید و زمانی که کیت توسعه PS4 به طور "رایگان" دستم رسید و آنرا مشاهده کردم با خود گفتم چنین کاری از سونی بعید است ! این یک نشانه از تغییر بزرگ و انقلاب در فلسفه کاری Sony Computer Entertainment است . اکنون PlayStation 4 یک محیط است که بستری دوستانه را برای سازندگان و جامعه بازیسازان مستقل بوجود آورده است "
![](http://up.vbiran.ir/uploads/3313714232404273274_sony_psn_apology.jpg)
نمایی از عذرخواهی تاریخی مدیران سونی پس از قطعی یک ماهه PSN در سال 2011 عذرخواهی یوشیدا از جامعه PlayStation در پایان اقای یوشیدا خطاب به خانواده PlayStation گفت : " بعضی از بازیها تاخیر خوردند ، بعضی از بازیها نیز عرضه نامناسبی داشتند و بعد از آن هم درست در زمان تعطیلات زمستانی بحث حمله DDOS و از دسترس خارج شدن PSN رخ داد . این مشکلات چیزهایی هستند که مرا شب ها بیدار نگه داشت و من فکر می کنم ما باید در سال جدید این مشکلات را برطرف کنیم و با عناوین آینده این نکات منفی را جبران خواهیم کرد " در پایان لطفا دیدگاه خود در مورد این مطلب را برای ما به اشتراک بگذارید ....
17 بهمن 1393
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]
صفحات پیشنهادی
بیانیه حزب مردمی اصلاحات در اولین کنگره سالانه حزب راهکار ائتلاف برای انتخابات مجلس ایجاد تکثرگرایی و دوری از
بیانیه حزب مردمی اصلاحات در اولین کنگره سالانه حزبراهکار ائتلاف برای انتخابات مجلس ایجاد تکثرگرایی و دوری از تک محوری استحزب مردمی اصلاحات در اولین کنگره سالانه این حزب تاکید کرد راهکار ائتلاف برای انتخابات مجلس آینده ایجاد تکثر گرایی و دوری از تک محوری است به گزارش حوزه احزابهمایش ملی به شهادت سکوت؛ اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول - اخبار ایران و جهان |
اردیبهشت 94 برگزار می شود همایش ملی به شهادت سکوت اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول شناسهٔ خبر 2478014 جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۲ حوزه و دانشگاه > دانشجویی همایش ملی به شهادت سکوت اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول از فراخوان ارسال آثار به این همایش خبر دادبشار اسد در مصاحبه با «فارین افرز»: اسرائیل نیروی هوایی القاعده است/جنگ، حمایت مردم سوریه از دولت را افزایش دا
بشار اسد در مصاحبه با فارین افرز اسرائیل نیروی هوایی القاعده است جنگ حمایت مردم سوریه از دولت را افزایش دادهاست رئیسجمهور سوریه در مصاحبه با نشریه فارین افرز بر پشتیبانی رژیم صهیونیستی از تروریستها تأکید کرده و گفته است هرگاه ارتش سوریه پیشروی میکند جنگندههای اسرائیماموریت خیرخواهانه از اولدترافورد به کلمبیا تلاشهای فالکائو برای پیوند قلب برای نجات یک جوان/ حالا او یک جوان
ماموریت خیرخواهانه از اولدترافورد به کلمبیاتلاشهای فالکائو برای پیوند قلب برای نجات یک جوان حالا او یک جوانمرد استمهاجم کلمبیایی تیم فوتبال منچستریونایتد در کاری خیر شرکت و با دادن هزینههای درمانی برای پیوند زدن قلب یک جوان مورد توجه رسانهها قرار گرفت به گزارش خبرگزاری فارسروز اول جشنواره در سینماهای مردمی چطور گذشت؟
روز اول جشنواره در سینماهای مردمی چطور گذشت فرهنگ > سینما - نخستین روز برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی با استقبال نسبی مخاطبان مواجه بود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین خرید گسترده بلیتهای جشنواره فیلم فجر از سوی مخاطبان در مقطع پیشفربه همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران صورت میگیرد برگزاری همایش «به شهادت سکوت، اشغال ایران و کشتا
به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران صورت میگیردبرگزاری همایش به شهادت سکوت اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول در اردیبهشتماههمایش ملی به شهادت سکوت اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول اردیبهشتماه به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران برگزار میشودرئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد پاسخگویی به نیاز مردم اولویت جمعیت هلال احمر/ ضرورت نهادینه شدن فعالیت های جهادی
رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کردپاسخگویی به نیاز مردم اولویت جمعیت هلال احمر ضرورت نهادینه شدن فعالیت های جهادی در جمعیترئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در هر زمان که جمعیت هلال احمر فعالیت های قابل قبول و مطلوبی ارائه داده است اعتبارات افزایش پیدا کرده اظهارکرد پاسخگویی بزیبا کلام:احمدی نژاد در حق آقای رحیمی نامردی کرد/احمدی نژاد و طیف حامی او، متهم ردیف اول و دوم هستند و رحیمی م
زیبا کلام احمدی نژاد در حق آقای رحیمی نامردی کرد احمدی نژاد و طیف حامی او متهم ردیف اول و دوم هستند و رحیمی متهم ردیف سوم صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که احمدی نژاد نباید پشت معاون اول خود را خالی می کرد و این رفتار به آینده سیاسی او ضربه بزرگی وارد می کند روز نوعکسی که رسول ملاقلیپور از حمله عراق به خرمشهر گرفت / روایت تصویری 200 روز اول دفاع مردم در اهواز
عکسی که رسول ملاقلیپور از حمله عراق به خرمشهر گرفت روایت تصویری 200 روز اول دفاع مردم در اهواز فرهنگ > سینما - عکسهای زندهیاد رسول ملاقلیپور از روزهای نخست جنگ تحمیلی در موزه هنرهای معاصر اهواز به نمایش در میآید به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره بینالمصاحبه///////عوارض شهرداری زاهدان با ۳۰ درصد تخفیف به مردم اعطا می شود - اخبار ایران و جهان |
به مناسبت دهه مبارک فجر مصاحبه عوارض شهرداری زاهدان با ۳۰ درصد تخفیف به مردم اعطا می شود شناسهٔ خبر 2477466 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۲ استانها > سیستان و بلوچستان زاهدان-شهردار زاهدان گفت به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر عوارض محلی شهرداری با ۳۰ درصد تخفیف به مردم اجلب مشارکت مردمی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در اولویت برنامه های دولت است
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱ ۴۱ معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت دولت از اقداماتی که در راستای جلب مشارکت مردمی و نهادهای مدنی برای توانمندسازی و مقابله با آسیب های اجتماعی باشد حمایت می کند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا شهیندخت مولاوردیگفتوگوی خواندنی فارس با یعقوب اکبریان از دوخت کت و شلوار مردانه تا ورود به عرصه سینما
گفتوگوی خواندنی فارس با یعقوب اکبریاناز دوخت کت و شلوار مردانه تا ورود به عرصه سینمابرای هرچیزی مرگی است و برای لباس کهنه شدن و پاره شدن ولی هنر فیلم سازی در سینما همچنان جاودان باقی است به گزارش خبرگزاری فارس از قم ورود به عرصه سینما دنیایی خاص دارد و هرکسی برای آمدن به ایناستیصال مرد دوزنه: زن اولم بفهمد، زندگیام فنا میشود
استیصال مرد دوزنه زن اولم بفهمد زندگیام فنا میشود جام جم سرا ۴ سال است که زن دوم دارم و همسر اولم خبر ندارد اگر بفهمد زندگیام فنا میشود و از طرفی همسر دومم زنی بسیار مهربان و سازگار است نمیدانم چه کار کنم اگرچه ازدواج دوم فقط و فقط در موارد بسیار خاص و اضطراری توصیهشورای شهر یك نهاد برخاسته از رای مردم است/خدمت به مردم اولویت اول شورا - اخبار ایران و جهان |
سردار کشکولی مطرح کرد شورای شهر یك نهاد برخاسته از رای مردم است خدمت به مردم اولویت اول شورا شناسهٔ خبر 2477409 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹ ۳۴ استانها > لرستان خرم آباد - فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل ع استان لرستان با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد مردمی و برخاسته از رای مردم محسفرماندار شهرستان تیران و کرون: اولویت اساسی مسئولین و مردم ساخت بیمارستان یک صد تختخوابی است
فرماندار شهرستان تیران و کرون اولویت اساسی مسئولین و مردم ساخت بیمارستان یک صد تختخوابی استفرماندار تیران و کرون گفت یکی از اساسی و ضروری ترین مطالبه مردم ساخت بیمارستان یک صد تخت خوابی بوده و حضور وزیر در شهرستان تیران و کرون باید مفید و بارزش باشد حسن سلیمی امروز در گفت گو بداستان خواندنی پیر مرد فقیر و معجزه خداوند
داستان کوتاه داستان خواندنی پیر مرد فقیر و معجزه خداوند تو مبین اندر درختی یا به چاه تو مرا بین که منم مفتاح راه به گزارش سرویس خانواده جام نیوز پیر مرد تهی دست زندگی را در نهایت فقر و تنگدستی می گذراند و با سائلی برای زن و فرزندانش قوت و غذائی ناچیز فراهم می کرد از قضا یک رفراخوان همایش ملی"به شهادت سکوت، اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول"
سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۱ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با همکاری مجموعهای از موسسات پژوهشی مرتبط نیمه اردیبهشت ماه 1394 همایش ملی به شهادت سکوت اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول را با حضور جمعی از اساتید برجسته تاریخ در داخل و خارج از کشور برگزار-
علم و فناوری
پربازدیدترینها